Annas Dag!

Nu är det måndag igen, men inte vilken måndag som helst för det är nämligen vår idag! Äntligen!
Detta baseras helt på att jag såg två citronfjärilar när jag cyklade till jobbet idag. Då måste det ju vara officiellt.

I helgen tog Emil med mig på överraskningsresa till Malmö! Med oss hade vi vårt bästa kompisgäng och peppen var total!
Vi åt världens godaste italienska mat, drack massvis med öl och sen, sen gick vi till Debaser och såg vårt älskade Eldkvarn!
Absolut längst fram stod jag och Emil och skreksjöng ”ikvääääääll skaaa viiiii bliiiiiiiiiiiiiiii fuuuuuuuuuuuuullaaaaaa för kääääääääääääääärlekeeeens skuuuuuuuuuull!!”
Det var så grymt bra och båda jag och Emil var i vårt esse!
Efter spelningen kom herr Plura i egen hög person ut från sin loge och jag fick en kram (!!!! efter vissa påtryckningar från min sida) och han fick syna Emils Eldkvarnstatuering.

När Plura hade försvunnit fortsatte kvällen med bara 50-tals musik (kan det bli bättre?!) så jag och Emil dansade så vi hade träningsvärk dagen efter.
Att få gå ut med sin bästa kompis tillika man, och bugga hela kvällen, det är svårslaget det.

Så tusen tack gänget och Emil för världens bästa helg! Ni är bäst i världen!

För att summera min dag hittills:

-Vakna med solen i ögonen i vårt talgoxe sovrum och med en varm solkatt på magen
-Gå upp och måla köket en andra gång (snart snart snart är det färdigt!)
-Cykla till jobbet med solglasögon och våren i håret!

Annas Vilda Dag!

Min vän Bysse har passerat 30 strecket, detta firades med äventyrsdag i Halmstad!

Bysse, som inte visste om att vi skulle komma (även om han lyckades räkna ut det) blev väldigt glad!

Vi började med laserdome! Sjukt roligt, det var tjejerna mot killarna och vi vann överlägset (även om killarna skyllde på hundraelva olika saker efteråt)

Sen var det dags för elektriska tjuren. Födelsedagsbarnet va först upp.

Kristin höll i för kung och fosterland!

Emil var bäst, det berodde nog på ostbåge-stilen.

Jag var sämst. Som alltid.

 

Sen boxades vi! Lönnblom va taggad!

Vissa tog i väldigt hårt.

Andra hade inga problem med att knocka sin flickvän.

Jag flög som en vante tills byxorna sprack!

Emil försökte skyla mig.

 

Sen brottades vi!

Jag kände mig redo för beach 2012!

Det var allt för den här gången!

Imorgon är det min tur att fylla år!

Annas Saga!

Vet ni, en gång hittade jag en pytteliten groda…..

….med supersmala små grodlår.

Sen kysste jag grodan…..

…och vips så blev det en prins!

 

Anna Ritar på Facebook!

Nu finns Anna Ritar på facebook, så gå in där och gilla vettja, så ska jag försöka hålla koll på alla nya grejer jag försöker lära mig samtidigt!

Tänkte på det senast idag, att 2012 tydligen är förändningens år.
– Jag har skaffat egen domän, stort för en sån som mig som aldrig vågar prova nått nytt (jag har fortfarande typ aldrig ätit någon annan hamburgare än Big Mac!)
– Jag lär mig köra bil trots att jag varit en stark motståndare till detta i snart 28 år!
– Jag har skaffat hus!
– Jag har tackat nej till jobb för att våga satsa på mitt eget
– Jag ska gå och bli fru. Bara en sån sak. Det är inte kattskit det inte!

Annas Måndagslista!

Elsa Billgren börjar alltid sin vecka med att skriva en lista över den kommande veckan. Det tycker jag är ett strålande sätt att börja en måndag på, så jag gör likadant!

Måndag – jobba på kontoret, teckna porträtt till ett stort uppdrag. Efter jobbet ska jag till pastorsexpeditionen och försöka hitta en präst jag tycker verkar vettig nog att viga oss. Helst en tjej.
När jag kommer hem ska jag måla kökstaket vitt.

Tisdag – möte med min jobbcoatch på kontoret. Teckna en bröllopsinbjudan (inte till mig dock). Försöka hitta ett papper som är fint nog att trycka våra egna inbjudningar på.
Klä in min skrivbordsskiva hemma i huset i röd, prickig vaxduk.
Måla taket vitt, varv nummer 2.

Onsdag – hoppa in på Mio och ställa i ordning deras marketavdelning. (jag är numera på Mio på konsultbasis, väldigt roligt)

Torsdag – då fyller jag år! Detta ska såklart firas, jag tänkte eventuellt ta sovmorgon, sen cykla in till kontoret och bjuda på chokladbollar.
Sen av sluta kvällen med att måla taket ett sista varv.

Fredag – då ska jag jobba på kontoret och teckna vidare på porträtten. På kvällen ska jag på modevisning med Emma på Vandalorum.

Lördag – Emil ska ta med mig på en hemlig födelsedagsresa över helgen! Väldigt spännande och jag har frågat och luskat och klurat men inte kommit på ett smack vad vi ska göra. Älskar överraskningar så det här ska bli väldigt spännande. Jag är så nyfiken så jag nästan dör!

 

Ser ni förresten vad blond jag är numera? Eftersom jag är fattig konstnär fick jag bleka det själv och var panikslagen över att det var KNALLGULT under hela verkningstiden! Men sen när det var klart och torrt var det inte så farligt och nu, efter 100 schamponeringar med silverschampo är jag supernöjd! Vad tycks?

Dagens Porträtt!

Jag hade noll inspiration, letade igenom min inspirationsmapp och hittade en bild på Nanna. Sagt och gjort, det fick bli dagens porträtt!

Det här med att bo på landet känns som en ganska stor omställning från att bo i stan.
Idag till exempel, har jag svart kostym på mig men vantar fulla med träflisor från att ha burit in två megalass med ved.
Mitt hår är nyblekt men luktar ständigt eld eftersom man måste gå ut och elda i pannan med jämna mellanrum (och det har visat sig att jag är the firemaster som får fjutt på det mesta!)
Jag stiger upp klockan sex på morgonen för att kunna åka med Emil till jobbet, fast jag egentligen börjar när jag vill.
Jag har börjat förstå tjusningen med raggsockor och innetofflor, gamla hus har ständigt kalla, knarrande golv. (nu gäller det baa att lära sig sticka just raggsockor också)

I helgen var jag och Emil och vårt gäng i Halmstad, då en av oss passerat trettio-strecket. Detta firades med femkamp (laserdome, sumobrottning, boxning med superstora handskar, mänskligt fotbollspel och den där elektiska tjuren.
Idag har jag ont i varje liten del av kroppen, delar jag inte ens visste att jag hade. Men roligt var det!

Jag glömde kameran hemma idag, men återkommer med bilder från helgen imorgon. Jag utlovar även en viss nakenchock från min sida….