Anna Tipsar!

Nu ska jag tipsa om 3 bra saker just nu!

Först ut: Ylva Borg!
Hon skickade mig ett finfint brev härom dagen med det här urfina halsbandet! Passar ju perfekt för en penn-junkie som jag. Tack snälla!

Nummer två: Att mina bilder är med i nya numret av Amelia (nr 2)! Jag och bästa Lina Eidenberg har jobbat ihop. Hon fotade och jag tecknade. Vi är ett superteam och kommer förhoppningsvis jobba ihop snart igen, vi smider iallafall storslagna planer på det.



Och sist men inte minst: Termoleggings! Jag är redan inne på mitt andra par. Det är den bästa uppfinningen någonsin. Det ser precis ut som vanliga strumpbyxor fast på insidan finns ett litet tunt lager fleece som gör att rumpan och benen håller sig varma hela vintern! Finns bland annat att köpa på Åhlens. Tips tips tips!

Anna Tipsar!

Nu ska jag tipsa om 3 bra saker just nu!

Först ut: Ylva Borg!
Hon skickade mig ett finfint brev härom dagen med det här urfina halsbandet! Passar ju perfekt för en penn-junkie som jag. Tack snälla!

Nummer två: Att mina bilder är med i nya numret av Amelia (nr 2)! Jag och bästa Lina Eidenberg har jobbat ihop. Hon fotade och jag tecknade. Vi är ett superteam och kommer förhoppningsvis jobba ihop snart igen, vi smider iallafall storslagna planer på det.



Och sist men inte minst: Termoleggings! Jag är redan inne på mitt andra par. Det är den bästa uppfinningen någonsin. Det ser precis ut som vanliga strumpbyxor fast på insidan finns ett litet tunt lager fleece som gör att rumpan och benen håller sig varma hela vintern! Finns bland annat att köpa på Åhlens. Tips tips tips!

Anna Frågar!


Imorgon är det dags för ett nytt år. Jag älskar den här dagen (förutom festpressen, rolighetsfaktorn och allt det där jobbiga) men själva grejen, att man får en nystart. Ett oskrivet blad.
DET gillar jag!

Jag har tre nyårslöften:
* Träna ordentligt, så jag kan ge Emil stryk om han säger nej vid altaret.
* Tvätta ansiktet noga varje kväll och smörja smörja smörja! (jag erkänner, jag sover med smink. Fy skäms på mig. Men min storebror ha tvingat mig att börja ta vara på mitt fejs så nu har jag köpt krämer och rengöring för en massa pengar. Ja jävlar vad här ska tvättas!)
* Bli en bättre bloggerska. Jag känner att min blogg inte alls är lika rolig som förr, får knappt några kommentarer och jag själv känner mig som världens tristaste.
Men här kommer ni in i bilden, nu frågar jag det jag lovade att jag aldrig skulle fråga, vad vill ni läsa om?
Såklart kommer det dyka upp en del bröllop i bloggen, teckningar och lite sådär, men vad är roligast att läsa om?
Tycker ni bloggen tappat stinget?
Neeeeej kom igen nu, nu vevar vi igång den här skutan igen!
Ös på med tips så lovar jag att leverera år 2012!

Anna Summerar 2011!

Jag brukar göra en sån här lista varje år men hade i ärlighetens namn glömt bort det nu, men när jag såg den hos Evelina var det ju bara att börja fylla i!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: Vågade sluta jobba med annat och bara satsa på mig själv och mitt tecknande. Sen fick jag uppleva mitt livs första och förhoppningsvis enda frieri!


Bilder från picknicken då Emil friade.
2. Höll du några av dina nyårslöften?: Jag hade ett nyårslöfte att träna och det gjorde jag, som en galning! Men sen hade jag sommaruppehåll och sen kom jag aldrig in i det igen. Men idag ska jag dit och köpa nytt kort så nu kör vi igen.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: Ja, det känns som ett riktigt bebisår. Fast nästa år blir det nog ännu fler.
4. Dog någon som stod dig nära?: Ja Allis. Jag saknar henne fortfarande jätteofta och tror alltid att hon ska dyka upp på balkongen och att vi bara inbillat oss alltihop.

Allis.5. Vilka platser besökte du?: Stockholm, Halmstad, Karlstad, Lysekil, Hunnebostrand, Malmö, Smögen, Göteborg och bäst av allt, NEW YORK!


New York.
6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?: Lite säkrare ekonomi hade suttit fint och lite fler roliga uppdrag. Jag skulle vilja designa poslin och t-shirts och kanske metervara också när vi ändå är igång! Och viktigast av allt, så längtar jag efter en liten fjunig bebis.
7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?: Jag är inte så noga med datum, jag och Eil diskuterade häromdagen vilken dag han friade men det mindes vi inte riktigt. Men upplevelsen glömmer jag aldrig! (vi ska inte ha datum i ringarna, vem bryr sig om vilken dag det var?)

