Annas Gårdag!

Igår var jag ute på roligt och helt nytt inredningsuppdrag med Adam som sitter i kontoret bredvid mig.
Han bjöd på finlunch! (äntligen får jag va med bland alla bloggares goda matbilder, fast jag egentligen bara äter trista matlådor med korvstroganoff i vanliga fall)

På kvällen åkte vi på veteranbildsträff i Åminne.

Jag blev lite kär i den här, skulle passa mig perfekt.

Exakt om 51 dagar står vi här igen, då ska vi lova varann att va kära resten av livet!

Emil kände in stämningen. Det kändes faktiskt jäkligt stort, nu är det faktiskt inte särskilt lång tid kvar.

Det är tur att jag gifter mig med den ”snyggaste karln i kommun” iallafall!

Dagens Färgglada Outfit!

Jag har kännt mig lite nere på sista tiden, trött och hängig. Så igår stannade jag hemma och sov, precis hela dagen!
Väldigt välbehövligt och nu känner jag mig bättre. Skönt att vara tillbaka på banan igen för jag har alldeles för mycket att göra för att ligga hemma och sova just nu!

Här är dagens outfit, nu är solen tillbaka så mina vita ben är ute och luftas lite.

Kläder:
– Klänning med katter på, från H&M
– Orange manchesterjacka från Levi´s
– Skor, Swedish Hasbeens
Och till det, mormorupprullat hår.

Nu ska jag åka och äta lunch på vandalorum och sen åka på inredningsuppdrag!

Hurra för soliga, roliga onsdagar!

Dagens Lista!

På måndagar brukar jag ha min to-do-list, men det är ju samma saker på den där jäkla listan jämt så jag hoppar över det den här veckan.

Istället tar vi en lista jag helt enkelt snott av Evelina:

Vilka är dina tydligaste karaktärsdrag?
Att jag är ganska egensinnig och inte har några problem med att sticka ut eller ta plats. Sen är jag ganska grov i mun, snabbtänkt och tar ungefär en kvart på mig att kliva ur bilen vilket retar gallfeber på Emil. Just därför gör jag det extra långsamt.
Vilket är ditt största beroende?
Mina pennor. Får på riktigt abstinens och blir olycklig om jag inte får teckna minst varannan dag.
När är du lycklig?
När jag gör ett sånt där loppisfynd som nästan är för bra för att vara sant, som adidasresväskan för 15 kr eller mina swedish hasbeens för samma pris. Då jublar jag högt och måste göra min jag-har-gjort-ett-superfynd-dans!
Sen är jag genuint lycklig när jag åker förbi skylten med en älg på utanför Gullspång, där det står ”välkommen till Värmland”. Då blir min mage alldeles varm och mina axlar sjunker ner till normalhöjd igen.
Vad beställer du på krogen?
Jag brukar dricka rödvin på hemmafester med öl på krogen. Annars spiller man bara rödvin på tröjan.
Vad står det i ditt senaste sms?
Ett långt argt sms till Emil om att han måste hjälpa till med bröllopsplaneringen, sen hans svar ”jag fixade iallafall båten idag”.
När sa du ”vet du inte vem jag är?” senast?
Haha oj, hoppas jag aldrig sagt det! Dock kom det fram en tjej och sa att hon läste bloggen sist jag va på Harrys! Sånt är roligt!
Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft.
Oj, finns det minnesvärda bakfyllor? Jag minns en gång, när vi varit på fest med tema rock och när jag vaknade låg inte Emil i sängen. När jag tittade ut genom fönstret hade han och Bysse blåst upp en dubbelmadrass och låg i varsin sovsäck och sov på gräsmattan, med jacka och mössa på och gassande sommarsol rakt på dom och gårdagens rocksmink i hela ansiktet. Det var……annorlunda.
Vilken är din största fåfänga?
antagligen håret, fast det är ju alltid så hopplöst. Annars är jag en riktig sucker för riktigt dyr, lyxig foundation!
Vilket uttryck använder du lite för ofta?
”världens bästa” om i stort sett allting.
Vad är ditt starkaste minne från barndomen?
Ligga på garagetaket med Rebecca, kändes som ingenting kunde komma åt en. Eller när jag lärde mig skjuta pilbåge ute i stugan och fick tillåtelse att skjuta hur mycket jag ville på den gamla husvagnen. Pilarna gick rakt igenom.
När googlade du ditt namn senast, och varför?
Oj, det gör jag ofta! Då ser man nämligen vilka som använder mina bilder utan att fråga, eller om man googlar sina egna teckningar, så ser man alla som tecknar likadant. Väldigt beroendeframkallande och jag blir skitsur varje gång, haha!
När ljög du senast?
Det gör jag faktiskt aldrig, helt ärligt! Jag överdriver en massa, men ljuger gör jag aldrig. Jag är alldeles för dålig på det.
När skäms du?
När jag ska gå på event och företagsfrukostar och ingen vill prata med mig. Då vet jag inte vart jag ska göra av händerna eller mig själv eller någonting och så skäller jag på mig själv i huvudet att jag fortsätter gå på sånt där.
Vad gör dig rasande?
folk som är dumma mot sina snälla mammor! Folk som träffar mig första gången och börjar med att säga ” dom där tatueringarna går väl att tvätta bort hoppas jag”. Japp, det har hänt. Och japp, helt sjuk grej att säga till nån.
Vilken modetrend var du tidig med att upptäcka?
Oj…..svårt. Måste nog säga hatten då. Om det nu är nån trend.
Vem är den mest kända människa du talat med?
Håkan Loob? Nej jag vet inte, Adam Alsings pappa kanske (och Adam med för den delen) som var på min konstutställning en gång.
Vad gör du när ingen annan ser?
Speglar mig, sminkar mig (förstår inte folk som sminkar sig på tåget, hade jag aldrig gjort), rättar till trosorna och rättar till brösten.
Berätta om en tvångstanke du inte kan bli av med.
Jag hatar att sova när Emil har garderobsdörren öppen och när jag duschar hemma hos mamma och pappa måste jag torka av duschdörrarna helt maniskt efteråt, annars har jag fått för mig att det ger otur.
Vad för skäms-tv njuter du av?
Teen Mom 2, say yes to the dress
Vilken är din största skräck?
Att mina föräldrar försvann. Jag skulle på riktigt inte kunna överleva då.
Vad är det närmaste döden du har kommit?
En gång när jag åkte bil med min bror och en kille gick rakt ut i vägen. Fast det hade nog varit mer hans nära döden än min, men ändå.
Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Manodepressiv med största sannorlikhet, eller schitzofren.
Nämn en bok som du sagt att du läst, men som du i själva verket aldrig tagit dig igenom.
Blonde.
Vad irriterar människor sig på hos dig?
Att jag är extremt slarvig och stökig hemma, att jag är konflikträdd och att jag aldrig kan låtsas att jag har roligt när jag inte har det.
När skrek du besinningslöst senast?
Igår när jag skulle byta blad i min kalender och det flyttat in en jättespindel bakom den. Jag blev inte rädd för spindeln utan lät den sitta kvar, men när jag skulle hänga tillbaka kalendern kom spindeln galopperande i ilfart, då gjorde jag ett tjejskrik.

