Anna och New York!


Nu är det klappat och klart, i slutet av april åker jag och min urstiliga man till New York!
NEW YORK för fan!
Herregud, jag är den lyckligaste flickan i världen!!

Tack som sjutton för alla urfina kommentarer om tatueringen, ni är så himla fina!

Annas Vänner!

Linn.

Josefine.

Elin.

Johanna.

Malin.

När jag saknar inspiration brukar jag teckna av mina vänner. Som tur är har jag alldeles ypperligt inspirerande vänner.
Här är några av mina favoritporträtt.

New York, New York!


När snön vräker ner för miljonte gången den här veckan, när vintern aldrig tycks ta slut och man nästan glömt bort hur det någonsin känts att gå utan långkalsonger, då behöver man göra nått roligt!
Så jag frågade snällt min man om han ville åka bort, inte till solen och inte till alperna, men till New York!
Jag har varit där förut och vet att det är the place to be så att säga och till min stora förvåning och kolossala lycka sa han JA!
Så nu har vi kollat runt på resor, jag har mailat folk om billiga boenden och jag är så glad att det bubblar!
Jag har inte råd, inte alls faktiskt men ibland får man helt enkelt unna sig, spara och leva på nudlar och tatuera allt man bara kan!
Vår i New York, finns det något finare än så?
Nej jag trodde väl det.

Anna Jobbar!


Klockan är fyra på morgonen och jag kan inte sova.
Mitt huvud bara snurrar för att försöka komma på de bästa lösningarna, fiffigaste looken och det som fångar ögat mest.
Jag har fått ett jobbuppdrag som inte liknar något av det jag gjort förut och det är hemskt roligt att få testa på nått annat, nått som är mer greppbart än bara vackra flickor.
Men det är också tusen gånger svårare och jag tänker ta mig tusan inte sova förrän jag klurat ut det här!

Jag tycker förövrigt att det kan bli vår nu. Jag är redan trött på vinter och kyla.
Känns som mitt liv pausat lite på sista tiden, vet inte riktigt vad det är men allting känns så trist och alldagligt.
Jag har svårt för rutiner så jag antar att det är det som stör min rytm.
Jag tycker om spontana saker, kunna bestämma själv. Men även en drömmare som jag inser att man en vacker dag måste växa upp och ställa sig i ledet om man vill klara sig.
Så jag får väl helst enkelt vänja mig vid jobbrutiner.
För även om det är fantastiskt att få säga att man är frilans, blir man också en smula trött när man hör om sina vänner som tjänar 30 000 i månaden.
Då känns plötsligt rutinerna så mycket enklare.
Den ernorma pressen på att kunna tjäna pengar på sin dröm, förtar lite av själva drömmen liksom.

Nu ska ni ha överseende att klockan är mitt i natten, att jag inte sovit på en evighet när jag skriver detta.
Men ändå.

(bilden är gjord med potatistryck och skulle vara ett av mina arbetsprover till konstfack. Men jag skickade aldrig in det. Men det var roligt at skära ut ett helt alfabet i potatis. Alltid något.)

Annas 2010!

Jag lånade en lista från ToTellTheTruth och eftersom jag sitter i studion och har tråkigt så tänker jag fylla i den.
Sen släpper vi 2010 tycker jag, trots att det varit mitt livs bästa år!

vad gjorde du 2010 som du aldrig gjort förr? Tatuerade! Väldigt skakigt och nervöst i början. Men man lär sig, även om jag fortfarande får hjärtklappning så fort någon vill boka tid hos mig.

höll du några av dina nyårslöften? Ja, jag sa att 2010 skulle bli mitt bästa år, och det blev det ju!
fick några av dina vänner barn? Ja, min storebror fick världens finaste lilla dotter!

vilka länder besökte du? Danmark. Det var ioförsig väldigt trevligt men en semester med turkost vatten hade ju inte skadat.
vad skulle du vilja ha 2011 som du saknade 2010? Solsemester! Bebismage och en förlovningsring.
vilket datum 2010 kommer du att minnas, och varför? 7 december, för då kom mitt lilla brorsbarn.
vart tog det mesta av dina pengar vägen? Kläder, tatueringsmaskiner och hyra.
vad var din största framgång 2010? Kanske att jag bytte bana och började tatuera, eller kanske ett roligt jobb jag gjort som jag inte berättat om än. Eller brevkursen, det var ganska lyckat.
vad önskar du att du gjort mera av? Tränat. Jag borde aldrig ha tagit en paus.
vad önskar du att du gjort mindre av? Sovit. Jag sover 12 timmar om dygnet, det är verkligen att sova bort sin tid. Men så hiskeligt gött ju.
största misstaget? Att jag slutade träna. Jag hade varit grym vid det här laget annars.
har du varit sjuk eller skadat dig? jag har haft massor med problem med ryggen sen jag började tatuera, men nu börjar dte ordna upp sig igen.
bästa köpet? Mina tatueringsmaskiner.
gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, när jag fick mailet om det roliga jobbet (återkommer så fort det är officiellt)
vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Från och med Du
var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ångesten över att lära sig något nytt har varit väldigt påtaglig, men träningen har gjort mig gladare och stoltare än någonsin.
blev du kär i år? ja, igen. i samma kille som innan.

största musikaliska upptäckten? Oscar Linnros.
vilka festivaler besökte du? Inga, jag är ingen festivaltyp
vad gjorde du på din födelsedag? Jag hade fest hemma i lägenheten med textilfamiljen och fick en dikt av Thom och Alexandra, årets finaste sak!
bästa filmen? Ingen aning, jag ser inte på film
hur skulle du beskriva din stil år? Betydligt annorlunda från förr, jag har tex inföskaffat min första keps. Man blir som man umgås antar jag. Så det blir väl mer och mer som de andra i studion klär sig.
finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ett frieri.
favoritprogram på TV? LA ink
något du önskade dig och fick? Massa saker, finfina julklappar och annat roligt. Men mest var det väl lärlingsplatsen.
vem saknade du? Roland. Det är alltid Roland jag saknar.
en värdefull läxa du lärt dig i år? Att alla är barn i början

Annas Nya År!


Idag känner jag på riktigt att det är första dagen på det nya året, de två tidigare har bara varit sega och tråkiga, men idag börjar det!
Så gott nytt år!

Måndagar är min bästa dag, för då är jag ledig medans alla andra jobbar. Det betyder att jag får en massa roligt gjort, som att handla på rea utan köer, jag hinner i lugn och ro skriva klart det sista brevet i kursen, måla lite på min nya målning, äta knaprigt fläsk från igår, packa upp min resväska och lägga in alla julklappar på rätt ställe, köpa bananer och gör smoothies med min nya stavmixer, men framförallt hinner jag gå och förnya mitt träningskort!
Jag saknar att träna, som ni kanske minns var jag lite besatt några månader förra året. Om man räknar bort själva besattheten så var det faktiskt hemskt trevligt att träna. Man orkade mer, var aldrig seg och hängig och dessutom kunde man stå i flera timmar framför spegeln och spänna musklerna efteråt.

Så nu börjar jag igen, kanske inte riktigt så stenhårt som förra året men ändå.
Nu vill jag har tillbaka mitt pigga, glada jag och inget mer såsande framför tvn!
Fast fläsk, det kommer jag äta tills jag dör!