Anna om Suget!


Jag tappade sugen.
Men sen kom ni, läste alla era fina kommentarer och tänkte att jag ska fan inte ge upp bara sådär!
Så idag satte jag mig där igen, skakig men med ett jävlar anamma som jag nog inte haft förut. Jojje satt stadigt bredvid och visade och förklarade noga noga, sen gjorde jag så och visst blev det bättre!
Så efter en halvfärdig, men ack så svart tribal, gick jag hem, drack ett glas vin, spelade musik på högsta volym och kände mig lite som Kat von D igen.
Allt tack vare er.
Så tack snälla, för att ni alltid är så himla stöttande och snälla. Ni känner inte ens mig och ändå är ni så hiskeligt gulliga och hjälpsamma, ni är guld värda!
Tack också till Jojje som orkar sitta och förklara hur man gör en yta svart femton gånger så att jag verkligen ska förstå.
Tack.

Som min pappa skrev på facebook till mig ”tappa inte sugen, världen är full av tappade sugar”
Så nej, jag sk ainte tappa sugen, nu är jag tillbaka på banan igen.
Lite bättre än förut och hemskt mycket gladare.

Annas 90-tal!






Igår satt vi hos Hille och Bysse och nostalgilyssnade på gamla 90-tals låtar vi mindes från när vi var små.
Tänk sen när man får barn och man ska spela backstreet boys och se sådär lyrisk ut och säga att DET HÄR lyssnade vi minsann på i vår ungdom!
Jag var ett ENORMT backstreet boys fan! Hade hela väggarna täckta av plancher, gick på en massa konserter, skrek mig hes när A.J sjöng och ja, allt det där som hör till!

Jag har iallafall gjort en nostalgilista med saker jag minns från mitt 90-tal:
Magtröjan. Jag hade alltid magtröja. Jag minns min första, den var aprikos och jag och mamma sprang runt halva stan för att hitta den.
Man matchade med ljusa, lite för stora jeans, högt uppdragna med ett bälte lite för hårt åtdraget (jag var extremt smal så fick alltid göra massa nya hål och inga jeans satt någonsin tajt på mig)
Byxkjolen. Den här var verkligen hemsk. Svart tight kjol över byxorna, helst i jazzmodell. Sen fanns det dom som var fastsydda redan från början. Kombinerades med riktigt klumpiga klackskor eller buffaloskor.
Läppennan. Jag minns att jag hade en ganska mörkröd läppenna och inget läppstift. Ytterst snyggt såhär i efterhand.
– Dansa tryckare med pojkar som var ett huvud kortare än man själv, som luktade lite sådär surt och varmt. Jag minns exakt hur de luktade. Kan fortfarande känna det när jag blundar.
Absolut torr. Världens bästa botemedel mot armsvett. Finns på apoteket. Innan jag hittade den så vågade jag knappt gå utanför dörren, men SEN då smorde jag in armhålorna så mycket att jag brände hål i min pyjamas. Händerna dränkte jag också i absolut torr, så jag skulle våga dansa på gympan.
Gustav Karlsson. Han var min stora kärlek genom hela skoltiden. Jag pratade aldrig med honom, jag bara satt på elementet (man är väldigt smal om man får plats med hela rumpan på ett element)utanför matsalen, varje dag, bara för att få se honom gå förbi. Jag hade till och med en coca-cola burk han druckit ur i mitt rum. Ja ni förstår.
Högstadiediscon på Holken. Man stod på balkongen, kollade på alla som hade druckit en folköl och inte kom in. Sen tittade man också på dom som druckit femton folköl och spydde som kalvar. Själv åt jag mest banana skids och ville dansa med dj:en.
Tröjan med hål ovanför brösten. Vem uppfann den och är den inte det fulaste plagg som gjorts genom tiderna? Jag hade en syrenlila. Med dubbla behåar under.
Ljusa slingor i luggen. Helst i ett riktigt mörkt hår, sen två breda gula slingor längst fram i luggen. Tjusigt.
Robynfrillan. ALLA hade den. Lång lugg och SUPERKORT spret där bak. Jag kommer ihåg att jag lånade Robyns skiva av en kompis och tog med den till frisören.
Mörkt underhår. Vitt överhår och svart underhår. Som Alexandra Dahlström hade efter Fucking Åmål. Fast jag hade rött över och svart under (för jag var lite extra häftig) minns att frisören sa såhär när hon gjorde det ”Ska du verkligen gå ut såhär?” Jag älskade det.
ICQ, AOL, Lunarstorm och modem. Jag hade begränsad tid på nätet för att jag var där JÄMT så det gick aldrig att ringa hem till oss. Sen pratade jag med Roger, som bodde i USA. Som jag var så kär i att hela mitt liv var på väg att ta mycket drastiska vändningar. Fy.
Adidasbyxor med knappar. Sådana som om man gick i korridorerna i skolan kunde man dra av dom i ett enda ryck. Något alla killar lärde sig snabbt som attan.
Yngves Danskurser. En danslärare som kom till skolan och skulle lära oss dansa. Vi små sjuor fick dansa med niorna (Gustav Karlsson) så natten innan det badade jag nästan i absolut torr. Min bästa dag på högstadiet!
Skatekillarna. Sitta i rampen, titta på svettiga killar som åkte skateboard. I timmar. Inte säga nått, bara sitta där och vara superdupercool.

