Dagens Porträtt!

Läste på Emilys blogg att hon hade det lite besvärligt och sorgligt. Den bästa hjälpen mot sånt, förutom godis, är nog ett porträtt. Så här kommer det Emily!

Jag har fortfarande svårt att värdera mina porträtt. När jag ger bort en teckning känns det fortfarande lite som när man var liten och ”hej titta vad jag ritat”-grejen.
Man känner sig liksom dum på nått vis, att här får du bara en fjuttig teckning.
Hoppas folk som får dom inte känner sig lika dumma som jag….

Annas Helg!

Nu har det varit långhelg och därför ingen uppdatering, men jag har fotat allt jag bara kunnat under helgen, så här kommer den i bilder!

Vi skulle på riksettanrallyt på torsdagen. Då åker man från Jönköping till Värnamo i sin veteranbil och så fikar man och tittar på andra fina bilar. Vår fina gamla SAAB ”the green bean killing machine” höll dock bara i fyra kilometer och sen fick vi åka Mustang med Emils pappa och syster istället. Det går ju fint det med.
Jag såg ut såhär, med shorts från Åhlens och gammal tröja från Gina Tricot.

Mitt hår har blivit tillräckligt långt för att kunna ha favoritfrisyren!

Ja tack! Min drömbil!

På fredagen åkte vi hem till min kusin Johan och hans fru Victoria och deras lilla Ebba. De hyr en stuga i Småland över sommaren så nu kan vi ses hela tiden! Såhär fint hade vi det på deras lilla balkong.

Victoria och Ebba.

Emil var peppad!

Så himla mysig liten stuga (och hur fin är inte tapeten!)

Johan och Ebba.

På lördagen åkte jag, Emil, Emma och Bysse på utflykt!

Planen var att åka på alla småvägar vi kunde hitta, så det gjorde vi tills vi hamnade på ett naturresevat mitt ute i skogen. Bästa sortens utflykt!

Sen blev det söndag och sommar! Jag stod ute och målade pinnstolar. Vad är det med mig och pinnstolar?! Jag kan inte sluta köpa dom och när jag äntligen målat klart alla köper jag nya och måste börja måla igen.

Emil och Fröken klättrade i träd!

Finaste!

Annas Lista!

De här listorna som vandrat runt internet flera varv har också kommit till mig, men eftersom jag är en sann slöhög så har jag liksom inte orkat eftersom jag inte kommer på några egna frågor.
Men nu skiter jag i egna frågor och svarar helt enkelt på de jag har blivit utmanad att svara på, de här frågorna är från Fröken Pimpinell:

1. Vilken är din bästa klänning?
En vit med små lila blommor på i långa rader som Emil köpt åt mig på loppis. Jag använder den dock alldeles för sällan men när jag väl har den så känner jag mig som den tjusigaste människan i världen! Den är som sydd för mig, så man tror att dragkedjan ska va för liten men sen säger det bara ”swoooouuup” och så går den igen perfekt!

2. Vad väljer du, vintage eller nytt?
En blandning. Bara vintage kan kännas lite trist också, jag behöver mina prickiga strumpbyxor och randiga tröjor. Så jag kombinerar gärna de två.
Jag klär mig ungefär som jag inreder, loppis och nytt i en salig blandning!


3. Favoritdoft?
Daisy från Marc Jacobs, fast nu är min inne på sista spruttet, så jag måste köpa en ny, det lutar åt CK one shock!

4. Om du skaffade en hund, vad skulle det vara för en och vad skulle den heta?
En boston terrier och hon skulle heta Barbro efter min mamma!

5. Vilken är den bästa bilden på dig? Varför?
Jag gillar den här, jag är solbränd, fin i håret (fast det syns inte på bilden, men jag hade margaretaflätor runt huvudet) och har en stor pool på min högersida (som såklart inte heller syns)


6. Tror du på spöken? Motivera!
Nej, jag bestä’mde mig när jag flyttade ut till vårt stora hus på landet, att spöken finns minsann inte! För hade jag trott på domhade jag aldrig vågat va ensam hemma.

