Saker som Gör Mig Glad!

Just nu blir jag glad av det här:

* Få pricka av saker på min jobblista – check!
* Sparris, helst jämt, till allt!
* Få lägga pengar på solskydd och veta att man faktiskt kommer behöva använda den!
* Min cykel, går som ett skott och gnisslar sådär hemtrevligt när man trampar
* Bilder på Majken
* En katt som istället för att gå ut på morgonen, bestämmer sig för att komma upp och rulla ihop sig i min halsgrop en stund till istället
* Ljudet när man öppnar en ny kaffeförpackning
* Mormor i solhatt
* Mammor som flyger över Atlanten för att trösta sin ledsna dotter
* När Emils fot ligger under mitt täcke när vi ska sova, och klappar mig med tårna
* Att jag har fått ett helt stort företag att börja sälja sina dukar på nätet, bara för att jag behövde dom till mitt bröllop
* Se mitt hus, långt ner i backen och veta att när jag kommer fram, så är jag hemma och kan stänga grinden och sen bara vara ifred
* Jättenervösa tjejer på stan som kommer fram och säger hej, jag läser din blogg. Fint!
* Nystädade trägolv
* Paraplyer med böj på handtaget, eller ännu bättre, sådana som har samma form som Mumindalens tak!
* Mina bröllopsskor, alldeles mjuka i sammet och ibland måste jag ta fram dom ur sin påse och klappa lite på dom
* Emils hals, stickig, mjuk och alldeles alldeles underbar!
* Wordfeud med mamma på kvällarna

Dagens Randiga Outfit!

Idag känns allting jättemycket bättre. Tänk vad lite pepp från er kan göra, tusen tack!

Igår när jag kom tillbaka från vårdcentralen kom min coach in på mitt rum och vi pratade en stund. Tänk så bra att ha en egen coach, hon är som en psykolog och jobbcoach i samma person!
Hon frågade och jag förklarade och sen kändes allting så himla bra efteråt, när hon sa att jag faktiskt har råd att tacka nej ibland.
Man måste inte alltid göra allt.

Så från och med nu tackar jag nej om jag inte känner att det passar mig, eller är ett sådant uppdrag som tar mer än det ger.
Så skönt det känns!

Dessutom kom jag hem till ett stort paket i brevlådan och jag är nu ännu en Jumperfabrikenklänning rikare!
Jag har gjort ett jobb åt dom som jag är så hiskeligt ivrig att få visa er, men än så länge är det hemligt. Men det blev så himla himla bra! Så jag visar så fort jag får tillåtelse,

Såhär ser klänningen ut på, perfekt för blåsiga sommardagar eller ljumna augustinätter. Jag älskar den! (de prickiga skorna är från Monki och gamla som gatan)

 Tack igen för att ni är så jädra fantastiska och alltid stöttar mig och hejar på, oavsett hur jag mår och vad jag ger mig in på! Ni är verkligen helt fantastiska, så tack!

Annas Status del 2!

Tack för att ni är så peppande och bra! Det hjälper verkligen så himla mycket!

Dessutom är ni uppenbarligen ganska kloka, proverna visade ingenting. Mina värden är som de ska, jag har ingen infektion och ingen bebis i magen.
Dock en helt slutarbetad kropp. Precis som ni sa.
Att köra på med en diet nästan enbart innehållande protein, ihop med ett bröllop, ett hus och ett eget företag var väl helt enkelt för mycket på en gång.

Att bröllopet håller på att vända ut och in på mig har jag skrivit om tidigare.
Det beror inte på någon annan än mig själv.
Det har visat sig att jag har ett kontrollbehov som är gigantiskt och jag är så petig och har en bild i huvudet precis om hur jag vill ha det.
När jag sen måste ändra den eller kanske inte klarar av att leva upp till alla girlanger, vintagebröllop och vackra bilder man ser överallt så känner jag mig så….misslyckad.
Jag har satt en enorm press på mig själv att ha det så himla fint, och eftersom jag är känd bland mina vänner som den pyssliga och trixia så får jag sjuka prestationskrav på mig. Men bara från mig själv.
Alla andra bryr sig säkert inte om allt som jag stirrar med, om en milimeter inte stämmer på en vimpel eller om ett grisöra inte råkat bli kritvitt när vi sprayat det.
Jag är den värsta bridezillan i historien. Men det märker ingen annan än jag och insidan av min kropp.
Jag tänker att det kan jag fixa själv, jag löser det, ge mig bara lite tid så hinner jag fixa alltihop själv.
Jag längtar som tusan till det här bröllopet, till att bli man och fru Ileby, att få vara vi och att se alla man bryr sig om på samma ställe, men någon sa till mig häromdagen att ”det bästa med att vara gift, det är att man aldrig behöver göra om det igen”
Ovanpå min bröllopshets, la jag in dieten i hopp om att bli någon slags övermänniska.
Det orkade jag bara inte med. Det höll inte, även om jag verkligen verkligen tog i och försökte!
Hann inte gå och träna varje morgon, inte när inboxen var fullproppad av beställningsjobb och uppdrag som måste göras.

Nu har jag försökt sortera lite, välja att ta de uppdrag som inte måste vara klara imorgon, eller göra de teckningar som jag själv tycker ska bli roliga.

