Dagens Porträtt och Måndagslistan!

Dagens porträtt fick bli på Madeleine på superbloggen Bonjour Vintage!

Här kommer veckans to-do-list:

Måndag: Idag ska jag avsluta en beställning, göra färdigt en till av illustrationerna till Allers och om jag hinner, börja teckna lite på fler necessär-mönster

Tisdag: Teckna mönster hela dagen lång

Onsdag: Då är man ledig och Emil är i Tyskland för att handla inför bröllopet, så jag hoppas på fint väder och ligga i trädgården och njuta i solen, eller måla pinnstolar och avsluta min påbörjade oljemålning! (som jag känner på mig att den kommer bli så himla bra!)

Torsdag: då är jag tillbaka på kontoret och avslutar mönsterteckningen och fixar ännu en beställning eller två som ligger och väntar.

Fredag: Då ska jag hoppa in och jobba på MQ hela dagen. Roligt och väldigt ovant att vara på ett ”vanligt” jobb. Fast jag trivs väldigt bra där så det blir säkert toppenbra.

Helgen är än så länge oplanerad. Skönt att bara vara en stund. Så kanske jag hinner börja på ännu en oljemålning….

Anna och Bröllopsformen!

Ni kan tycka vad ni vill om det här, men jag har skaffat mig en personlig tränare kan man säga.

Han sitter i rummet bredvid mig (och jobbar med annat än träning) och så kom det på tal och det visade sig att han var en hejare på  sånt, vad man ska äta och hur man ska träna. Allt sånt som jag är värdelös på.

Så jag gav honom en utmaning, nämligen mig.
Han har två månader på sig (och jag med för den delen) att få mig i mitt livs bästa form. Bröllopet är om ca två månader så passande nog till det är tanken att jag ska vara hård som en pinne.

Imorse åt jag frukost som en hel karl, jag som ALDRIG annars äter frukost! Det stod tydliga instruktioner på vad jag skulle äta så det var bara att proppa i sig: tre omega 3 tabletter, två skivor kalkon, två ägg (skulle egentligen varit fem, men nån måtta får det väl ändå vara!), en sked linfröolja (YOUCK!) och en sked äppelcidervinäger (smakar ljuvligt i jämförelse med oljan) och sen sköljde jag ner alltihop med en liter citronvatten.

Nu är jag så jäkla mätt att jag knappt kan röra mig! Ändå har jag med mig inte mindre än TRE matlådor till jobbet idag!
Herregud, det här kommer bli tufft, men skam den som ger sig.

 

Nu till min fråga, är ni intresserade av sånt här? Bryr ni er om resultat och vill ni läsa om sånt eller är ni trötta på alla bloggar som skriver om träning och kost hit och dit?
Min tanke är ABSOLUT inte att bli någon träningsblogg, det är jag alldeles för slö för och tanken är inte heller att jag ska ”banta”, bara bli lite hårdare.
Men vad tycker ni, ska jag skriva om det då och då, eller ska jag hålla detta lilla experiment för mig själv?

Anna Hjärta Värmland!

I helgen har jag försökt suga ut det absolut bästa jag vet med Värmland. Så vi åkte till de platser som andas barndom, brunabrända ben och minnen.
Vi var på Hammarö sydspets och hoppade på klippor och kände på Vänervatten. Åh kärlek på det!

Glad värmlänning på hemmaplan! (och ur mycket osmickrande vinkel)

Älskar att få visa mina bästa platser för min bästa person!

Sen åkte vi till Alsters Herrgård, som är min favoritplats på jorden (och där jag hade gift mig om vi skulle varit i Värmland) och det finns ingen plats som andas barndom så mycket som just där.
Jag säger som Gustaf Fröding skrev i dikten ”den dungen är mig kär, min barndom susar där”.

Såhär såg det ut:

Jag hade med mig Rebecca. Vi har gått den här vägen ihop sen vi var pyttesmå. Hon är min bästis.

FINT!

Sen gick vi ett varv i Bäverdalen.

<3!

Sen kom vi tillbaka till vårt gamla villaområde och mitt hjärta smälter lite när jag är där. Hemma.

Sen åkte jag och Emil tillbaka till landet och mina föräldrar.


Radartrion jag, mamma och mormor!
Det var den korta helgen som gick, jag önskar jag hade kunnat stanna hela sommaren!

Veckans To-Do-List!

Nu är det måndag igen och helgen gick alldeles för snabbt! Hann precis upp till Karlstad innan det var dags att åka hem igen, fy vad tråkigt!
Men jag hann iallafall med de allra viktigaste sakerna, leka med min familj, krama mormor och träffa Rebecca. Vad mer kan man behöva på en helg?

