Anna Tävlar!



Någon har gått om mig i drömstipendie-tävlingen! Detta går icke för sig så nu behöver jag er hjälp igen!

Det känns helt grymt att ni är så många som röstar, på MIG, som sitter i Värnamo av alla ställen, vid köksbordet och undrar om mitt hår ska va ljust eller mörkt, som har färg under naglarna efter att ha målat om på jobbet och som undrar om jag ska bli sist i släkten med att skaffa barn.

Tänk att just jag, har så himla många som röstar på mig. Så himla himla fin tanke, ni är ta mig tusan bäst och om jag inte hade er hade jag nog dött av bitterhet vid det här laget!

Det är ni som får mig peppad efter en dag när allt gått fel, det är ni som lyfter upp mig när jag känner mig låg och det är ni som gör det roligt att ens uppdatera här!

Tack tack tack! Ni förstår inte hur mycket jag gillar er!

Ni är som en mjuk filt när det stormar utanför, en kopp kaffe när allt kört ihop sig eller en ostsmörgås när man har en klump i magen.

Tack!

Anna om Drömmarna, Livet och Karriären!



Fick den här kommentaren igår:

Jag undrar hur det känns att få dina drömmar att gå i uppfyllelse? Det är en hel del drömmar du fått uppfyllda nu. Du har ”drömjobbet”, du har ”drömannen”, du har fått tag i ”drömhuset” och du kommer få gifta dig som du alltid dröm om.

Har du drömmar kvar? Känner du dig lycklig lottad?

Så himla fint det kändes, för man reflekterar kanske inte över att allt ”går i uppfyllelse” när man är mitt i det. Så tack!

På frågan om jag känner mig lyckligt lottad är svaren: nja.

Jag är den lyckligaste människan på jorden för att jag har allt det där jag drömt om, men jag tycker kanske inte att det är en slump.

Jag ser till att bli lyckligt lottad!

Jag ser alla möten som tillfällen, jag lyckas på nått sätt alltid prata med nån som känner nån och jag kanske inte är speciellt rädd för att säga att jag tycker jag är bra. Det brukar folk gilla (jantelagen är ett jävla påhitt! Är man bra så säg det!) för man sticker ut när man törs säga att man är duktig på nått. Det leder ofta till att man hamnar i oväntade och roliga situationer.

Som tex när jag fick ”drömjobbet”, jag tror inte det var en slump att de valde mig. Jag är ju faktiskt duktig på det jag gör.

Jag har ju övat varje dag de senaste 27 åren så om jag inte vore duktig vore det ju konstigt!

Jag är värdelös på massa andra saker, måste tex räkna ut halva priset på miniräknare, jag är stökigare än alla andra jag känner och jag kan nästan börja gråta om jag får kritik.

Alla är ju bra på olika saker och det är roligare att prata om vad man kan än vad man inte kan.

Ingen kommer be dig om en arbetsintervju om du inte säger till att du finns, om du står tyst och ser på kommer någon annan ta drömjobbet.

Så hojta, stick ut och ta plats, det är då man plötsligt inser att man faktiskt är ganska lyckligt lottad!

När det kommer till drömboendet så var det ju likadant, jag såg att det var tomt och gjorde allt jag kunde för att ta reda på vem ägaren var, sen inte vänta en sekund utan ringa fort som attan, innan nån annan hann före.

Sen ska man såklart ha en smula flyt också och det ska gudarna veta att det är en stor fördel att bo i en liten stad. Här känner alla alla och man får nys om både lediga jobb, finfina hus och roliga upptåg utan att behöva anstränga sig det minsta.

Här finns det plats åt alla och kanske blev jag ”hon som målar” och då minns folk mig som det. Så då om nån behöver någon som kan måla, så blir det alltid jag!

Fiffigt det där med småstäder, alla har sin plats och man behöver aldrig vara orolig att det ska komma femtioelva Beckmansstudenter och söka samma jobb (för Beckmansstudenter tenderar att inte bo i just Värnamo så värst länge, av nån outgrundlig anledning)

Sen till drömmannen. Där va det faktiskt bara slumpen, och herregud vad jag känner mig lyckligt lottad att just jag hittade honom!

Men lite tur ska man väl ha också?!

Skillnaden mellan en Doer och en Talker!


