Annas Lista!

Som jag skrivit tidigare så får jag enorm drivkraft genom ”jag ska minsann visa dig”-tänket.
Men i smyg har jag också en lista, min hämnd-lista.

Det kanske låter brutalt och elakt och det är det också, men egentligen är den inte till för någon annan än mig ändå.
Den finns inte ens nedskriven på papper utan bara lagrad längst bak i mitt huvud.

På den listan finns de hemskaste, inte bara han-gick-före-mig-i-kön-gubben.
Utan de som grävde djupa sår som fortfarande då och då går upp om jag skrapar för mycket.

Nu har jag en hyffsat stor blogg, jag skulle kunna hänga ut personer om jag hade lust med det (vilket jag inte har)
Som han som krossade mig totalt utan att ens vända sig om när jag var femton, han som fick mig totalt ur balans i många långa år efteråt.
Som aldrig ens verkade fatta hur mycket han trampade sönder.

Men det är liksom inte tillräckligt att bara skriva på en blogg att fy så dum du är.

Så jag väntar tills jag blir berömd, sitter i en blommig soffa på min ålders höst och Kobra kommer och gör ett reportage om min långa karriär.
Då, DÅ ska jag säga, att fy faaan vilket praktarsle du är!

Anna på Facebook!

Jag har försökt hålla min egen facebook sida hyffsat privat. Så gott det går iallafall.
Istället finns Anna Ritar på facebook för er som vill hålla ett öga på mig även där!

Men jag tänkte vi skulle ta en titt på lite bilder som ligger på min vanliga sida:

Jag och Emma hade tjusiga frisyrer, hon hade gjort en inbakad fläta på mig, med huvudet upp och ner och sen slutar man flätan i en knut!

Jag, Emma och Cissi skulle ha en girls night out, som slutade med att vi hade likadana kläder och här skulle vi ta ett fräsigt gruppfoto. Vi skulle se så tuffa ut vi kunde men Emma visade sig vara väldigt otuff! (jag klarar ju uppenbarligen uppgiften galant)

En gång var jag svarthårig, kortklippt och på Läckö slott med mormor!

Här var jag på ett jätteakvarium i Valencia med min bästa kompis. Just här försöker jag posera med en haj.

Mer Valencia, fast lättare modell att posera med.

Om man rotar riktigt långt bak i tiden så var jag nitton år och tog studenten. Min största idol va Kitty Jutbrink och jag älskade allt som hade med 80-talet att göra.

Det här va innan Värnamo hade fått en egen sushirestaurang. Då gjorde jag och min kusin roadtrips till Växjö och åt sushi så det sprutade genom öronen!

Den här bilden är från modevisningen vi hade med textilakademin där jag gick ett år. Jag har designat våra kläder (klänningen har tryck med foton på min mormor)

Avslutningen med textiltjejerna. Det här var mitt livs bästa år och jag grät hela vägen hem från den här festen för att allt var över. Turbanen har Josefine gjort till mig. Fin va?

På Öland med koftan jag ärvt av mormor som hon fått av Morfar. Min morfar är från Öland så just när jag stod här ringde jag mormor och berättade att hennes kofta kommit hem till Öland igen!

Jag fotades hemma hos Erika. Det är lika roligt varje gång för att jag vet att hon alltid får så himla himla strålande bilder!

Det var allt från min facebook för den här gången!

3 Suddiga om en Keps!

Min kompis Bysse köpte den här kepsen och jag var så avundsjuk så jag trodde jag skulle gå av på mitten, Analog är ju nämligen mitt märke!

När jag vid ett senare tillfälle tatuerade hans arm, så fick jag kepsen i present! Hurra!

Det är nämligen såhär, att när jag gick på gymnasiet, fanns det inte mindre än fyra Anna i min klass.
Så jag och en av de andra Annorna kom på den briljanta idén (okej, hon kom på) att vi skulle döpa om oss.
Hon skulle lägga till Lys och jag Låg, hon skulle heta Anna Lys och jag Anna Låg (sen kan man heta Anna Nas, Anna Al, Anna Gram, Anna Alfabet och Anna Rlunda tex)

Därav är märket Analog mitt märke. Det är ju helt självklart.

Annas Helg!

Eftersom det är måndag så är det på sin plats att som vanligt gå igenom vad som hänt i helgen. Som ni säkert märkt vid det här laget så bloggar jag inte på helgerna. Detta är ett väl medvetet val då jag helt enkelt känner att när det är helg, då är jag ledig.
Däremot slutar jag aldrig att tänka på bloggen, vad som kan bli fina inlägg eller vad jag tror ni skulle vilja se.

