Dagens Porträtt!

Dagens porträtt blir ett porträtt lite olikt de jag brukar göra, ingen färg, bara tunna skuggor med penna. På fröken Silversaga.

Jag har en ny plan för januari och den planen är att jag tar min dator och mina pennor med mig till Karlstad och sen jobbar jag därifrån en stund. Mamma behöver hjälp med att ta hand om pappa och då kan jag inte bara sitta här hemma och glo.
Han hade gjort detsamma för mig.

Egentligen kommer ingenting att ändras, jag bloggar, tecknar och gör allting som vanligt. Bara att jag sover i mitt gamla flickrum på nätterna och underhåller pappan på dagarna.

Såklart tar jag forfarande emot uppdrag och jobb, så ös på bara!

Anna om Pappan!

Jag har testskrivit det här inlägget säkert hundra gånger i mitt huvud, men vet ändå inte hur jag ska formulera det.
Hur skriver man om sånt här?
Hur förklarar man hur det känns inuti när den man tycker allra bäst om är sjuk?
Hur sätter man ord på något som är för stort för att kunna beskrivas?

Jag vet inte det. Jag vet inte vad jag ska skriva eller hur jag ska förklara.
Så jag låter bli.

Istället försöker jag komma ihåg hur det kändes innan, innan det blev svart.
Innan pappan blev ledsen och trött.

Lucka 14, 15, 16 och 17!

Jag ligger efter rejält i kalendern, så här kommer en update:

Lucka 14: En bild på dig som du inte visste om att den togs 

Den här bilden har min värmlandsfrände Emma Sundh tagit, från ett event i Stockholm som var så himla roligt. Den här kvällen minns jag att jag fick gå in på toa och jubla över att allt va så himla bra. Minns att jag skickade sms till min pappa om att jag va världens lyckligaste att folk ville jobba med mig och han svarade: självklart!

 

Lucka 15: En bild på ett utav dina favoritcitat.

Det här citatet har jag alltid med mig i ryggen, det gör att jag törs göra nästan vad som helst.

Och det här förstås, för att det helt enkelt är det bästa som finns!

Lucka 16: En bild på dig som barn.

Jag och pappa sover middag, minns fortfarande precis hur det kändes att ligga sådär innanför honom, lyssna på vem ska trösta knyttet och liksom känna sig helt beskyddad där innanför.

Lucka 17: En bild på dig som tonåring

Här är jag, 19 år och ett stort fan av 80-tals stilen (Kitty Jutbring var min stora idol) och veckan efter flyttade jag till Stockholm.

Pepp på Posten!

Jag har fått så himla mycket fina vykort och paket nu när allting är såhär idiotiskt och dumt och jag blir så himla himla glad och rörd över att det finns så många fina människor där ute som orkar göra små paket och gå till posten bara för min skull!
Tusen tack, det är så himla fint att komma hem och öppna brevlådan och hitta era små pepp-paket!

Ett paket från min bästa kompis Ribb, fullt med godis!

En hälsning från Majken på instagram!

Den här superfina Lilla My som åkte direkt upp i julgranen, från min kompis Ann!

Ett helt proppfullt paket kom det från UnderbaraClara igår, med ett långt brev om hur jobbigt allt kan vara. Så himla fint!

Sen fick jag det här fina änglaspelet med lilla My från Emils syster i ”hoppas du mår bättre snart”-present!

TACK TACK TACK!!

Annas Fem Glada Saker!

Idag är en bra dag. Sånt vet man inte så noga när man vaknar. Man får helt enkelt ligga stilla en stund och fundera på om det är en bra dag eller inte.
Jag sov ingenting inatt så det borde egentligen vara en dålig dag, men imorse gick jag ut i snön, tvärs över gården och tände i pannan (vi måste nämligen elda för att få värme, väldigt old school), sen gick jag in och smörjde in mina nya fina tatuering, satte på mig ny färgglad tröja (tack för tipset du som tipsade om att glada kläder gör en gladare på insidan också!) och sen ringde jag mamma.

När mamma svarar och är på bra humör blir jag automatiskt på bra humör. Tur min bror är hemma och livar upp henne lite.
Sen gick jag till tandläkaren, jag har nämligen bytt från trötta gamla flktandvården som bara surar och gnäller och istället börjat gå till en privattandläkare. HERREGUD vilken skillnad!
Såklart går jag till mottagningen där jag designat väntrummet, vad annars liksom.
De va så himla trevliga och han slipade till mina sneda tänder så de ser liiiiiite mindre sneda ut (kolla nederkanten på framtänderna!) och gick igenom precis hur man kunde få dom helt raka om man nu vill. Fast det vill jag nog inte.

 Sen har jag beställt ett par nya skor som landade igår, från HM´s rea. Emil hatar dom såklart men det bryr jag mig inte om. Jag känner mig lång, lite som en högstadietjej och ganska fräsig på samma gång. Bra helt enkelt!

På måndag har jag bestämt mig för att åka hem till Karlstad. Jobb och allt annat jag har att göra får helt enkelt vänta. Så är det ibland, att man helt enkelt måste göra det som är viktigt.
Jobben kan jag ta med mig under armen eller helt enkelt göra klart efter nyår. Så om ni vill ha kalendrar innan jul, köp dom nu annars är det inte säkert de hinner komma på lådan!

Ikväll är det bonde söker fru där man får se hur det har gått, dvs det bästa avsnittet! (man får vara glad för det lilla)
Det ska jag se, uppkrupen i soffan ihop med min man och dricka glögg ur muminmuggarna.

Lucka 12: En bild på någon du saknar!

När ens värld liksom vält upp och ner så saknar jag någon som inte vet ett dugg, som bara är sitt vanliga bubbliga jag och som fortsätter leka och hoppa som om ingenting.
När allting är såhär så saknar jag mitt hjärtas lilla sol, Majken.

Förlåt att min blogg blir som ett enda stort svart hål just nu, ska försöka att skriva om roligare saker än bara tråkigheter. Men det är så svårt när det är det enda som kretsar i huvudet och den här bloggen liksom blivit mitt andningshål.
Men man kan se små positiva saker i allt elände, min familj har blivit tightare och starkare än någonsin. vi ringer varann flera gånger om dagen, jag, min mamma och min bror. Och pappa då förstås, när han orkar och kan prata.
Vi håller i varann så hårt vi bara kan, hjälper till, tröstar så gott det går och åker många mil så ingen behöver vara ensam.
Det är fint.
Fint att veta att vi alltid alltid har varann iallafall. Oavsett vad som händer.