7. Vilken är bästa färgen och varför?
Turkost! Jag återkommer alltid till turkost och dras automatiskt till allt som är i den färgen. Fast jag gillar orange också, bara för att man ser så pigg och fräsch ut när man har på sig orange!

8. Bästa smycket, brosch, örhängen, armband, halsband eller ring?
Min förlovningsring (tillika vigselring), det är det finaste jag äger!


9. Vad skulle du klä dig i om du skulle på nobelfesten?
En svartvit randig klänning med banantryck! Vem hade inte älskat det?!

10. Finns det någonting du är riktigt bra på?
Teckna förhoppningsvis! Men jag är också ganska bra på att se hur saker kommer se ut, hur det kommer se ut om man målar vadagsummet rosa och sådär, innan man hunnit måla. Det är bra!

11. Vad går igenom dina tankar just nu?
Jag funderar på vad jag ska ha på mig ikväll, när jag, emil och hans pappa ska åka på mustang-träff. Något prickigt med största sannorlikhet!

Sen blev jag utmanad av Louise också, här är hennes frågor:

1. Om du var bara fick lyssna på tre låtar till för resten av ditt liv, vilka skulle de vara då? Obligatoriskt hörselskydd under utgång gäller.
Då hade det blivit Oskar Linnros med Från och med Du, Green day –  Good Riddance och Bonnie Tyler med Total Eclipse of the heart!

2. Har du någonsin skickat ett opassande sms till fel person någon gång, och i så fall.. vad stod de och vem skickade du det till?
Haha ja det har jag gjort! Minns inte vad det stod med det var nått snusk på den tiden när jag var ung och bollade flera i luften samtidigt. Illa att skicka till fel då!

3. Skulle du helst ha sexuellt umgänge med Carl Bildt eller tappa minnet. Nä, du får bara välja en.. Motivera!
Carl Bildt! Lätt! Han kunde säga snuskiga saker med sina konstiga ”R”. Det hade varit nått det!

4. Du är Ariel i den lilla sjöljungfrun.. välj. Erik eller din röst tillbaka.
Rösten. Tyckte alltid att Erik va lite korkad. Jag tyckte bättre om Sebastian.

5. Om du var tvungen att välja.. leva bara på dagen eller på kvällen?
På dagen, jag går och lägger mig alldeles för tidigt och tycker att sova är lite av livets höjdpunkt! Trist va?

6. Vilken är din absolut sämsta egenskap enligt digsjälv och vilken tror du är din sämsta enligt andra?
Att jag har väldigt svårt att låtsas att jag trivs eller har roligt. Har jag tråkigt syns det mer än väl och det är en riktigt dålig egenskap.
Tror att mina kompisar är beredda att hålla med.

7. Vilken låt eller genre går dig på nerverna?
House. Har aldrig fattat grejen. När man dansar vill man ju kunna skriksjunga med i texten!

8. Den tjej eller kille du alltid velat men aldrig vågat ragga på..?
Jag brukar faktiskt alltid våga, oavsett om det gäller killar eller tjejer. Ser jag en tjej ute som jag tycker är snygg så går jag fram och säger det, vem blir inte glad för det liksom? Samma sak gäller med män.

9. Sämsta raggningsrepliken du har vart med om?
”Tjena kexet, här står du och smular”, det sa Emil och uppenbarligen funkade det, trots det smörigt dåliga uttrycket!

10. Om du hade vart tvungen att gå ut på ett enda ställe för resten av ditt liv så hade det vart..?
Toaletten? Men om vi menar uteställe, hade det blivit Gästgivargården i Värnamo, faktiskt. Där är alla, det är mysigt som sjutton och bara öppet på sommaren. Jag älskar´t!

11. Om du fick välja tre smaker på glass till det perfekta glassberget, vilka smaker vill du ha då?
Jordgubb, chokladkross och päron. Fan vad Svensson-svar, men ändock väldigt sant!

 

Friends With Benefits!

