Fröken Västergötland!

Idag känns det en smula bättre och jag har en fullbokad dag framför mig!
Jag började dagen med kaffe i sängen med Emil som är hemma och är sjuk, sen tecknade jag Elsa som en regnig fröken Västergötland!
Så fort jag betat av några beställningar och ätit Emils köttfärssås ska jag ner på stan och lämna tillbaka mina fina röda påslakan med vita kaninen jag köpte på Åhlens.
De färgar av sig så både jag, Emil, underlakanet, mitt hår och till och med Fröken numera är rosa! Jädra skit, jag som tyckte det var så himla fina, men saker ska inte färga av sig! (även om Fröken är om möjligt ännu sötare som rosa!)
Ikväll har jag möte om en t-shirt kollektion och sen tänker jag lägga benen högt och somna i soffan med min man.
Bra dag tror jag minsann!
(har märkt att alla mina landskapsfröknar har tjocka ögonbryn, jag visste innan att jag älskar flickor med buskiga ögonbryn men inte visste jag att jag gillade det SÅ mycket!)
Fröken Halland!

Säger godnatt med fröken Halland. Josefina fick vara Halland, fast hon egentligen är en given Bohuslän men det var ju redan taget.
Nu har jag gjort mer än hälften av alla landskapsflickorna.
Det här har varit en lång dag och jag lyssnar på Melissa Horns nya skiva och hoppas jag vaknar till en mycket bättre dag imorgon.
Godnatt.
Fröken Hälsingland!

Fröken Hälsingland fick representeras av Louise som är typ hur snygg som helst!
Häsingland var ett av de landskapen jag inte hade en jäkla aning om hur jag skulle teckna, men jag googlade och fick reda på att deras landskapsdjur är lodjur och sen gick resten av sig självt!
Lite annorlunda från de andra fröknarna blev hon, men så är det ibland.
Idag har jag mått pyton på jobbet, gått hem och ätit fiskbullar och undrat vad jag ska göra med mitt liv.
Sen fick jag ett mail som gjorde att det kändes lite bättre.
Mer om det senare.
Fröken Öland!

Dags för ännu en fröken och nu blev det fröken Öland! Använde mig av min vän Sara då jag kände att jag ville ha en korthårig, konstnärlig Ölandsfröken.
JAg älskar den här idén, sitter hela dagarna och klurar på hur jag ska teckna och vem jag ska ha till vad, vilka färger det ska vara och hur man tecknar Gästrikland bäst och sånt viktigt!
Vet ni en sak, om en månad är jag helt och hållet frilans! Min egen, helt och hållet.
Det känns lite läskigt men väldigt bra, tanken är att jag ska fortsätta styla på MIO (fast frilans istället), leva på bloggen, roliga teckningsuppdrag och förhoppningsvis teckna lite åt reklambyrån jag pratade med härom dagen.
Hjälp.
Jag minns vad jag läste en gång: att hoppa är att förlora fotfästet för en stund, men att inte hoppa är att förlora sig själv
Nu hoppar jag!
Dagens Glasögon!
Jag har nya glasögon! Så himla skönt, en helt ny värld har öppnat sig, en värld där jag faktiskt ser nått! (lite ironiskt med en illustratör som inte ser kan man tycka)
De är från smart eyes (som är det bästa glasögonstället ever! De har bara fräsiga glasögon) och de är gjorda i, håll i er nu, TRÄ!
De väger ingenting och kostade en tredjedel av vad glasögon kostar i andra butiker! (nej, jag är inte sponsrad, detta är ett rent och skärt tips)
Reklambyråintervjun gick fint och jag hann också med en lunch med min man och att boka en tid för en ny tatuering! Det är en ny tid som börjar nu, därav drömmen och därav tatueringen. Man ska minnas sådana här stunder, det gör man lättast genom tatueringar.
Vad det blir får ni se nästa torsdag.
Nu ska jag teckna, det här är en bra dag, det känner jag redan nu!




