Anna Preview!


Här kommer en förhandstitt, men detta är alltså framsidan och innan den är tryckt!
Många frågade om den kommer kunna gå att skriva i och jag ska se till att den inte blir högblank men inte heller ”tidningspappertråkig”, så ni kan skriva hur mycket ni vill i den!
Satte helt iskallt mig själv på första sidan, för när tusan får jag någonsin vara omslagsflicka annars? Det gäller ju att passa på.

Tack SNÄLLA för visat intresse, jag har suttit här och jublat över hur många det var som var intresserade!
Oftast sliter man och jobbar som en tok med något men glömmer alldeles bort om någon faktiskt är intresserad sen när det väl är klart så det värmer mitt bräckliga konstnärshjärta att se att så många är intresserade.
T A C K!

Förhoppningsvis kommer kalendern släppas och jag kan ta in beställningar på riktigt i slutet på nästa vecka. Men det återstår att se.
Först Stockholm, tidningsmöte och hem och bygga en halloweenkostym till Emil!

En Sån Dag!


Idag är en sådan dag då allting känns trögt.
Jag vet att jag BORDE vara glad, BORDE jubla och BORDE älska att teckna.
Men inte idag.
Vill gå hem, dra täcket över huvudet och hoppas på att inboxen är proppfull imorgon när jag kommer till jobbet.
För just nu ekar den tom på erbjudanden och jag orkar inte rita ett enda streck till.

Vi ses imorgon.

En Sån Dag!


Idag är en sådan dag då allting känns trögt.
Jag vet att jag BORDE vara glad, BORDE jubla och BORDE älska att teckna.
Men inte idag.
Vill gå hem, dra täcket över huvudet och hoppas på att inboxen är proppfull imorgon när jag kommer till jobbet.
För just nu ekar den tom på erbjudanden och jag orkar inte rita ett enda streck till.

Vi ses imorgon.

Anna Listar!

Eftersom jag jobbar som en tok just nu för att få fram kalenderflickorna i tid så hinner jag inte teckna så mycket annat till bloggen (och flickorna suger jag på en stund till)
Så istället får jag skriva en lista, helt brutalt snodd av Emma Sundh:

Jag längtar efter: Åh jag längtar efter massvis med saker, så det får bli en lista i listan:
– Ett eget hus! Att komma hem och stänga grinden bakom sig och känna att varje litet grässtrå och varje liten milimeter är bara mitt!
– Mina föräldrar. Min ständiga och eviga längtan hem gör sig bara mer och mer påmind ju längre tiden går. Jag skulle göra vad som helst för att få äta lunch med min mamma varje dag!
– Bröllopet! Tiden kryper ju fram och jag vill börja fixa men det känns lite tidigt att ha girlanger och bordsplaceringar klara ett år i förväg.
– Se min färdiga kalender!
– Bli gravid, fast det får vänta tills efter bröllopet, men längta kan man ju göra ändå (så mycket att jag var tvungen att köpa Alfons Åberg gardiner på loppis!)

Jag ledsen över: Att människor man tycker mest om i hela världen inte kan bli trehundra år gamla, att jag har noll kronor på mitt konto fast jag jobbar jämt och att jag aldrig kommer kunna ha råd att köpa det där huset med grinden och ha egna grässtrån.

(målning av Jenny Nyström)

Jag glad över: Att jag får gå till ett jobb jag fullkomligt Ä L S K A R! Att jag får komma hem till världens finaste man som alltid har maten klar när jag kommer hem, att jag har en familj som stöttar mig fast jag siktar alldeles för högt och för att jag har precis allt det jag drömde om för några år sen!

Jag äter helst: Grönkål stekt i massvis med grädde som min pappa gör på allra bästa sätt! Fiskpinnar med amerikansk dressing eller korvstroganoff (vilka dyra vanor jag har va?)

Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning: Mötet jag har i Stockholm på måndag! Ihhh, jag är lycklig och livrädd på samma gång!

Det finaste jag vet är:

Jag läser: Bloggar! Ca 50 st om dagen!

Jag är galet stressad över: Kalenderflickorna, att inte ha några pengar och att försöka göra karriär alldeles ensam!

Jag lyssnar helst på: Just nu: Kapten Röds ”in kommer ting”.

Jag drömmer om: En karriär som modeillustratör i stora, glossiga magasin!

Jag blir nostalgisk av: Vem ska trösta Knyttet, Säfflebussen, Tv-serien ”Glappet”, mormors kakor med brun kant och lukten från Löfbergs lila-skrapan i Karlstad

Anna Listar!

Eftersom jag jobbar som en tok just nu för att få fram kalenderflickorna i tid så hinner jag inte teckna så mycket annat till bloggen (och flickorna suger jag på en stund till)
Så istället får jag skriva en lista, helt brutalt snodd av Emma Sundh:

Jag längtar efter: Åh jag längtar efter massvis med saker, så det får bli en lista i listan:
– Ett eget hus! Att komma hem och stänga grinden bakom sig och känna att varje litet grässtrå och varje liten milimeter är bara mitt!
– Mina föräldrar. Min ständiga och eviga längtan hem gör sig bara mer och mer påmind ju längre tiden går. Jag skulle göra vad som helst för att få äta lunch med min mamma varje dag!
– Bröllopet! Tiden kryper ju fram och jag vill börja fixa men det känns lite tidigt att ha girlanger och bordsplaceringar klara ett år i förväg.
– Se min färdiga kalender!
– Bli gravid, fast det får vänta tills efter bröllopet, men längta kan man ju göra ändå (så mycket att jag var tvungen att köpa Alfons Åberg gardiner på loppis!)

Jag ledsen över: Att människor man tycker mest om i hela världen inte kan bli trehundra år gamla, att jag har noll kronor på mitt konto fast jag jobbar jämt och att jag aldrig kommer kunna ha råd att köpa det där huset med grinden och ha egna grässtrån.

(målning av Jenny Nyström)

Jag glad över: Att jag får gå till ett jobb jag fullkomligt Ä L S K A R! Att jag får komma hem till världens finaste man som alltid har maten klar när jag kommer hem, att jag har en familj som stöttar mig fast jag siktar alldeles för högt och för att jag har precis allt det jag drömde om för några år sen!

Jag äter helst: Grönkål stekt i massvis med grädde som min pappa gör på allra bästa sätt! Fiskpinnar med amerikansk dressing eller korvstroganoff (vilka dyra vanor jag har va?)

Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning: Mötet jag har i Stockholm på måndag! Ihhh, jag är lycklig och livrädd på samma gång!

Det finaste jag vet är:

Jag läser: Bloggar! Ca 50 st om dagen!

Jag är galet stressad över: Kalenderflickorna, att inte ha några pengar och att försöka göra karriär alldeles ensam!

Jag lyssnar helst på: Just nu: Kapten Röds ”in kommer ting”.

Jag drömmer om: En karriär som modeillustratör i stora, glossiga magasin!

Jag blir nostalgisk av: Vem ska trösta Knyttet, Säfflebussen, Tv-serien ”Glappet”, mormors kakor med brun kant och lukten från Löfbergs lila-skrapan i Karlstad

Det bästa med att ha ett kontor…..


….är att när man kommer tillbaka från toaletten sitter det en lapp på min dörr där det står trevlig helg med rosa överstrykningspenna.
Detta trots att jag inte vågat mig utanför dörren än och än mindre vågat dricka kaffe med de andra.

Åh, på måndag ska jag minsann våga vara social och dricka kaffe i grupp.