Annas Emil!

Nu har jag varit borta hemifrån sen i fredags. Det är inte särskilt länge egentligen, ändå saknar jag min fina, skäggiga, underbara man så jag håller på att krevera!
Jag åkte iväg för att få ladda batterierna lite, det känns som jag velat sova dygnet runt sen bröllopet. Men nu när jag väl är här, har sovit allt jag behöver, så börjar jag längta hem igen.
Efter mitt stora, fina hus, min mjuka katt men mest av allt efter Emil.

Det är himla fint ändå, att man fortfarande, efter snart fyra år, är lika hopplöst superkär fortfarande. Mer än någonsin faktiskt!

Annas Värmland!

Den här veckan har varit en känslomässig bergodalbana och jag har gått från glad till olycklig på två sekunder och sen tillbaka till överlycklig igen så jag är helt enkelt slutkörd!

Men nu är jag hemma i Värmland och vilar upp mig, tecknar blyertsteckningar och äter kräftor, går på loppis med mormor och pratar óm livet med mina föräldrar på kvällarna.
Det är så fint, att bara få vara hemifrån, få vila och få ha det skönt i några dagar.

Det här kommer göra mig gott.
Jag återkommer med nya teckningar, finfina loppisfynd och roliga utflykter lite senare.
Nu måste jag nog återgå till att ligga i soffan en stund.

Annas Dag!

Jag jobbar för fullt med kalendern och tanken är att den ska vara färdig och tryckt till första oktober, men nu är mina papper slut så jag måste pausa lite.
Sen har vi mitt humör också, mitt i allt, som inte är av denna värld. Känner mig så himla irriterad hela tiden, som att jag skulle vilja smocka till någon rakt i plytet.
Min näsa är så himla täppt att jag inte får någon luft och samtidigt så måste jag storstäda mina 200 kvardat hus för imorgon kommer ett hemma hos-team på morgonen.
Sen, som grädde på moset ska jag packa ner mina viktigaste papper och pennor och fly fältet och åka till Karlstad tidigt tidigt på fredag.
Fast det ska ju faktiskt bli väldigt skönt. Vill bara åka bort, bort, bort!

Sen hade jag uppskattat om folk kunde svara på viktiga mail, om sladden till dammsugaren räckte till alla rum utan att behöva byta kontakt och att det hade varit socialt accepterat att äta fyra delicatobollar på rad.
Men jag antar att man inte kan få allt…

Annas Dag!

Idag är en sån dag jag önskar inte ens fanns.
Åt sushi och drack kaffe med min kusin och mådde bättre en stund.
Men låt oss säga att jag återkommer en annan dag. En dag när förhoppningsvis allting är bra igen.

Ni vet väl förresten att ni kan följa mig på instagram? Där heter jag passane nog annaritar och uppdaterar ungefär hela tiden.

Annas Jobb!

Igår fick jag hem ett jobb jag gjort åt Jumperfabriken! Så roligt, älskar när man får se jobben färdiga och i tryck!
Det här var ett uppdrag helt i min smak och jag hade rent ut sagt skitkul när jag gjorde det.
Det är ett litet häfte, men en klippdocke-Emily och sen finns hela hennes garderob med att klippa ut och vika fast!
När jag var liten hade jag massvis med klippdockor, egengjorda och köpta och jag lekte i timmar med de där dockorna.
När jag får barn ska de få leka med min Emily-docka!

Appropå mitt jobb så är det fredag idag. Jag är inte så förtjust i fredagar för då är det så hiskeligt långt kvar till måndag! När man känner så så måste man väl ändå vara på rätt jobb?
Jag hatar at veta att det ligger fullt med otecknade bilder i mitt huvud som måste vänta flera dagar innan de får komma ut!
Men men, i helgen ska vi ha kräftskiva som såklart ska bli jättekul.
Det finns mer tid att teckna på måndag, det finns alltid mer tid att teckna.
Det är den bästa känslan, att all tid jag har, är helt och hållet avsett för att teckna!

Dagens Porträtt!

Ännu en blyertsteckning. Gillar det meditativa i att teckna i blyerts. Det tar lång tid, man får riktigt grotta ner sig i teckningen, göra noga, peta, länge länge. Den här bilden är på Anna, som jag mötte en gång i Uppsala och sen blev vän med på direkten. Så fint det är när det händer.

Idag har jag haft möte med min coach vilket resulterade i något fantastiskt bra! Eller det kändes så iallafall.
Hon fick mig att tänka om, tänka nytt. Tänk vilken skillnad det gör av att någon kommer in i ens lilla bubbla med helt nya ögon som gör att allting slängs omkull, rullar runt en stund för att sen byggas upp till något helt nytt!

Jag känner mig laddad inför hösten, inför större utmaningar och jag är beredd att hoppa med huvudet före in i någonting helt okänt!