Måste       hinna       andas.

Imorgon är det en vecka kvar tills jag landar i Turkiet. Med mig har jag tre tjejkompisar. Inga måsten, inga krav. Bara sand mellan tårna, solvarm mage och paraplyer i drinkarna.
Den här resan, kan mycket väl vara de bäst investerade pengarna i mitt liv.

En vecka kvar.

 

Annas Status!

Någonting är fel. Jag känner det i hela kroppen.
Den reagerar inte som jag vill, den orkar inte vad den borde och jag önskar hela tiden att jag sov när jag är vaken.
Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men det känns fel.
Som att jag är en sur disktrasa, urkramad och hängig.

Idag ska jag till vårdcentralen och ta en massa prover och se vad det är som inte stämmer.
Eller så inbillar jag mig bara, att det är min stressade hjärna som gör att min hy blir grå och att jag inte orkar bre en smörgås ens, än mindre tänka tanken på att äta mat.

Jag vill inte vara sjuk, orkar inte och hinner inte.
Jag vill må bra och vara pigg och jag tar i ända från tårna för att försöka att må mitt bästa.

Men det går inte.

Hoppas de där proverna visar nått, så jag kan få något som hjälper mot darriga händer och blytunga ögonlock.
Vad som helst.
Bara det går över.

Annas Helg och Kommande Vecka!

 

Den här helgen har varit fantastisk och bedrövlig på samma gång.
Grillkväll och gästis i fredags med bästa gänget, sen vaknade jag och Emil i stan och åt frukost hemma hos min faster.
Sen åkte vi hem och sov några timmar för att sen åka in till stan igen. Tanken var att vi skulle hyra film och ha tjejkväll men det slutade med att det var jag och Emil, bästa kusin Johan, hans fru Victoria och deras Ebba och min faster då såklart.
Vi satt på altanen och lyssnade på regnet och pratade hela natten. Det är den absolut bästa sortens kvällar tycker jag. Familj, vin och häng.
På söndagen vaknade jag och mådde illa. Antog att det berodde på vinet men det gick liksom aldrig över. Så jag mådde tjuvtjockt hela dagen och inatt vaknade jag av att jag hade så ont i magen att jag på riktigt, en kort stund, övervägde om jag kunde vara med i programmet ”I didn´t know I was pregnant” för det kändes som jag skulle föda barn eller nått!
Efter att ha kvidit och vridigt och vänt mig gick jag upp och proppade i mig massvis med alvedon och några timmar senare somnade jag av ren utmattning.
Idag är jag dock uppe med tuppen, men har fortfarande ont i magen och känner mig inte helt på banan än.

Men, jag har som sagt lite för mycket att göra för att kunna vara hemma och ligga i sängen.
Så nu är jag på plats på jobbet, ska försöka beta av en hel del från listan så kanske jag åtminstonde kan cykla hem i rimlig tid idag.

Veckans To-Do-List:

Idag: Teckna den sista Allers teckningen, skriva en offert för inredningsuppdraget och fixa med lite fakturor
Tisdag: Beställningsdag. Nu i sommartider är det alltid som allra mest beställningar inför kommande bröllop och sådär, så jag har massor att göra.
Onsdag: Antagligen också en beställningsdag. Fast den här dagen är rolig, för då är det bara EN vecka kvar tills vi åker till Turkiet!
Torsdag: Då tänkte jag försöka vara hemma och vila upp mig lite. Känner mig konstant trött och ”efter” hela tiden. Som att jag aldrig riktigt hinner ikapp mig själv.
Fredag: Då ska jag fira midsommar minsann!

Annas Jobb!

Alltså den här dagen, den har verkligen sugit musten ur mig! Hela den här veckan förresten!
Man ska absolut inte klaga när man som egen företagare har häcken full med jobb, det är ett drömscenario såklart.
Det är bara det att alla tror att de är nummer ett på min prioriteringslista så det blir lite mycket att hålla i huvudet samtidigt.  Man vill ju vara alla till lags.

Idag har jag iallafall cyklat min dagliga mil till jobbet, köpt en prickig schemaplatta till vår toastmaster så han kan hålla koll på allt, bytt en klänning, ramat in ett beställningsjobb, suttit uppe på Nässjöholm och bestämt pantonefärger, mönster och strukturer i några roliga, men intensiva timmar, sen har jag hunnit med en snabb loppisrunda och nu är jag tillbaka på kontoret och ska hinna beta av några saker till innan det är dags att bege sig hem och dö i soffan en stund.

Min träningsväska har legat packad hela veckan, men inte sjutton har jag hunnit iväg till gymmet för det!

Jag ska som sagt inte klaga på min jobbmängd, det är nämligen bara roliga uppdrag jag jobbar med. Då har man alltid lite extra tid för mer.

På tal om det så har jag nu fått hem mina neccessärer med mitt tryck på, så jag ska fixa en webshop och sen kan ni få ta med mig in på toaletten och resa bort med mig precis hur mycket ni vill!

En sak till, såhär blev tavlan nu när den är färdig. Jag lyssnade på er och hoppade över husen och det tror jag var ett mycket klokt råd!