Dagens Outfit!

Idag är det riktigt jäkla svinkallt. Till och med på kontoret så mina fingrar är som små isbitar.

Jag, som gärna sover läääänge på morgonen, tvingas gå upp sex varje morgon för att åka med Emil till jobbet (nej, jag har inget körkort) och varje morgon tänker jag samma sak: whyyyy ooooh why MÅSTE jag gå upp nu!!
Sen har jag en halvtimme på mig att göra mig iordning. Imorse blev det såhär:

 Polo som är världens mjukaste, från Cheap Monday
Gamla stentvättade jeans från Monki
Skor från Åhlens
Klockan är en otroligt äkta Rolex från Turkiet

Idag är det tre ynka veckor kvar tills vi åker på bröllopsresa!
Tänk va, att sitta och spana ut över havet, utan vantar och jacka, äta mozzarella och tänka att herregud, vad bra det är att va gift ändå!

Annas Jobb!

På senaste tiden har jag haft en hel del uppdrag och nu är många av dom officiella så jag kan visa ordentligt. Vissa har ni redan sett och andra är nya.

Jag har gjort om inredningen på Värnamo Yoga Institut.  För att få fram ett mer naturligt uttryck så bytte jag ut alla skyltar mot egengjorda i björk med lödpenne-text, la in heltäckningsmatta och klädde in en vägg med tyg med björkstammar.

I damernas omklädningsrum målade vi golvet och röret i taket orange och jag gjorde en väggmålning.

Jag fick se mina necessärer i butik (dock en väldigt stökig butik, men ändå)

Klippdockan för Jumperfabriken släpptes!

Jag gjorde om hemma och köpte ny rosa soffa på loppis för 200 spänn!

En av mina teckningar var med i Allers.

Jag klädde om en stol i mitt favorittyg.

Jag tecknade headern åt Johannas tårtor (gå in och kolla på hennes fantastiska ren-tårta!)

Dagens Färgglada Outfit!

Efter en helg full av fest (vi va ju på mustaschfest i lördags) så känner jag mig minst sagt lite sliten.
Men jag försökte pigga upp mig med lite färg och idag ska jag jobba till sent ikväll för att hinna färdigt med kalendern som ska in till tryckeriet så fort som möjligt.

Såhär ser jag ut iallafall, om än lite trött:

 Klänning med körsbär på från H&M
Röd ulltröja från Benetton
Skor från Björn Borg

Den här veckan är så fullspäckad så det är bäst att köra ett måndagsschema, såhär ser min vecka ut:

Måndag – jobba med kalendern från 07.00-19.00. Pjuuuhh! Teckna teckna teckna!
Tisdag – Sätta ihop kaledern i datorn, med själva ”kalender”-delen och bilderna
Onsdag – Åka till tryckeriet och välja papper och lämna in hela kalaset till tryck. I år blir kalendern antagligen i A4 format istället.
Torsdag – Hinna teckna ett roligt headerjobb jag fått in och förhoppningsvis hinna få iväg det för på kvällen drar vi till London!
Fredag – Heldag med inriktning på shopping på Londons gator och mellanlanda med öl såklart
Lördag – Halvdag i London innan vi åker hem till Sverige igen. Så lördagkväll består nog mest av att pussa på Fröken.
Söndag – jag planerar en hel dag i min säng!

Annas Dag!

Ha! Vilken dag det här blev!
Solen skiner, teckningarna blir fina, roligheterna strömmar in och den rosa soffan jag hittade på loppis förra veckan och inte kunnat släppa, stod kvar så idag slog jag till! 200 kronor fattigare men en rosa gammal soffa rikare! Så fint!

Nästa vecka tar jag och Emil våra vänner under armen och flyger till London över en natt eller två. Mest för att prova hur det känns att andas in brittisk luft, se om ölen är godare over there och för att testa om Emils pass med Ileby funkar eller inte.
Vi börjar den brittiska känslan redan i helgen, genom att gå på mustaschfest på lördag! Som sagt, det här kommer bli en strålande vecka!

Mustasch, London och rosa soffa! Win, win, WIN!

En bild jag tecknat på Jenny från den eminenta bloggen dosfamily får avrunda Londontemat med lakritspipa och allt!

Anna och Emils Roadtrip del 2!

Andra delen av vår roadtrip till Piteå försvann visst lite på vägen. Men här kommer den iallafall:

Här inne bodde jag och Emil!

Vi provade Pitepalt som sig bör. Det var ingen hit.

Ebba och Victoria hade också åkt hela vägen till Piteå, fast med flyg och det är ju fusk.

Dagen innan bröllopet var det dags för släkterna att mötas i en stenhård släktkamp!

Lag Norrland

Mot lag Småland!

Spiktävling som vi (såklart) vann!

Det blev natt fast det var ljust och det var så hiskeligt fint alltihop!

Sen var det dags för bröllop!

Den benlösa släkten.

Hela familjen Lockby med Judith i täten.

Emil fick bära picknickväskan och kände sig väldigt bekväm…

…lite väl bekväm kanske?

Vi valde mellan friluftsstigen och rövstigen. Vi valde det första alternativet.

Storforsen visade sig från sin bästa sida!

Vi var väldigt nygifta.

Dagen efter var vi lite trötta, men åkte ändå nästan hundra mil….

….bara för att träffa bästa Majken igen!

Som hade nya gummistövlar.

Och var på strålande humör!

Annas Instagram!

Jag har varit väldigt emot när bloggare visar upp sina instagrambilder, eftersom jag redan sett alla de bilderna!
Men såklart finns det ju de som inte har instagram, så nu är jag inte bättre själv utan visar upp lite av min Värmlandsvistelse, just genom instagram (heter annaritar där om ni missat det)

Jag drack morgonkaffe i finaste Spisa Ribb-koppen och satt i mammas ljuvliga Josef Frank fåtölj. Fint ska det va!
Sen promenerade jag genom Karlstad och slogs av hur hiskeligt fint det är och mitt Värmlandshjärta fällde en tår.

Jag hade på mig min bästa Värmlandströja och hittade en grön gammal jacka i källaren som fick komma upp i ljuset igen!

Karlstad bjöd på strålande sol och jag fyndade tio barn LP-skivor för en femma styck, och en blå keps till Emil i mocka och den perfekta kornblå färgen.

Jag vilade mig efter maten hemma hos mormor. Tecknade mera blyertsteckningar och hittade ett par 501:or i garderoben när jag rensade! (fulsnyggt på det allra bästa sättet!)