Anna och Kärleken!


Igår gjorde jag nått jag aldrig trodde jag skulle göra (men som jag drömt om i smyg) jag köpte en bröllopstidning. Amelias variant för att vara exakt.
Jag bävade för dess innehåll då jag var rädd att den skulle svämma över av prinsesskit och glittertjaffs.
Det gjorde den inte.

Det den däremot gjorde va att ta upp sådana saker jag funderat på, priser och hur man ska sitta. Sånt där som ingen människa har en aning om.
Nu vet jag.
Tack Amelia!

Jag kände mig väldigt tillfreds igår när jag satt ensam hemma, åt lösgodis och läste om bröllop.
Min kära man är nämligen i Frankrike och åker skidor i en hel vecka.

Jag tycker dock om att vara själv.
Trivs med att inte diska, lukta äckligt och äta godis ifred.

Idag fortsatte jag i kärlekens tecken och tecknade den här bilden av Elsa och Vargen.
Dom luktar nog aldrig äckligt.

Denna Dagen – Ett Liv!


….som farbror Melker sa.

Ja vilken dag detta har varit och klockan är ändå bara 12!
Först gick jag in i butiken med kontorstillbehöv och frågade om pappret vi beställt till våra inbjudningskort kommit än. Det va ändå typ tre veckor sen vi beställde dom.
Men nej, då visar det sig att de papprena är slut på lager och kommer inte komma in igen.
Kunde de ju kläckt ur sig en smula tidigare kan man ju tycka.
Så nu blir det att leta runt på nätet för att hitta nått likvärdigt.

Sen kom jag upp till kontoret, loggade in på min bank för att göra en överföring.
En sekund efter att jag slagit in koden så glömmer jag den totalt och kan för mitt liv inte komma på den igen. Vafan, jag slog den ju precis!
Hjärnsläpp.
Slår fel tre gånger och sekunden efter den tredje gången minns jag den igen. Suck.
Kortet spärrat.
Då fick jag snällt gå ner till banken igen (fast jag precis kom därifrån) och beställa ett nytt kort.
Jag blir så trött på mig själv.

Hur resten av den här dagen blir återstår att se, men jag trillar väl antagligen av spinningcykeln, trampar på Fröken och kissar på mig på vägen hem.

Suck.

(bild av Jesper Waldersten)

Dagens Porträtt!


När jag var i Stockholm sist träffade jag min eminenta vän Anna. Hon tyckte att mina Karkki-bilder va så fina, så jag tänkte att jag kör vidare på dom (med risk att framstå som en smula besatt, men det gör jag så gärna)
Här är iallafall dagens Karin!

Idag började min dag alldeles för tidigt med att åka på frukostmöte, presentera mig och mitt företag för 100 personer. Men jag överlevde, trots mikrofon som är min stora skräck!
Överlag var det män som lyssnade. Jag gillar att prata inför män.
De tror nämligen att jag ska vara söt och snäll när jag går upp på scen med mitt rosa läppstift och blonda lugg.
Sen motbevisar jag dom.
Att jag är allt annat än någon som snällt kommer ställa mig i ledet.
Jag sa att jag tillför företag något annat än svartvita medelålders män inramade i lobbyn.
Kvinnorna i publiken jublade och min dag var gjord.

Anna och Huset!


Ni var många som undrade var jag köpt stämplarna och företaget som säljer dom heter Mayol, ett danskt företag med hur mycket fint som helst! Fick behärska mig så jag inte köpte alltihop!

Nu är det bara 24 dagar kvar tills vi flyttar in i huset.
Tills vi blir Anna och Emil på Haga.
Tills vi får komma hem och kliva in genom en dubbeldörr och vi måste elda innan vi går in för att inte frysa om tårna.
24 dagar tills vi får fira vårt nya hus med ett dopp i badtunnan, med utsikt över åkrar, skog och ingenting.
Nu är det bara 24 dagar kvar tills vi får sex rum och kök, två walk-in-garderober och oändliga möjligheter att inreda och göra om.
Om 24 dagar tar den här bloggen en ny vändning och blir förhoppningsvis en renoverings-inrednings-jag-bor-på-landet-tecknings-pyssel-blogg.

Sen blir det ännu bättre, för om några månader är det vår och man kan försiktigt ha balkongdörren till ateljén öppen.
Man kan cykla utan att vara rädd för isfläckar.
Man kan låta Fröken få en kull kattungar och sen pussa dom så de blir alldeles blöta i pannan.

SEN, blir det sommar och man äter svettiga ostsmörgåsar på trappan.
Man cyklar till badplatsen, en kilometer bort.
Man har midsommarfest i trädgården och det finns plats för alla att sova över.
Tills man klipper gräset i sommarklänning och målar om fasaden med falu rödfärg.

Jag kan knappt tro att det är sant.
Det känns som jag flyttar in i Bullerbyn och jag blir alldeles varm i magen när jag tänker på att mina barn ska få leka på knarriga trägolv och grilla korv i kakelugnen.

Hem, om 24 dagar flyttar vi hem.

Dagens Porträtt!


Den här teckningen gjorde jag för ganska längesen. Det var när Emily var inne på att färga håret rosa. Då var jag ju tvungen att se hur det skulle bli.
Något i den här stilen kanske?

Idag känner jag mig allmänt seg i kolan men ikväll ska jag prata inför 40 personer som precis startat eget. Känns nästan kul. Konstigt va?
Jag som hatade att prata inför folk har helt enkelt vant mig vid det och tycker inte att det är så hemskt längre.

En annan sak jag gjort idag som jag heller aldrig trodde skulle hända är att jag skrivit in mig på körskolan!
Det är typ revolutionerande för att vara mig!
Jag har aldrig varit det minsta intresserad av att ta körkort, har inte haft nån lust, inte känt något behov och inte tyckt det verkade det minsta roligt.
Men sen fick vi huset och nu är jag ju så illa tvungen.
Och även där, tycker jag faktiskt att det ska bli riktigt roligt!
Konstigt hur man kan ändra sig så.

Annas Spara och Slösa!

Jag köper aldrig dyra möbler, smycken eller väskor. Inte för att jag inte tycker de är fina, men för att jag helt enkelt inte har råd.
Men med jämna mellanrum åker jag och Emil till Svenssons i Lammhult, så går vi där och klämmer och drömmer och inspireras.
En gång när vi gick där hittade vi stolen Acapulco och KUNDE helt enkelt inte låta bli! Den har nu varit vår käraste ägodel ända sen dess.

Originalet ”Acapulco”

Men nu, nu finns den exakt likadan på Åhlens, för 999 kronor! Då blir jag bitter. Förlåt, men det blir jag.
När jag för en gång skull har unnat mig originalet så kommer kopian och plötsligt står det en i varenda hem.
Surt av anledningen att man inte få känna att man har något speciellt och såklart även surt att veta prisskillnaden (originalet kostar 3500)


Åhlens variant ”Ocean”

Sen tipsade en läsare igår om att Åhlens även har en variant av min vigselring!
Nu var jag tvungen att rusa dit och titta, men den va inte alls lika fin som min men även där svider det lite.
Min fina, antika vigselring som jag kände mig så speciell med.
Nu finns den på Åhlens.
Suck.

Åhlens ring


Min vigselring, i 18 k guld med rubiner i ”knapphålen”.

Det var allt från Fröken Bitter & Fattig för den här gången.