Skum Julkalender!

Jag har den stora förmånen att ha mitt kontor bredvid alldeles väldigt eminenta Adam.
Han är den mest annorlunda människa jag mött, har miljoner skitroliga och väldigt knäppa ideér, har högflygande tankar om livet och lägger pengar på väldigt skumma grejer (som lasersvärd tex)
Nu senast har han gjort en ”Skum Adventskalender” och i lucka ett lyckades han pricka in exakt hur jag känner mig just nu!
Mina favoriter är än så länge lucka 1 och lucka 5. Jag skrattade högt rakt ut igår när jag såg det här och sen när jag skulle somna kunde jag bara inte sluta skratta åt tomten med hammaren!

Titta och njut (och fortsätt följa kalendern!): Skum Julkalender, lucka 1

 

 

 

Lucka nummer 5!

En bild på dig som togs i somras.

Den här bilden togs när jag och Emil tågluffade runt i Sverige och spontanåkte dit vi kände för, alltid hade med oss en vinflaska i bagaget att dela på tåget, bara hade med oss två ombyten och bara gjorde vad vi hade lust med.
Här bestämde vi oss för att åka till Karlstad, bara sådär. Sen låg vi mest i gräset och hade det bra ihop med Majken och min familj.
Här var det sommar och varmt, vi skulle snart gifta oss och jag minns att jag sa till Emil när vi satt på tåget, att nu, nu är jag genuint genomlycklig!

Känns som evigheter sen och jag minns faktiskt inte ens hur det känns att känna sådär längre….

Lucka 3 & 4!

Dags för lucka 3 och 4 i Emilys kalender.

Först ut, lucka 3: En bild på din bästa vän

 Rebecca är min vapendragare, min bättre hälft, min allra bästa vän och den bästa personen jag mött i hela mitt liv!
Vi har varit kompisar i hela vårt liv, växt upp ihop och är helt enkelt ihopsvetsade.
Hon är den mest annorlunda personen jag vet, hon pratar om helt andra saker än andra gör, hon skrattar sitt operaskratt så högt att det ekar mellan väggarna och tycker precis som jag, att man kan äta marängswisch som kvällsmat any day of the week!
Hon har världens tjockaste hår som gör att hon alltid luktar schampo, hon tycker om banan och jordnötter i mat och har inga problem alls att skämma ut sig bland folk.
Trots att vi inte bott i samma stad på evigheter så vet jag att hon skulle komma på en gång om jag bad om det, precis som jag skulle göra samma sak för henne.
Jag är evigt tacksam att jag har henne i mitt liv!

Sen lucka nummer 4: En bild på någon du beundrar

 Min föräldrar såklart!
De har det riktigt tufft nu som ni säkert förstår och all otur tycks ha drabbat vår familj just den här hösten. Hoppas verkligen att det vänder snart, för nu FAN räcker det!

Mina föräldrar är de bästa föräldrarna som finns! De är totalt olika, mamma är precis som Muminmamman, som alltid tröstar och hjälper till och ringer och säger -Heeeej lilla gumman!
Vi spelar wordfeud varje dag, pratar minst en gång om dagen och vet precis allt om varann.
Hon är alldeles len i ansiktet, luktar alltid frukt och lagar världens godaste mat.

Min pappa har jag ju skrivit mycket om på sistonde. Vi hoppas att han snart ska må bättre. Något annat går liksom inte ens att föreställa sig.
Han luktar inte frukt men är himla bra ändå, skjutsar mig alltid var jag vill, hämtar mig och har precis samma matcravings som jag (kräftor och grönkål) så när det är dags för julbord eller kräftskiva sitter alltid han och jag kvar längst och suckar och stönar över hur HIMLA gott det är!!

Tack, bästa bästa ni, för att ni alltid orkar ställa upp, lyssna och förstå. Och lyckliga lyckliga jag som har just er som föräldrar!

 

 

Emilys Julkalender, lucka 1 & 2!

Eftersom min hjärna just nu inte fungerar som den ska utan bara snurrar, då det verkar som all jävlighet ska drabba samma person på en gång, så kommer Emily Dahls julkalender perfekt till pass, då man slipper tänka ut själv vad man ska blogga om.

Jag missade första luckan igår, så den kommer här: En bild på dig som du själv tycker om

Bilden är från förmiddagen på vår bröllopsdag. Jag va jättenervös, hade bubbeldricka i hela benen och miljarder fjärilar i magen och på den här bilden tycker jag att det syns. Sen visade det sig bli det bästa dagen i mitt liv, fast det var jag ju inte helt säker på än när den här bilden tog. Jag skulle säga att jag var genuint lycklig och superkär på den här bilden!

(fotograf: Jessica Silversaga)

Sen är det dags för dagens lucka: En bild på dig hemma

Här var det sommar, vi hade nytapetserad finvägg som var perfekt att fota framför och jag hade bränt mig väldigt i solen dagen innan. Kjolen är min bästa kjol, från polarn o pyret köpt för 10 kr på en loppis och numera ligger det ett ekollon från Italien i fickan på den.

Anna om Pappan!

Min pappa är en sån som inte säger så mycket i onödan men som samtidigt är den som är snabbast i käften av alla jag mött.
Han tycker om tv program om gnuer på savannen, om snabba bilar eller historiska krig i svartvitt.
Min pappa åker på loppis varje lördag, tycker om öl i guldburkar och att klippa gräsmattan med sin åkgräsklippare.

Nu är min pappa sjuk.
Nu vill han inte längre dricka öl i guldburkar.
Min fina, luddiga, mjuka pappa är sjuk och jag hatar det så himla mycket.

Ibland blir man frisk igen. Människor blir ibland friska.
Om jag bara får önska mig en enda sak, resten av livet, så är det att min pappa ska bli frisk igen.

Annas Instagram!

Jag är inte försvunnen, men jag har varit i Karlstad och träffat min familj under helgen.
Vi kollar lite hur senaste tiden sett ut genom min mobil:

Vi har gjort julfint i huset. Detta är första julen med hus och vi har gått all-in! De här grangirlangerna köpte jag på rusta för 30 kr för två meter! Billigt och bra, sen satte jag fast kottar jag plockat i skogen. Alldeles gratis.

En hyacint i en muminmugg. Fint tills Fröken välte ner den, men det var roligt en stund iallafall.

Julgardinerna är från erikshjälpen (som nästan alla våra julsaker) jag gillar julgardiner utan tomtar och skit. Jag vill ha lite mer Carl Larsson-jul!

En dag åkte vi till Ikea i Älmhult med sikte på det här ljuvliga bordet som bara släpptes på just det ikeat, i 500 ex. När vi åkte därifrån fanns det bara sju kvar!

Den här bilden är från helgen i Karlstad. Det är Majken som försöker liva upp min pappa på sjukhuset. Det funkade nog ganska bra för dagen efter fick han åka hem!

 Själv ser jag ut ungefär såhär om dagarna. Speciellt när vi inte orkar elda i pannan och inte har varmvatten så jag får hoppa över hårtvätten. Då är mössor och hårsjalar perfekt.