Fröken Uppland!


Här kommer fröken Uppland, med cykel och Uppsala i bakgrunden!
Den här var nästan den jag såg fram emot mest att göra, bara för de har den finaste landskapsblomman av alla! Kungsängslilja.

Inatt drömde jag världens läskigaste dröm! Minns den sådär glasklart ni vet så det verkligen kändes som det var på riktigt!
Drömde att det var marknad här och jag såg någon jag inte ville se så jag gömde mig bakom ett tåg. Sen började tåget rulla och jag klamrade mig fast på utsidan.
Vi åkte över sådana där höga broar som är i New York, och jag hängde där påutsidan och jag minns att jag blundade allt jag orkade till och med i drömmen, för att slippa se hur långt det var ner!
Sen helt plötsligt satt jag längst fram på tågets utsida och vi stannade för broöppning (en smula ologiskt men så är det ibland) och istället för att bron öppnade sig uppåt, så öppnades den nedåt och jag såg rakt ner i den där avgrunden och hade ingenting att stå på, bara hålla så hårt jag bara kunde!

Jag va helt genomsvett när jag vaknade. En mycket talande dröm och jag vet precis vad den handlade om. Men det kan vi ta en annan gång.

För nu ska jag iväg på ett möte med en reklambyrå!

Tribute till Bloggen!



Älskade Blogg!

Tack för att jag alltid kan vända mig till dig när det känns som ingen förstår, att du alltid ger mig ny energi när det känns som allt går emot mig!

Tack för att du gett mig möjligheter att träffa människor jag aldrig skulle våga prata med annars, men med dig i ryggen törs jag säga hej till vem som helst!

Tack för att du gett mig chansen att designa skor som bara jag i hela världen har, att du låtit mig teckna i glossiga magasin och låtit mig maila med de största i branchen.

För att du alltid får mig att vilja sikta högre, bli bättre, för att du givit mig sponsring av randiga strumpor och att du gett mig möjlighet att leva på mitt största intresse!

Tack, älskade, fina, underbara blogg för att du ger mig trygghet, för att jag alltid kan luta mig tillbaka på dig och för att jag får en chans att utvecklas genom dig.

Du känns som en hemlighet som bara jag vet om, som nått jag har i smyg, som nått jag kan trösta mig med när jag är ledsen och nått jag kan jubla med när jag är glad.

Tack, tack, tack, tack! Utan dig vore jag ingenting!

Som tack, får du här fröken Småland i form av Emmeli!

Fröken Lappland!



Här är då fröken Lappland, representerad av snyggaste Evelina.

Hoppas ni gillar den!

Igår var vi och lyssnade på vår vän Oliver som trubadurade sig på gästgivargården, en tjej kom fram och sa att hon läst min blogg och sen gick vi in på Harrys och raka vägen ut igen, åt hamburgare och gick hem med rödvinsläppar som vägrar släppa taget.

Idag är det hundra grader varmt ute så jag och Emil ska gå en lång promenad med magarna fulla med isterband.

Dagens Porträtt!



Efter porträttet på Clara blev jag inspirerad att göra ett likadant på mig själv!

Fast med Värmland då såklart!

Det hade varit roligt att göra en landskapsflicka för varje landskap, men jag vet alldeles för lite om landskapen för att kunna fånga det på rätt sätt.

Möjligtvis kan jag göra en Dalarna, en Halland, en Småland, en Södermanland, en Öland och en Skåne.

Men det får bli ett senare projekt, det känns nämligen ganska tidskrävande.

Iallafall tycker jag att den här bilden andas Värmland. I värmland är allting grönt och man kan se jättelångt när man åker på vägarna eftersom landskapet är så varierande. Det finns massvis med vatten och Klarälven flyter rakt igenom hela Värmland.

Det finns älgar i massor och på vissa ställen pratar man mer norska än svenska. Om man ska plocka svamp får man ha med sig minst tio korgar eftersom det finns så mycket och i Värmland bor min mamma och min pappa och där har man den finaste dialekten i hela världen.

Så, nu vet ni hur det är där.

Anna Hyllar Norrland!



Jag har aldrig varit i Norrland, men eftersom alla de bästa bloggarna är skrivna av norrlänningar så antar jag att det är ett fantastiskt ställe!

Så skönt att läsa om annat än hope-skor och acnejeans, att istället få läsa om pyssel, gardiner och hemmafix!

Dessutom är det folk bakom tangentborden som faktiskt kan skriva, som inte skriver ”insperation” och som tänker till innan de publicerar inläggen. Iallafall är det bilden jag får av Underbara Clara, Karin (Karin är tex den första som någonsin skickat paket till mig som tack för teckningen! TACK!!), Mina Bestyr och Annika!

Så här kommer en eloge till alla Norrlänningar och era bloggar, jag är så inspirerad av er att jag nästan skulle kunna tänka mig att flytta dit!

Men jag antar att någon måste dra lasset även i södra Sverige, så jag får ta på mig det då!

Dagens Porträtt!



Idag är min lediga dag, ljuvliga, egna, lediga dag!

Älskar att vakna och veta att hela dagen bara är min och jag får göra precis vad jag vill.

Jag valde att:

– Ta Fröken till veterinären och skrapa bort massa äckligt, svart, öronskabb ur öronen

– Dricka kaffe hos min faster, investera i en ny mascara och filosofera lite över husköp, plåtningar och allmänna funderingar

– Köpa nya skor, byta direkt i affären och ägna resten av dagen åt att försöka gå in dom

– Hitta en jättestor, ful tantbehå men ändp vara överlycklig att äntligen hitta en som passar (och i och med det köpet inse att jag nog inte lär bli gravid inom kort eftersom min sexighet sjönk med ungefär 110%)

– Baka snickerskakor till Emil, inse att de är fulla med fett och därför vägra att provsmaka en endaste

– Hjälpa faster nummer två att välja glasögonbågar och samtidigt råka bli kär i ett par kattformade till mig själv

– Blivit bjuden på en tapastallrik och pratat om hur mycket jag önskade att min mamma bodde precis tio meter ifrån mig, varje dag, alla dagar

– Sett en dokumentär om Vivienne Westwood och blivit sugen på oranget hår igen

– Fått igång datorn så jag kan visa mitt nya porträtt av världens bästa bloggskribent, Karin!