I helgen var jag och Emil på ”åka-fin-bil-på-fina-vägar”-tur med den lilla gröna saaben.
Då åkte vi förbi mitt drömhus och jag skrek rakt ut -MEN DET ÄR JU TOMT!!
Sen dess har jag suttit i telefon konstant, lyckats klura ut vem som äger huset och har också lyckats få reda på att det går att hyra och kanske i slutändan, även går att köpa!
Så i helgen ska vi få gå in och titta och se om vi ska ta vårt pick och pack och äääääääntligen få flytta ut på landet, till ett riktigt kråkslott till och med!

Det här är skillnaden mellan en ”doer” och en ”talker”. Hade jag varit en talker hade jag suckat när jag åkt förbi huset och tittat drömskt och sagt att täääänk om man ändå fick bo dääär!
Nu är inte jag en talker utan en ”doer”. Det är därför jag alltid har fullt upp med massa roliga projekt.
För att om man handlar först och tänker efter sen, det är då man får vara med om de bästa äventyren, får de roligaste jobbet och får bo i de finaste husen!
Tänk på det ni där ute som sitter och tänker, det är bara att göra!
Se på Zlatan, han ville köpa ett hus som inte var till salu. Men nu bor han där (heeeeelt utan att pengar var inblandade givetvis….ehum) nej men sålänge man bara frågar, fråga skadar ju ingen!

Nu ska jag planera hur jag ska inreda mitt slott!
(och som vanligt jublar jag ett halvår innan nått ens är i NÄRHETEN av klart, som alltid. Men hellre glad en gång för mycket än inte alls)

Anna och Webshopen!


Kul att ni gillar webshopen och nu är allt redan sålt (utom älghornet som tillsvidare hänger på min egen vägg)

Jag jobbar för fullt för att få fram nya grejer och nu är min tuffaste period på jobbet klar så nu får jag lite mer pysseltid igen!
Idag har jag tex målat om en hylla, tryckt en t-shirt och ska sätta mig och måla lite porslin.
Bra, regnig söndag med andra ord!

Igår hade jag och Emil efterfest, men den blev nästan som bäst när alla hade gått hem vid fyra inatt, då provdansade vi till vår bröllopslåt och Emil snurrade mig runt hela vardagsrummet!

Anna har Utställning!


I helgen är det Bolmendagarna, för er som bor i närheten av Värnamo så kanske det är aktuellt iallafall!
Mina tavlor visas i en lokal i Dannäs, det är skyltat, men det är innan våffelcafeét i Dannäs (om man koommer från Värnamohållet), en bit utanför Värnamo!
Jag kommer va på plats en stund efter två på lördagen och det är bara öppet i helgen så skynda er dit så kan vi säga hej!

Om ni är i närheten av Karlstad så kan man se några av mina målningar på Tällerud, i Ulsvsby utanför Karlstad fram till söndag! Där är jag tyvärr inte på plats men titta kan man göra ändå!
Med tema: skogen!

Hoppas ni gillar det, oavsett var i Sverige ni befinner er!

Annas Jobb!


Som ni säkert redan vet så jobbar jag som dekoratör (eller visual merchandiser om man vill va fin i kanten)
Det är, på riktigt, det absolut roligaste jobbet som finns!
Just nu jobbar jag heltid eftersom de andra har semester, men att få packa upp lådor med nyheter, planera hur man ska måla om hela butiken, få beställa hem alla färgburkar som finns för att kunna leka fritt på väggarna, få testa alla saker man aldrig gör annars, få bygga hela lampväggar, inreda barnrum och hjälpa små rara tanter välja färg på stearinljusen! Jag får göra allt det roligaste, känns nästan orättvist mot de andra att jag får måla väggarna medans de säljer soffor.
Idag sa min huvudchef att jag är anställd för att vara kreativ.
Tänk att få vara det, anställd för att vara kreativ!
Vad mer kan man begära?

Jag har haft det här broderade citatet i min ateljé i evigheters evighet, men det är först nu jag verkligen inser att jag faktiskt lever så!
Jag går till jobbet och vips, nästa gång jag tittar på klockan är det snart dags att gå hem och under den tiden har jag bara, bara haft roligt!
Tänka sig, att det finns sådana jobb i världen!