Min ring.
8. Vad var din största framgång 2011: Att jag numera kan säga att jag är illustratör. Inget annat. Bara illustratör och egen företagare. Jag älskar det!
9. Största misstaget?: Att jag fegade ur och inte sa emot när människor behandlade mig orättvist och elakt. Fast det sa jag tll om för några veckor sen, lite sent kanske men bättre sent än aldrig.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?: Jag var riktigt sjuk på min födelsedag och kunde inte ens gå ur sängen på över en vecka. Jag slet ut ryggen när jag jobbade på Mio och släpade soffor hela dagarna. Det känner jag fortfarande av.
11. Bästa köpet: Min iphone utan tvekan. Hur har jag kunnat leva utan den? Sen älskar jag vår turkosa soffa.
12. Vad spenderade du mest pengar på?: Öl på gästgivargården, mat och resor fram och tillbaka till Stockholm. Sen en ganska enorm summa på möbler och kläder också. Mina röda brudskor.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?: Frieriet! Som jag väntat! Och att han hade precis den ringen jag drömt om. Sommaren i vårt kollektiv. Jag har aldrig haft så roligt i hela mitt liv som jag hade den här sommaren.

En liten del av kollektivet på uteservering.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?: Allt med Veronica Maggio.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: Jag har haft mitt livs bästa år. Utan tvekan!
16. Vad önskar du att du gjort mer?: Jag ångrar ingenting.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?: Jag kunde hållt käften lite oftare än jag gjorde kanske.
18. Hur tillbringar du julen?: Med de jag tycker bäst om, min familj!
19. Blev du kär i år?: Jag har varit upp över öronen i flera år nu, i år har det bara blivit ännu bättre!
20. Favoritprogram på TV?: Project RUnway, LA ink.
21. Bästa boken du läste i år?: Läser inte böcker
22. Största musikaliska upptäckten?: Maggio.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: Ja pengar till New York.
25. Något du önskade dig men inte fick?: Inget jag minns nu.
26. Vad gjorde du på din födelsedag?: Jag låg i sängen och va vansinningt sjuk.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: Ja fast man kan inte styra över allt så det är bara att följa med.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?: så fort jag fick sluta med dresscode så blev jag en fullfjädrad kulturtant. Fägglatt, randigt och framförallt prickigt!
29. Vad fick dig att må bra?: mitt jobb! Det är mitt andningshål, min lycka! Kollektivet, Emil och Allis. Sen kom Fröken och då blev det så himla mysigt att få ha en kattunge hemma igen!
30. Vilken kändis var du mest sugen på?: Plura haha! Tänk man skulle få sitta i köket, dricka vin och diskutera livet hela nätterna. Det hade varit nått det!
31. Vem saknade du?: Mitt barndomsgäng. De har känts som miljarder mil bort stundtals.
32. De bästa nya människorna du träffade?: Kristin.

Annas Nya Projekt!


Hej och god fortsättning!

Nu är jag äntligen tillbaka på mitt älskade kontor och inspirationen nästan svämmar över efter en veckas teckningsuppehåll. Det är ungefär så länge jag klarar mig som max utan att teckna.

I januari tänkte jag dra igång ett nytt projekt, nu har jag ju gjort kalenderflickorna och landskapsflickorna (måste bara få tummen ur att göra de sista två) så nu är det dags för bokstavsflickorna!
Vad tror ni om det?

Tanken är att det ska bli en flicka om dagen (typ) och hur bokstaven kommer in i det hela får ni se sen.
Först ut blir då givetvis A, som kommer dyka upp någon gång efter helgen.
Tanken med bokstäverna är att de i slutändan ska bli nått större projekt, men en sak i taget.

En sak till som är väldigt spännande inför det nya året är formexmässan. För i år ska nämligen jag få vara med bland utställarna!
Jag som aldrig ens gått på formex utan snarare trånat utanför och önskat mig in.
Men nu är jag med med de nessesärer jag designat för Nässjöholm och det kommer också finnas teckningar av mig på plats.
Åh jag är så himla peppad på detta!

Ni får bara en värdelös webcam bild idag, mest för att visa min nya klänning med körsbär, från H&M och mina nya favorit.

Anna och Vågen!


Jag äger ingen våg. Förstår inte riktigt meningen med det där att väga sig stup i kvarten. Är jag glad och nöjd så blir det bra har varit min strategi.
Men sen fick jag höra om vågen som mäter din kropps ålder. Min kontorsgranne har en sådan våg, som mäter procent fett, muskler, ben och hela köret.
Först får man fylla i sin längd och sin ålder, sen får man ställa sig på vågen och hålla i två handtag. Sen skickar den ut små elektroniska saker som mäter motstånd hit och dit (fattade inte riktigt hur det gick till)
Enligt den här jävla vågen är jag iallafall på gränsen till överviktig, 35 år gammal och på en skala mellan 1-10 i hur vältränad jag är, är jag en tvåa! (ett är sämst)
Tack och god jul för fan.

Men som motreaktion till den där vågen, tänker jag köra igång ordentligt med träningen igen 2012. Jag har ett bröllop att fixa, en karriär att sköta och hur mycket jag än försöker motbevisa det, så blir man hundra gånger mer effektiv om man går och tränar.
När jag är klar ska jag va en tia på den där vågen.
Sen ska jag slänga den i soporna.

/Varma hälsningar en 35 årig överviktig, otränad kvinna i tjugosjuårsåldern.