Dagens Teckningar!



Jag tröttnade en smula på landskap och kände att jag ville teckna nått annat, så här får ni två bilder jag tecknade när jag var i tatueringsstudion, fast nu har jag färglagt dom också.
Sjömanspinuppan är förlagan till tatueringen jag har på mitt ben (som jag har gjort på mig själv!)

Vet ni en sak till? Att jag är så himla himla glad idag, för allt går så hiskeligt bra att jag nästan måste nypa mig i armen!

Dagens Teckningar!



Jag tröttnade en smula på landskap och kände att jag ville teckna nått annat, så här får ni två bilder jag tecknade när jag var i tatueringsstudion, fast nu har jag färglagt dom också.
Sjömanspinuppan är förlagan till tatueringen jag har på mitt ben (som jag har gjort på mig själv!)

Vet ni en sak till? Att jag är så himla himla glad idag, för allt går så hiskeligt bra att jag nästan måste nypa mig i armen!

Dagens Bästa Känsla!





…att få klicka in på Hemnet, skriva in ”Värmlands län” och känna att man kanske, kanske, äntligen kan få vara på väg hem igen!

Jag har bott hemifrån (med ”hemifrån” menar jag alltså Värmland, inte mamma och pappa) sen jag tog studenten (med ett års undantag).
Jag har bott där ingen pratar samma dialekt som jag, där folk knuffas och gnäller om man missar tunnelbanan fast det kommer en ny om tre minuter (där jag kommer ifrån kommer det en ny buss om ungefär tre timmar), jag har bott på västkusten med piskande havsstormar i ansiktet och till slut har jag bott ganska exakt tre år i Småland.
Här har det varit toppen, på alla sätt och vis och jag kommer alltid vara evigt tacksam mot Värnamo för de gav mig Emil, roliga erfarenheter och fina vänner.

Men Värmland i mitt hjärta. En gång Värmand, alltid Värmland.
Ibland längtar jag hem så det värker i bröstet och imorgon ska jag gå till banken och se vad de säger om det där huslånet.

Fröken Blekinge!


Nu är allt tillbaka till ordningen igen och här kommer dagens landskapsfröken, fröken Blekinge!
Jag ville ha en pastellig känsla och då var Emily perfekt som modell.

Nu har jag bara nio landskap kvar och jag känner mig redan lite sorgsen för vad sjutton ska jag teckna sen när jag är klar?
Det här med följetong har ju varit så himla roligt, både för mig och (förhoppningsvis) för er!
Har ni några förslag på andra liknande saker man kan teckna? Nej, jag kommer inte teckna alla städer eller alla länder, ALLDELES för stort projekt! Till och med för mig.

Min arm känns för övrigt som att den brinner, men så himla fin är den! Nu behöver jag aldrig gå runt med portfolion, bara att visa upp armen om någon undrar vad jag tecknar. Fiffigt värre!

Anna Listar!

FOUR JOBS YOU’VE HAD IN YOUR LIFE
1. Jag har jobbat framför en dator, med Björn Borg i ryggen och försökt hitta på fina färgkombinationer och roliga mönster
2. Jag jobbade som servitris en gång i tiden, det har fått mig att aldrig någonsin velat ge mig in i restaurangbranschen igen! Jag hatade det. Punkt.
3. Jag har jobbat som dekoratör på MQ och nu på MIO
4. Jag har jobbat på MAX. Jag luktade pommes frites jämt, oavsett hur mycket jag duschade.

FOUR MOVIES YOU COULD WATCH OVER AND OVER
1. Amelie från Montmartre
2. Åttonde dagen (på riktigt, den MÅSTE ni se!)
3. Dum&Dummare, pinsamt men sant
4. Sunes jul, det räknas nog inte som film men ack så värt att nämna

FOUR CITIES YOU’VE LIVED IN:
1. Karlstad
2. Värnamo
3. Hamburgsund
4. Södertälje

FOUR TV SHOWS YOU LOVE TO WATCH
1. Project Runway
2. Say yes to the dress
3. LA ink
4. Bonde söker fru

FOUR PLACES YOU’VE BEEN ON VACATION:
1. New York
2. St. Petersburg
3. Sorrento, Italien
4. Irland

FOUR WEBSITES YOU VISIT DAILY:
1. Min!
2. ca 60 andra bloggar
3. Hotmail
4. Facebook

FOUR OF YOUR FAVORITE FOODS:
1. Kräftor! Helst varje dag och minst ett paket, MINST!
2. Fetaost
3. Big Mac
4. Fiskpinnar med amerikansk dressing

FOUR SCHOOLS YOU’VE ATTENDED
1. Gerlesborgsskolan i Bohuslän
2. Pernbys Målarskola
3. Textilakademin
4. Frödingskolan tyvärr

FOUR THINGS IN YOUR ROOM:
1. Stringhyllor
2. 50-tals porslin
3. en rosa kattunge
4. Emil

FOUR THINGS YOU ARE WEARING RIGHT NOW:
1. Machesterbyxor i carrot-modell
2. Lager 157-t-shirt
3. Världens finaste förlovningsring
4. Victoria Sectret trosor i turkost

FOUR PLACES I’D RATHER BE RIGHT NOW:
1. Värmland
2. På ett fik med med mitt gamla kompisgäng som verkligen verkligen känner mig!
3. Hos en kiropraktor som får min rygg att braka loss ordentligt
4. Kan tänka mig New York också, om ni tjatar

Listan är snodd av bästa bästa Karin!

Fröken Västerbotten!


Den här gången stämmer faktiskt personen på bilden med landskapet! (”det är inte tjejen i filmen som skrivit brevet….”)
Det här är Kitty, hon är pytteliten, pratar norrländska och är så himla himla söt att hon bara var tvungen att representera Västerbotten!
(äpplet vet jag inte riktigt hur det kom dit, men Västerbotten kändes väldigt ”äppligt”, eller så är jag bara UnderbaraClara-skadad)

Just nu har jag tusen bollar i luften, jag går från det ena jobbet direkt hem och tar tag i bloggen, mailar alla jag missat under dagens jobb, tecknar beställningar och försöker hinna klämma in en landskapsfröken!
Tur jag har en man som står för marktjänsten så jag kommer hem till nylagad mat och städad lägenhet! Vi är ett mycket ojämnställt par, fast åt andra hållet. Han gör allt och jag jobbar dygnet runt.

Men det är roligt och just nu känns det som allting går så himla bra!
Någongång runt den 7:e oktober kommer jag till Stockholm för att pussa Majken, leka med vänner och styra upp lite möten. Så om ni vill boka mig inför nått kul projekt, gör det nu!