Jag har inte haft med min min digitalkamera på hela helgen så ni får stå ut med skruttiga mobilkamerabilder. Men bättre det än inget.
Såhär var min helg:
– I fredags och lördags var jag i Jönköping på kurs ”the art of selling your heart” . Om ni någongång får tillfälle att gå den kursen tycker jag absolut att ni ska göra det! Känner mig helt uppfriskad i hjärnkontoret och redo att ta mig an världen med helt nya ögon!
– På lördagkvällen hade vi biljetter till en rockabillyspelning i stan, så jag svidade om till mina bästa 50-tals kläder och åkte på förfest till ett garage….men inte vilket garage som helst! Det här låg mitt ute på landet (dvs ganska nära vårt hus) såg ut som vilket rött litet garage som helst, men när man kom in hade ägaren inrett hela övervåningen helt tidstypiskt med stringhyllor, gamla radioapparater, planscher och coca-cola parasoll. Hela rummet var fullt av kulörta lyktor, i ett hörn kunde man spela bilspel eller fussball-spel (sånt de har i vänner!), i ett annat hörn stod det soffor och fåtöljer byggda av gamla bilsäten. Sen fanns en hemmasnickrad bar och det spelades bara 50-tals musik och alla var tidstypiskt klädda!
Det kändes på riktigt som jag klev rakt in i min egen fantasi! Jag kände mig på en gång som hemma och jag tror aldrig jag har sett något så fint i mitt liv! Nu ska jag boka in vår bröllopsfotografering där omedelbums!
Som sagt, tyvärr har jag bara skuttbilder men blunda och försök föreställa er hur himla fint det var!

– Sen blev det söndag och vi fick besök av vår vän Markus som kom för att kakla vårt kök! Efter massvis med timmar och finfint arbete så blev det såhär tjusigt! (detta är bara en del av vårt kök, som är hur stort som helst!)
Och det bästa av allt, när han var färdig sa han att han GER oss det i bröllopspresent! Världens bästa present!

Vi valde vanliga 15×15 plattor med antracitgrå fog. Köksluckorna är omlackerade i en färg som jag har för mig hette Ingemar och är från Beckers. Handtagen kommer från Claes Ohlson och kostar fjuttiga 159 kr för 10 stycken!
Här ska även vår reda hylla upp ikväll, sen är det klaaaaaaaaaaart!

– Igår invigde vi även vår ena kakelugn. Det visade sig vara en enorm succé hos Fröken som låg klistrad framför brasan hela kvällen.

Annas Helg!

Min kompis Emma har sagt åt mig att jag alltid skriver att jag haft världens bästa helg. Så därför får jag nöja mig med att säga att jag haft en väldigt trevlig helg den här gången då, haha!

Vi började med frukost i lördags. Det har blivit lite av vår helgrutin att på lördagmorgon äter man finfrukost och sen åker man till Erikshjälpen.
Det är liksom vår stund och då är det bara vi. Resten av dagen sen får man spendera hur man vill, men fram till lunch är dagen vår.

Porslinet är Mon Amie, muminmuggen är den första jag fick när jag fyllde 11 år vill jag minnas! (sen fick jag en varje år tills samlingen var komplett. Nytillverkade göra sig icke besvär.) På glaset kan man skymta att det är SNusmumriken och på skeden är det Morran. Mycket mumin i vårt hus. Äggkoppen är min favorit och jag har två som jag fått av min svägerska Matilda. I botten på dom är det ett fågelbo.

Här kan man skymta lite av vårt nya kök! Luckorna är ommålade och handtagen bytta, och taket har vi målat vitt. Kaklet ska bytas till helgen och listerna i taket ska upp, sen är alltihop klart!
Lampan snodde jag från soptippen en gång och sen spraymålade jag den gul.

Kryddhyllan under skåpen (som bara sitter provisoriskt, därav inga lådor i än) köpte min faster i inflyttningspresent åt oss. Hon hittade den på blocket och köpte den, sen en halvtimme senare ringde jag på samma annons och blev så himla besviken att den var såld. INte visste jag att det var hon som köpt den då, och allra minst visste jag att den var köpt till mig!

Såhär såg köket ut när vi flyttade in. Ganska stor skillnad.

Vi åkte till Smålänningen för gardinjakt. Då blir man såhär lycklig!

Vi köpte den här gardinen. Väldigt lantligt och fint blev det.

Vi fick också med oss den här ypperliga sylådan i teak som min faster hittat åt mig (hon är den bästa present/sakletaren som finns!)
Jag la i alla mina nålar och trådar och nu är det ordning och reda minsann!

Jag målade om krukor som jag sådde kryddor i och hade det ganska gött där i solen!

Dagens Porträtt!

Det är så himla varmt nu att man måste ha fönstret öppet på kontoret! Det måste väl vara ett tydligt vårtecken?

Jag sitter här och magen knorrar så det hörs över hela storgatsbacken! Att vara på jobbet så tidigt som jag är (lite innan sju) och inte äta frukost gör att man blir vrålhungrig långt innan det egentligen är dags för lunch!
Jag vet, jag vet, man MÅSTE äta frukost. Men att behöva äta en smörgås när jag vaknar känns som att behöva bestiga Mount Everest ungefär.
Jag har provat allt, smoothie, fil, banan, smörgås, ägg. Men inget går ner.
Hade jag varit en organierad människa hade jag haft frukost med mig till jobbet men jag har fullt upp med att försöka hinna hit själv. Frukost kommer långt ner på min att-göra-lista på morgonen.
Så nu sitter jag här och hoppas att sushirestaurangen ska öppna snart så jag kan springa dit!

Dagens porträtt är iallafall en bild på bästa Sandra! Förlagan till den här bilden har legat en evighet i min inspirationsmapp men nu fick jag äntligen tid och lust at teckna den.
Jag försökte färglägga lite enklare än jag brukar och inte överskugga den.