Anna och Winnerbäck!

Först och främst, stort TACK för alla tips och ideér kring kalendern! Så roligt att ni gillar den förra också. Nu har vi bestämt färdigt, jag gör en ny även för i år. Dock blir det nog inga bloggare i år, men vad det blir istället återstår att se. Sparar alla era kommentarer och sätter igång med själva kalendern i höst. Så roligt!

I helgen hoppade jag och Emil på tåget till Halmstad, väldigt exalterade som synes:

För vi skulle på Winnerbäck! Vi är de största Winnerbäck-fansen som finns, på riktigt!
Vi mötte upp Karin och Nille och några kompisar till och efter ett par öl åkte vi in till konserten. Taxichauffören spelade Winnerbäck på högsta volym och solen sken. Perfekt!

Vi ställde oss i den milslånga ölkön och sen vips så började spelningen!

Vi knödde oss nästan allra längst fram och sen sjöng han ”timglas” och Emil sjöng i mitt öra ”jag ska värma dig Anna, jag ska lyssna och förstå….” och jag började storböla. allting var så himla fint och där står jag, med Winnerbäck på ena sidan och min älskade blivande man på andra. Det blev känslomässig overload men på det bästa möjliga sättet!

 

När konserten var slut slängde roddaren ut ett gäng av de plektrum Lasse använt under kvällen och Emils glädjetjut när han fick tag på ett, var kvällens höjdpunkt!

 

 

Anna och Kalendern?

Jag har en fråga, ni minns kanske förra årets kalender? Vad tycker ni om att göra en ny i år, kanske en lite mindre, kanske ett annat tema, kanske billigare…..
Jag lärde mig massor från förra året, tex att man måste markera ut röda dagar och skriva med veckorna, att man kanske ska börja i mindre skala och att det är fantastiskt roligt att se sin egen kalender på väggen!

Så min fråga är helt enkelt, skulle ni vara intresserade av en kalender även för 2013?
och en fråga till, till er som köpte den förra, har ni varit nöjda med den, eller har ni tips på förändringar?

Dagens Porträtt!

Imorse var jag uppe med tuppen och tio i sju infann jag mig hos frisören för att göra provhåret inför bröllopet. Dock visade det sig att min tid var klockan sju, på KVÄLLEN! Suck! Och jag som hade årtusendets skitigaste hår! Hon snabbtvättade mitt hår innan hennes kund kom och ikväll gör vi ett nytt försök.

 Den här veckan ska jag ju jobba på MQ och eftersom jag inte börjar förrän klockan tio fick jag snällt traska iväg till kontoret, i spöregnet.
Den här dagen börjar inte lovande. Inget paraply har jag heller, bara bröllopsparaplyet så jag får väl inviga det då, och se om det håller för störtskurar.

Nu när jag fick lite tid över, hann jag teckna en nytt porträtt. På fröken Dahl och hennes Artie!

Annas Underliga Dag!

Igår cyklade jag hem från jobbet vid fyra tiden och hade samlat mod hela resan hem för att fråga Emil om vi inte kunde åka till ikea.
Oddsen för att Emil skulle tacka ja, var extremt låga då han jobbat hela dagen och det ändå är sju mil till närmsta ikea.
MEN, han sa ja så vi hoppade in i bilen!
Vi började med mat och strosa i affärer en stund, köpa varsitt par skor och ha det allmänt trevligt. Sen var det dags för ikea men vi beslöt oss för att lämna påsarna i bilen först.
Emil noterade att han hade lite luft i framdäcket och att vi nog borde pumpa det innan vi åkte hem.
Sen gick vi på ikea och köpte det sista inför bröllopet och hittade en stor blommig matta på fyndhörnan!

När vi kom ut till bilen igen var däcket platt. Vi åkte sakta sakta till närmsta mack (typ 100 meter som tur va) och Emil hann inte ens få i luft i däcket innan det pös ut igen. Både på framdäcket och bakdäcket!
S U C K!
Vi ringde bärgaren, han ville ha 5000 för att bärga oss till Värnamo.
Det fick han inte.