Det var min lista för idag, hoppas ni kände igen er lite, iallafall ni som var med när det begav sig!
Alla bilderna är från min mycket turbulenta högstadietid.

Anna Tipsar!




Som ni vet har ju jag färgat håret orange. Det är den färgen som snabbast försvinner och vägrar sätta sig ordentligt. Så om jag bara tvättar det som vanligt så blir det ganska snabbt guldrött (vilket också är helt okej)
Men om jag vill få tillbaka det där skrikiga så använder jag Revlon Nutri Color Creme 400 i färger Tangerine (bara en sån sak får en ju att vilja använda det)
Det finns i massor med olika färger och är helt strålande, bara använda som inpackning och vips är håret som man hade det efter frisören igen!
Jag har provat platina blond och den här färgen och jag tycker båda har varit sketabra rent ut sagt.

Det var dagens tips!
(och nej, jag är inte sponsrad, I wish. Men nej, bara ett helt vanligt tips)

Anna Knakar i Fogarna!


Aj.
Min rygg är död.’Jag är usel på att sitta bra och nu när jag dessutom börja tatuera allt mer blir ställningen ”ostbåge” allt oftare påmind.
Idag när jag kom hem från jobbet kunde jag mest bara ligga och pipa och dricka julmust.
Jag har ALDRIG ont i ryggen men nu känns det som jag har en tennisboll mellan skulderbladen och som att någon slår en knytnäve på samma ställe varje gång jag andas.
Så imorgon är det vårdcentralen som gäller, sen hoppas jag få komma till någon som kan ge mig en ordentlig knäck i rätt riktning.
Aaaaje.

Anna Tipsar!


Eftersom det här är en blogg med fokus på bilder, i alla dess former, så ska jag ge er mitt bästa tips: Ahlberg Data!
Man säger alltid att ”jag borde spara ner alla mina foton och bilder, bränna på skiva eller köpa extern hårddisk”. Men sen gör man det aldrig och helt plötsligt är skärmen svart och inget fungerar.
Om jag blev av med min dator, om hårddisken pajjade, skulle jag bli av med A L L T! Alla teckningar, alla foton, allt jobb jag lagt ner skulle bara försvinna.
Det är där Ahberg data kommer in, de kan nämligen rädda i stort sett vad som helst! Alla bilder, från minneskort eller hårddiskar, även om den brunnit eller kraschat eller varit med om en större olycka så kan de lyckas rädda allt!
Jag jobbade på Ahlberg data en sommar för några år sen och jag har sett hårddiskar som varit med om världskrig och ändå gått att rädda, så OM ni varit med om en hårddiskkrasch, och trott att alla teckningar, bebisbilder eller semesterfoton är borta för evigt, då rekomenderar jag verkligen att lämna in hårddisken där (det ligger i Nacka strand i Stockholm men det går att skicka dit grejerna också)
Ja jag vet, gamla hederliga fotoalbum är inte så dumt ändå, när skärmen blir svart och inget tycks fungera.
Men vi kan ju se Ahlberg Data som ett hederligt gammalt fotoalbum då helt enkelt.
Som fungerar i alla lägen.

Det var mitt bästa tips!

Annas Favoriter!






Jag har en förkärlek för att teckna clowner, jag vet inte varför men det är mitt absoluta favoritmotiv.
Det kommer säkert dyka upp fler på bloggen så småningom, men här är de jag har i samlingen än så länge.