Att vara vän med mig, kommer med vissa förmåner, man får tex porträtt med jämna mellanrum!
När min inspiration sviktar vänder jag mig alltid till mina vänner, rotar i deras facebooks album och samlar ny inspiration.
Den här gången var det dags för Cissi att få ett porträtt!
Cissi och jag (ihop med Lisa och Hille) åker till Turkiet om sisådär en månad, för att dricka drinkar, ligga i solen (ja mamma, jag ligger under parasoll), titta på kameler och bada i havet! Så himla härligt!
Jag har aldrig varit på ”tjejresa” förut, iallafall inte när man är ett helt gäng och det ska bli så väldigt roligt! Precis vad man behöver för att för en liten stund slippa tänka på bröllopsplanering och vigselnerver!

Det andra porträttet är på min vän Erika.
Vi har egentligen kännt varann sen vi var ganska små och spelade i samma basketlag. Fast jag tyckte hon var stentuff då och vågade knappt prata med henne.
Sen hamnade vi i samma klass på gymnasiet och vi blev superkompisar, nästan som ett gift gammalt par!
Hon var vithårig och jag svarthårig, vi avgudade allt Kitty Jutbring gjorde och hade svettband och USA sockar, hockeyfrilla och turkos ögonskugga.
Det var en fin tid.
Hon är fortfarande stentuff såklart, fast nu vågar jag prata med henne!

 

Annas Helg!

Nu var det läääääääängesen jag uppdaterade bloggen, men ibland behöver man helt enkelt göra annat, som att åka på loppis och äta kakor.

Såhär såg min helg ut:

Det var dags för loppis i folkets park!

Jag älskar loppis-söndagar och hade på mig ”åka-på-loppis-kläderna”.

Vi hittade inget roligt förutom en tallrik, så vi gick till serveringen istället.

Om jag bara fick äta en enda sak resten av livet, hade jag nog valt Bullens pilsnerkorv!

Dansbanan.
Åh jag älskar folkparker! Tänk hur många som träffats här och dansat, hånglat bakom stängslet och gömt öl i buskarna i sin ungdom!

Hittar man inga fynd, får man köpa cocostoppar istället.

Sen åkte vi hit, till världens mysigaste café där det fanns kakbuffé!

Bästa Anna var där och jobbade. (Anna och jag blev kompisar när jag jobbade på MIO, hon va inne och handlade av mig och jag tyckte hon verkade hur rolig som helst, sen mötte jag henne på en uteservering några dagar senare och gick fram och frågade om vi skulle bli kompisar. Nu är vi det och hon är precis så himla bra som jag trodde!)

När Emil, som är ett riktigt kakmonster, hade ätit tre rundor med kakor åkte vi hem med en smärre sockerchock. (den randiga tröjan är ny och min nya favorit, från Gudrun Sjödén!)

Väl hemma, hängde vi upp lampor över matsalsbordet (och jag har hängt upp gardiner och en ny stringhylla också)

Sen skruvade jag upp min nya tallrikshylla som Emils syster hittat åt mig på loppis! Jag har målat den ljusblå och högblank och den passar ypperligt i vårt fina fina lantkök!

Finfin helg som också innehöll en dagstur till Göteborg, spenderarbyxorna på hos Gudrun Sjödén och hejande på Emil som sprang Göteborgsvarvet!

Annas Dag och Annas Plan!

Igår fick jag ett besked som kändes en smula omskakande och jag blev liksom lite avtrubbad för resten av dagen och istället gick min hjärna på högvarv.

Idag började dagen på ett skruttigt sätt och jag var på skitdåligt humör när jag kom till jobbet.
MEN, sen hade jag ett möte med min coach.
Bästa bästa sortens möte, där man får reda ut och rabbla upp, rada upp och sortera sina tankar och vi kom fram till något som känns långsiktigt och roligt och helt nytt för min del!

Så nu planeras det för fullt, jag skriver långa listor, skickar viktiga mail och bokar in luncher och tittar på färgkombinationer.
Jag vill begrava mig i ett mål, ett långisktigt mål och inte bara hasta fram något som jag annars har en tendens att göra.

Nu blickar vi framåt och satsar allt vi äger och har.
Det här kommer bli så himla bra!