Anna på Utflykt!

Idag var min första lediga dag på en hel vecka, och har man en ledig dag så måste man göra en utflykt!

Så vi hoppade in i vår gröna böna och for iväg. Vårt första stopp var Vricksta, bästa loppisstaden (fast det var verkligen att ta i, men de har iallafall två fina loppisar) NOTERA: Emil har rakat av sig mustaschen!

Jag provade gamla fina 50-tals underkläder men köpte inget. Dock slog jag till på den här fina hyllan inne hos Emils kompis som har en 50-tals loppis!
Världens mysigaste loppis nere i ett garage, fullproppat med superfina 50-tals grejer och butiksägarna spelar LP-skivor och åker Amerikanare, bara en sån sak. 50 riksdaler kostade hyllan och blev såhär fin i vårt kök!

Vi fick massvis med beröm för vår fina bil, både från folk i affärerna och de som körde om oss gjorde tummen upp! Då känner man sig lite extra flott.


Sen åkte vi vidare till min absoluta favoritaffär, Svenssons i Lammhult!
Där är det alldeles för dyrt för att ens våga köpa nått, men drömma och titta får man ju!
Lamprummet är min favorit!

Den här lampan som är formgiven efter Lilla My´s hår är det första jag ska köpa om jag blir rik nån gång!

Soffa helt i min smak. Priset på typ 45 000 var däremot inte riktigt lika mycket ”jag”.

Fina hundtapeten satt kvar sen sist jag var här. Hade den funnits med katter hade jag nog varit såld för längesen.

Mitt inne i butiken finns uterummet, som ligger inne…..rörigt med uterum inne men ooooh vad fint!

Soffan ”svärmor” är min favorit! Som sagt…..om jag bara vore rik…..

Emil framför den superfina trätapeten, den vill jag ha som fondvägg i vardagsrummet! Sen när jag bor i ett hus på landet alltså.

Den här isbjörnen i skinn stod ensam på en hylla och jag var helt enkelt TVUNGEN att rädda honom, så nu är jag femhundra kronor fattigare, men en isbjörn rikare! Totalt onödigt men ensamma små ledsna djur kan jag bara inte gå förbi!

Anna och Webshopen!


Förlåt för dålig uppdatering, jag har försökt hålla mig sysselsatt sen Allis försvann, för att slippa känna och slippa tänka på hur hiskeligt tomt det är när ingen kommer och jamar på balkongen längre.
Tack för alla fina ord från er, det har verkligen hjälpt massvis. Tack!

Nu till något roligare, jag tänkte slå upp portarna till webshopen ikväll (förhoppningsvis).
Allt är inte färdigt än så den kommer fyllas på efter hand, men lite saker finns det redan nu (med betoning på lite)
Jag kan utlova linnen, skor, porslin och en och annan älg, hoppas ni ska gilla det!

Igår var vi på bröllop förresten, i samma lokaler som vi ska ha vårt bröllop! Så nu har vi fått en känsla hur det kan vara, dessutom fotade jag hela kameran full med bilder på hur HIIIIIIIMLA fint det är där ute, ska skriva ett långt inlägg och visa alla bilderna så fort jag laddat kameran!

(på bilden är det jag med Emils nya bil, tjusigt va?)

Anna och de Eviga Husdrömmarna!


Det finns ett så himla ljuvligt hus ute på henet som jag drömmer om lite i smyg. Ett sådär superstort där man får plats med alla loppisfynd man aldrig köper pga platsbrist, ett kök där man har plats med både gå-in-skafferi och blommor på vedspisen.
Det är nått med röda hus med snickarglädje på verandan som slår an nått hos mig, en liten liten nervi min hjärna som är direkt kopplad till stugan i Värmland där vi var när jag var liten, en veranda där man kan ha gummistövlar och dricka saft och äta singoalla med seg sylt i som legat lite för länge i ett skåp.

Åh åh åh, vad jag önskar jag hade ett hus, ett med veranda och grusgång.
Där vill jag bo alla mina dagar med min man med mustasch!

Anna Tävlar!


Jag är med och tävlar om ett stipendium, min motivering är helt enkelt att jag vill ha mer tid och känna att nu jäklar kan jag verkligen satsa på det här!
Jag vill inte bara vara en blogg, ännu en människa som tecknar med promarkers eller handlar loppis. Jag vill bli en av de stora, en av de man minns!

Vill du hjälpa mig, så kan du rösta HÄR! (jag tror man kan rösta fler gånger än en)

Anna på Roadtrip!

Jag är inte försvunnen. Däremot är jag på roadtrip med Emil!
Just nu är vi i Hunnebostrand, äter skaldjur och dricker champagne på klipporna.
Imorgon ska jag fika med min bästa lärare från textilakademin och sen blir det Smögen och kanske en natt i tält? Hur mysigt är inte det, fuktiga strumpor, kall sovsäck och en supervarm fästman att värma iskalla händer på!?
Åh, ljuvliga semester!

(ja jag har fotat ungefär en miljard bilder, med de tar vi när vi kommer hem igen!)

Anna Look-a-Like!






Ibland får man höra att man är lik kändisar, mer eller mindre smickrande sådana.
Jag har gjort några smakprov på vad jag fått höra genom åren, nån ni tycker stämmer?
Personligen tycker jag inte är särskilt lik nån av dom, men det ligger ju i betraktarens ögon!
Vem är du lik?