Det här är vad som händer under veckan:

Måndag – idag ska jag iväg på möte om några minute och prata om necessärer och andra projekt vi håller på att koka ihop. Sen ska jag visa er alla mina bilder från min helg i Värmland!
Tisdag – Imorgon ska jag göra mitt första riktiga stylistuppdrag! Jag ska ”inredningsstyla” och det känns som jag har hamnat på precis rätt ställe!
Onsdag – Då måste jag sätta mig ner och teckna beställningar, de ligger travade på hög här och jag har aldrig tid, men nu MÅSTE jag teckna!
Torsdag – Då tror jag bestämt att jag ska stanna hemma i huset och måla pinnstolar och kanske börja på en ny målning
Fredag – då ska jag på textilakademins modevisning på folkhögskolan, sen ska jag dricka öl på karnevalen som är i stan med mitt fina gäng
Lördag – heldag i solen med kubb, krocket, grillning och öl, på kvällen blir det mer karneval!
Söndag – om vi är pigga i kolan, tänker jag tvinga med Emil på loppisrunda!

Anna Annonserar!

Det här med att ha en blogg är ett himla fiffigt sätt att marknadsföra sig själv. Man behöver egentligen inte göra mycket, bara precis detsamma som man hade gjort om man inte haft en blogg.
Jag tecknar, målar om stolar och tapetserar väggar precis som innan, bara att jag visar det för er numera också.
Win win!

Men ju större bloggen blir, desto mer vill folk synas på den.
Poker hit och poker dit, teckna mig så får du en länk, skriv om min sida så får du en bräda eller två, designa om hela mitt företag så får du två procent av vinsten osv osv….

Jag har annonser på bloggen, det har jag mer än gärna sålänge de inte stör blogginläggen eller blinkar och skriker VINN EN MILJON, eller annat fånigt.
Det ska kännas vettigt och relevant för min blogg.  (dock har jag sett att nån viktskit dyker upp med jämna mellanrum, den har såklart INTE jag valt att ha där!)

Jag har ca 60 000 – 70 000 läsare i månaden.
Om man ställer alla dom på en rad, blir det en jädrans lång rad!
Har någon av er ett företag, en websida eller något annat ni vill lyfta fram till den här raden av människor, så är ni mer än välkomna att höra av er!
Mitt enda krav är alltså att det inte är trams, inget snusk och inget bantningspiller.
För det skiter både jag och mina läsare i.

Jag vill ha färgglada, kreativa och fina annonser!
Vill du synas på bloggen?
Maila mig!

 

Dagens Porträtt nr 2!

Jag hade ju nyss lagt upp ett inlägg med bilder på hur jag vill att mitt bröllop ska kännas, men sen läste jag ett inlägg hos Annika och vågade inte ha kvar inlägget då jag är så himla dålig på källor och jag vill inte bli stämd och ruinerad!

Istället kör vi på porträtt nummer två för dagen, ett färgsprakande kalasporträtt på just Annika!

Bästa Elsa skriver ju alltid måndagslistor för veckans schema och den här veckan är jag alldeles fullproppad med jobb, så då kan jag också dela med mig om vad jag har inplanerat!

Måndag: Möte med reklambyrån för att prata igenom mitt första styling jobb! Roligt!
Sen ska jag teckna färdigt en beställning på en tag ska som hänga på kläder.
Börja skissa på teckningarna jag ska göra till Allers.
Tisdag: Då är det workshop hela dagen, på Vandalorum (det stora museet i stan) där man ska få lära sig om hur man kommunicerar sitt varumärke. Spännande!
Onsdag: Då ska jag ha en tjej här som kommer från skolan och ska ha operation dagsverke! Åh jag minns de dagarna från när jag gick i skolan! Jag brukade vara ”sjuk” den dagen haha, hoppas hon får roligare hos mig.
Torsdag: Då är det möte med min coach på morgonen och sen ska jag till fotostudion och fotas i mina nya tröjor jag designat som nu äntligen landat i brevlådan! Visar er så fort det är färdigt!
Fredag: Då tänkte jag ta halvdag på jobbet för sen ska jag och Emil åka till Kristinehamn och plocka upp min mormor för att sen åka hem till Karlstad och mina föräldrar! Åhhh vad jag längtar! Jag har inte sett värmland sen i JULAS! Inte okej!
Helgen: Ska spenderas med mina föräldrar och om jag hinner, tänkte jag tvinga med Emil ut på guidad tur med mig i ack Värmeland du
skönas fina natur!