Så vi ställde helt enkelt bilden där, jag bjöd Emil på en tröstglass och sen gick vi till tåghållplatsen och kollade tidtabellen.
Två timmar till nästa tåg!
Vi tittade på varann och sa i kör, ”öl?”

Sagt och gjort, vi traskade tillbaka in till köpcentrat, gick in på systemet och köpte fyra öl, precis innan stängning.
Sen gick vi tillbaka till stationen, bunkrade upp på perrongen och satt där och drack öl i solen och planerade våra bröllopshäften.
Så himla fint!


Det här är precis varför jag gifter mig med just Emil, och antagligen därför han gifter sig med mig. För vi blir aldrig arga, eller irriterade, oavsett vad som händer så ser vi till att göra det bästa av situationen. För sålänge vi har varann, så gör det inget om man missar tåg, får punktering, glömmer bilnycklar eller har sönder något.

Det var nästan så vi var lite besvikna när tåget väl kom, vi hade ju så himla trevligt!

10 Bra Saker Just Nu!

1.) Jag har köpt ett ljuvligt paraply ifall det skulle regna på bröllopet. Det är småblommigt och ser ut som någonting från Mumindalen i formen!
2. ) Imorgon är det äntligen dags för mig att prova brudfrisyren! Jag ser fram emot det nästan ännu mer än jag gjorde inför klänningsköpet.
3.) Det är så varmt ute att man äntligen kan cykla till jobbet utan långärmad tröja
4.) Jag och Emil ska på Winnerbäck konsert på lördag. Det blir min tredje, eller är det fjärde (?) spelning med honom och jag älskar det lika mycket varje gång!
5.) Jag har beställt det sista till bröllopsdukningen, så nu är vi snart redo att tacka ja.
6.) Jag ser ut som en pepparkaka på magen, det är ju alltid en himla bra grej!
7.) Idag är det bara 26 dagar kvar till bröllopet och jag är helt lugn, men alldeles överlycklig i magen!
8.) Vi hittade en hel hög med fina träleksaker från Brio på loppis i lördags, så nu får våran bebis bara leka med fin-leksaker! (nej jag är inte gravid)
9.) Jag har fått med Emil på att byta efternamn, så om bara tre ynka veckor heter vi Ileby båda två (fast han heter Davidsson-Ileby, men det är ju en värdslig sak)
10.) Man kan sitta ute fram tills klockan elva på kvällen utan att frysa, det bästa är att sitta på våran trappa och dricka öl och bara vara.

Mellan Hopp och Förtvivlan!

Det här med att vara sin egen, är en ständig balansgång mellan himmel och helvete.
Det passar inte alla, är du en ängslig person som alltid vill veta hur nästa dag ser ut, så passar det absolut inte.

Som ni vet har ju jag en jobbcoach och på våra möten är det alltid samma visa, skräcken över att uppdragen ska ta slut.
Ibland har jag så mycket att göra att jag knappt hinner gå och kissa, alla deadlines är samtidigt och inkorgen är full av mail med texten ”hur går det, klar snart, hinner du” osv.
Andra dagar ekar inboxen tom och telefonen är knäpptyst. Då kommer oron att jag kanske aldrig mer får ett uppdrag.
Sen vänder det igen, lika snabbt som innan och man är på banan igen och allt känns toppen.
Så svårt det är det där, balansgången mellan allt eller inget.

På senaste tiden har jag varit bortskämd med uppdrag och väldigt roliga sådana. Jag längtar till jag kan visa er lite av vad jag jobbat med.

Jag borde visa er någon ny teckning också, men jag har liksom ingen inspiration till sådant just nu, Det här med att teckna bloggare känns lite uttjatat vid det här laget och jag borde kanske börja teckna annat och visa er.
Men vad det skulle va, vet jag inte just nu.
Istället jobbar jag vidare med mitt senaste uppdrag, som är lite mer åt seriehållet kanske man skulle kunna säga. Eller iallafall att teckna karaktärer istället för realistiskt. Väldigt roligt och omväxlande.
Visar så fort jag får tillåtelse!