Annas Vecka!

Den här veckan jobbar jag bara idag och halva dagen imorgon, sen blir det en veckas semester för min del!
Vi ska ju bila till Piteå, vilket innebär en jäkla massa timmar i bil, på väge, i skogen och vid havet. Som jag längtar!
Vi ska stanna på alla roliga loppisar, hälsa på alla vi tycker om längs vägen och sen avsluta det hela med ett hejdundrandes bröllop i Piteå!

Detta innebär att bloggen blir en smula tyst, jag har nämligen inte lyckats med konststycket att kunna blogga med wordpress i mobilen. Vette sjutton vad som är fel men jag får det inte att funka iallafall.
Så nu jobbar jag av alla deadlines jag har till den här veckan, tecknar så många kalenderflickor jag bara hinner (fast alla mina tuschpennor är slut så jag måste bunkra upp när jag kommer till Uppsala) och sen ska jag posta allt som måste iväg, packa det sista och sen far vi!

Det fina med att komma hem sen, är att jag har klipptid på tisdag och vips så ryker mitt hår. Äntligen ska jag bli korthårig igen. Jag tror det kommer göra mig gott!

Annas Småland!

Jag predikar ju alltid om mitt älskade Värmland, men jag tycker trots allt att även Småland förtjänar en eloge. Speciellt den här tiden på året.
Titta bara:

-Va lite glad då!

-Såja!

-Va lite glad själv du!

Snart får vi päron!

När man har stor trädgård är det perfekt att springa runt, runt!

Fröken är inte särskilt barnkär, så vi mutade henne med glass så Selma kunde få klappa lite.

Mysigt att ha bästa Emma i trädgården. Där borde hon vara jämt.

 

Annas Utflykt!

I lördags åkte vi på utflykt.
Vår kompis Mikael fyllde år för en mindre evighet sen och vi gav honom ett presentkort på ett hemligt äventyr och i lördags var det alltså dags!

Såhär glad var Mikael över sin utflyktspresent!

Vi började med fika i Eksjö!

Eksjö är världens finaste stad oh varken Kristin eller Mikael hade varit där förut vilket var extra kul.

Kling och Klang.

Lite loppis utan resultat.

Emil fick prata med konstapeln.

Sen åkte vi hit, som var vårt verkliga utflyktsmål! Skurugata, om ni är i närheten av Eksjö måste ni åka hit. Superhäftigt!

Vi gick och gick…..

…och klättrade och klättrade. Här ser man hur högt det va, kolla på de små människorna i blått som är framför oss på stenarna!

Finn ett fel.

Sen åkte vi vidare för att äta picknick. Vi hittade en fin brygga efter mycket om och men. Emil hade gjort två olika sorters prioger och massa olika goda röror. Vilken man jag har va?!

Ungefär här försvann min röst helt och sen dess har jag inte kunnat säga ett ord! (idag har den dock kommit tillbaka litegrann)

Min man!

 

Annas Minisemester!

Vi började med finfrukost i vår trädgård.


Thom hör mer eller mindre till vår familj, har eget rum hos oss och är välkommen när han vill, så han var såklart också där.

Sen åkte Thom och Emil till Halmstad och jag kom och mötte dom dagen efter. Då va de lite slitna, minst sagt.

Jag och Emil åkte vidare till Göteborg och mötte upp bästa Henrik!

 Humle och Dumle

Mums!

Morgonen efter promenerade vi i Haga.

Sen spontanåkte vi hem till Värmland och lekte med Majken!

Bästa lilla Majken!

Dagen efter åkte vi på utflykt!

Till Nysäter och gick på samlarmässa!

Loppis!

Min tjusiga mamma

Sen åkte vi till Borgvik och åt glass

Sen tillbaka hem och leka med den här tuffingen!

Det var allt från denna resa!

Annas Semester!

Direkt efter vår vigsel hade vi planer på att åka iväg, till okänd ort i Sverige och bara hångla, dingla med benen och vara ifred.
Det sket sig.
För i brevlådan damp det ner en inbjudan till min kusins bröllop, bara några fjuttiga veckor efter vårt eget.
Så vi åker dit istället.
Vi åker till Piteå!

Så himla roligt, åt det hållet åker man ju aldrig!
Jag säger som Underbara, bästa Clara , västkusten släng dig i väggen!

Värnamo och Halmstad har ingått någon slags pakt som innebär att så fort det blir något sånär sommar i Värnamo, så åker varenda människa till Halmstad. Sen umgås de med samma människor som hemma, fast i en annan stad.
Skittrist om du frågar mig!

När jag har semester vill jag åka på nya vägar, se nya klippor och andra vatten. Och framför allt vill jag träffa andra människor än de man träffar varje dag!

Så nu längtar jag efter Norrlandsluft, ljusa sommarnätter, kanske fika hos Clara , spela yatzy med min nya make i ett tält insmorda men myggmedel, se höga kusten och titta på berg.
Så himla skönt, att se något annat än Halmstads backslicksserveringar och Värnamos trötta storgata.

Åh det här kommer bli den bästa semestern, speciellt eftersom vi den här gången, åker alldeles pinfärska och nygifta!

Annas Höst!

Jag gillar sommaren, såklart. Det gör väl alla.
Men ändå, finns den där ständiga pressen på att det MÅSTE vara fint väder, man MÅSTE bli brun och man MÅSTE dricka uteserveringsöl och grilla i parti och minut!
Så i smyg, när ingen ser eller hör, så längtar jag till hösten.
När alla är tillbaka på kontoret igen, när regnet smattrar mot rutan och man riktigt får gräva ner sig i stora jobbprojekt och knixiga uppdrag.
När man får komma hem till det stora, knarrande huset, elda i kakelugnarna och ha på sig raggsockor. När man får ta fram den stora halsduken igen och vira massvis med varv runt halsen och sen gå ut och kratta löv i trädgården.
Jag längtar efter Londonresan jag ska göra med Emil och våra kompisar, efter att småspringa ut i iskallt gräs för att hoppa i en kokhet badtunna, och mest av allt längtar jag efter att få vara gift.
Gift till hösten, komma hem till sin man. Till min familj. Åh.