Anna om att våga Drömma!


Rent ekonomiskt var det en katastrof att sluta tatuera, men ibland bara måste man följa hjärtat.
Jag vill ha tid att teckna, ha lediga dagar som bara ska spenderas i ateljén, jag vill kunna måla om en byrå, sy en matta eller måla taket prickigt.
Jag vill ha tid att ta roliga teckningsuppdrag, jag vill kunna ligga på och försöka skaffa nya kontakter.
Alla rediga människor skulle antagligen tycka man var en idiot som hoppade blint ut i intet, men jag hoppas och drömmer om att det ska löna sig i slutändan ändå.
Att uppdragsgivarna ska bli fler, just för att jag faktiskt vågar drömma om att allt är möjligt. Att det till och med är möjligt att kunna leva på en sån bagatell som att teckna.

Kanske ringer ELLE en vacker dag, kanske leder alla de där mailen till faktiska uppdrag, kanske tycker nån att den där galna idioten faktiskt gör något bra.
Jag tänker hoppas och tro in i det sista, för om ingen annan tror på mig så tänker iallafall jag vara den sista som ger upp!

Idiotiskt som sagt, det kan man tycka. Att jag borde skaffa mig ett ”riktigt liv” och växa upp och inse att man inte bara kan ha roligt hela tiden.

Men vet ni vad jag tror, att man faktiskt kan ha roligt, precis hela tiden.
Om man bara ger sig fan på det och låter bli att lyssna på alla bittra trötta föreställningar folk har.

Anna Efterlyser!



Jag har skaffat mig ett nytt projekt och är inspirerad upp över öronen! Nu när jag kommer vara ledig så mycket behöver jag ett projekt och själva grundstenen i det hela är en: husvagn!

Så nu undrar jag helt enkelt om det är nån som har en gammal husvagn på lager som bara står och samlar damm? Skick spelar ingen roll, ju äldre desto bättre men allt är av intresse!
Den får va smutsig och ful och äcklig, det kvittar, bara det inte regnar in och att den är hyffsat funktionsduglig.
Maila mig på a_ileby@hotmail.com.
Jag kan hämta den alltifrån Värmland till Skåne typ!
Ja jag vet att blocket finns, men tänkte fråga er först.
(jag berättar alla detaljer om projektet så fort jag fått husvagnen på plats såklart!)

Sen vill jag bara tacka den läsaren som sett en rosa och orangerandig bikini på Kappahl och tänkt på mig! Nu har jag äntligen fått tag i den så tack tack snälla för tipset, precis min smak!


Anna och Stockholm!

Jag är inte försvunnen, däremot har jag varit i Stockholm (nästan samma sak) på inredningskurs!
Vi va på Slottsträdgården i Ulriksdal (det stället drivs av Bo Rappne, ni vt han som planterar blommor i Äntligen Hemma!), åt världens godaste mat och han föreläste för oss. Sen fick vi öva på våra inredningsskills och lära oss om alla nya trender som kommer till hösten. Jag var där med min vapendragare Alex (ja alla tjejer, han är singel och ja, han är supersöt)



Betonghjärta som jag kärade ner mig i totalt! Men alldeles för dyrt för min budget.

Alex kände sig en smula instängd.


Efter inredningsdagen åkte jag vidare till Uppsala och min storebror, Matilda (ni som läser hennes blogg, vet väl att vi är svägerskor?) och lilla Majken!

Igår gick jag runt ett varv i Stockholm innan jag åkte tillbaka till Uppsala och åt sushi på deras balkong. Myyys.




Kollektivet Vikingarna!


Igår var vårt kollektiv bjudna på rockfest.
Vi hade egentryckta t-shirts och allt. (Thom i vitt hör egentligen inte till kollektivet, därav ingen matchande t-shirt)
Idag sover vi dock på gräsmattan. (på riktigt, klockan 06.24 imorse när vi kom hem, blåste Bysse upp deras dubbelmadrass och där sov han och Emil, tätt ihop och där ligger de kvar än. Det måste va ett tydligt sommartecken)

Anna och Sommaren!


Jag på vår underbara (men ack så fula) balkong! Allis sitter i trädet om man kikar noga. (min absoluta favoritbild för övrigt!)


Emil och hans pappa Bengt, idag när vi var och tittade på gamla fina bilar. De ser exakt likadana ut.


Emil sparar ut sin mustasch för att kunna ha såna där krullar på sidorna när vi gifter oss! Än så länge ser han mest ut som en musketör.



Mina älskade ray-bans jag köpte i New York! Special edition och alldeles alldeles underbara! Jag ber till Gud varje dag att jag aldrig ska sätta mig på dom!

Anna går på Loppis!







I lördags gick jag och Emil till Erikshjälpen.
Det såg ut ungefär såhär.
Vi köpte ett sällskapsspel, inte mycket mer än så.
Jag hade min bästa sjömanskofta från Jumperfabriken, kjol från MQ och röd alexakopia från Åhlens.

Vet ni en sak, idag färgade jag håret superblond…..vet ni en sak till, det är sååå jäkla fint!!