Annas Lediga Dag!

Igår var jag och de flesta andra lediga och vi hade en heldag inplanerad!
Vi började med (efter att jag fått godkänt från min tränare) brunch!


Som jag längtat efter att få äta annan mat! Dock blev jag mätt på en gång men det får man leva med.
Brunchen åt vi på Ågårds lantcafé (där vi åt kakbuffén för några veckor sen) och med oss hade vi bästa Anna och Thom.

Jag skrattade gott åt den här bilden när vi kom hem och jag kollade igenom kameran, de ser ju exakt likadana ut! Så om någon är sugen på en likadan kille som Emil, så är Thom ledig!

Efter matkoman åkte vi tillbaka hem för jag och Anna skulle ha pysseldag! Allt till bröllopet skulle fixas och Anna är precis lika pysslig (om inte ännu värre) än jag så hon var perfekt sällskap!


Jag klippte ut vimplar och gjorde placeringskort och Anna fixade 70 stycken små påsar med solrosfrön i (ni vet väl att man absolut inte ska kasta ris på brudparet?!)

Perfekt dag och nu är nästan alltihop färdigt! Lite fler vimplar, lite mer sprayfärg på plastdjuren och sen är vi snart i hamn!

När jag tänkte på bröllop innan, så tänkte jag bara åh vad roligt med massa pyssel! Jag glömde helt bort den svintråkiga planeringen med dukar, bestickletande och finns-det-kaffebryggare-planering. Allt det som faktiskt är bröllopsplanering.
Pysslet är ju bara en bråkdel. Men nu när det bara är det kvar, ja då jädrar är det roligt att planera bröllop!

Annas Nyheter!

Här kommer några snabba saker om vad som händer just nu:

Jag har nytt läppstift i färgen Tropical pink, nr 162 från isadora. Perfekt för solbränna och lata dagar i Turkiet! (bara tre veckor kvar nu!)

Jag har ny parfym! Ck one har varit min favorit sen jag var liten och det var den första doft jag hade, sen dess har jag provad massor av deras varianter och nu den senaste, Shock! Såklart köpte jag den hos min faster på Håkanssons parfymeri!

Jag är på omslaget till Värnamo Näringslivs senaste tidning!
När jag först fick veta att jag skulle vara på omslaget var förslaget att jag skulle stå i målarrock ute i skogen med ett staffli, jag tvärvägrade då det kändes väldigt långt från vad jag sysslar med. Istället föreslog jag det här och jag tycker det blev himla fint om jag får säga det själv!

Inuti tidningen ser det ut såhär:

Anna och Kärleken!

Läste inlägget hos Sandra och fick en stor klump i magen. Aj.
När kärlek tar slut så blir det liksom så…..tomt.
Jag läste inlägget, sen läste jag inlägget igen och sen klamrade jag mig fast nära, nära Emil och sa att han aldrig någonsin får lämna mig.
Aldrig.
Han lovade.
Sen fick han lova igen.
Han lovade.

Ibland måste jag nypa mig i armen för att riktigt förstå att det ligger en varm kille bredvid mig i sängen, som lovar att vara med mig resten av livet.
Med mig!
Av alla människor på jorden, så lovar han att bara vara med mig.
Vilken himla jäkla tur, att just jag fick honom. Som råkar vara bäst av allihop.
Tänk att jag fick en, som man kan rufsa i håret, som man ibland bara måste bita i för att verkligen veta att han finns på riktigt och tänk att jag fick han som luktar godast och som föreslår att vi ska åka på utflykt bara för att testa nya vägar.
Om två månader, exakt på dagen, så blir vi Herr och Fru Ileby!
Tänk va, att just han lovade att alltid älska mig!