Denna Dagen, Ett Liv!


Som farbror Melker sa.

Inatt sov hela familjen Davidsson-Ileby i en 90 säng. Emil innerst, sen jag och ytterst låg Allis ihoprullad till en boll.
Kunde inte hjälpa att ligga där och le, hela lilla familjen samlad i världens smalaste säng.
Sen upp i ottan, Emil släppte av mig utanför sitt jobb. Jag fick såna där gå-i-skolan-vibbar, pappa släpper av en utanför skolan. Man måste lämna den där varma bilen, med en lugn och trygg pappa i, Ulf Lundell och stolsvärme. För att sen gå ut i det bitande kalla, disiga höstmorgon och gå in i en skola som luktar ångest och osar betong.
Fy.
Fast den här gången skulle jag bara snedda över ån, sen komma hem till min fasters hus och mötas av nybryggt kaffe, så en sådan ångest var det inte direkt.

Idag har jag flyttstädat, skurat varenda låda, torkat varenda handtag och gnott rent spiden femtioelva varv.
Då blir man helt frdig, dessutom har jag flyttat de sista grejerna.
På fredag ska jag måla om min nya ateljé.

Anna Stressar!


Nu är det faktiskt lite mycket med allt.
Igår gjorde jag två tatueringar varav den ena killen svimmade rakt över mig och skrämde livet ur mig, idag står en till tatuering på schemat, sen hem, tokpacka ner hela lägenheter i lådor som Emil kör till förrådet i den nya.
Sen packa väskan och flytta till min faster en vecka innan vi till slut får flytta in i den nya lägenheten.
Förlåt att brevkursen dröjer lite, nästa brev kommer så fort vi kommer på plats i nya lägenheten för nu ligger alla papper och kuvert nerpackade, hoppas ni förstår.
Helgen efter vi flyttat in kommer mina föräldrar hit med alla mina oljemålning för den 13 e november är det dags för vernissage och utställning på Hörle slott med mina målningar (kom dit om ni har vägarna förbi Småland)
Jag har tre stycken stora målningar som står här i köket, brutalt ofärdiga och med övermålade bakgrunder som jag hoppas jag ska hinna klart med.
Jag ska bara försöka hinna andas lite här emellan också.

Anna om Allting!


Jag är en stort P3 motståndare, jag gillar inte radio överhuvudtaget men allra minst kanaler där de bara skriker i munnen på varann. Men det jag faktiskt gillar med P3 är när någon ringer in bara för att säga att såhär är det minsann, då säger de alltid ”en vän av ordning ringde in”.
Det är den bästa meningen, ”vän av ordning”.
Så är det att ha en blogg också, många kammentarer kommer från vänner av ordning, som liksom bara vill säga att man har lite lite fel.
Jag påstår inte att jag har rätt alla gånger, påstår inte att min blogg är en bibel av rätt och fel och att jag alltid tar upp ALLA delar av ett ämne när jag skriver nått.
Jag skriver bara lite som det känns just då, så alla vänner av ordning måste verkligen hata mig. Eftersom jag inte har någon ordning överhuvudtaget.

Idag åkte jag förbi en skylt jag aldrig sett förut, stannade och möttes av en dörr som såg mycket mystisk ut.
Det var den inte alls i själva verket och bakom den rymdes en hel hög av Nina Jarebrinks klänningar till riktiga vrakpriser!
Jag blev så glad att jag råkade spontanhandla den randiga klänningen på bilden.
Den kommer bli perfekt med mitt oranga hår som jag bokat tid för den 8 november.
Sen är jag redo att möta hösten på allvar.

Anna Förbereder!





När jag bestämde mig för tatueringen var det ganska solklart vilken bild jag skulle ha, för det är den jag alltid älskat mest.
Men det var ändå ganska svårt sen när jag väl bläddrade igenom albumet, min mamma var (och är också för den delen) världens snyggaste människa så jag hade en hel del att välja på!
Men jag valde den här bilden för jag visste att det var enklast att få henne lik sog, eftersom man egentligen inte ser någonting. Jag ville inte ha ett porträtt, rakt upp och ner, glad hos fotografen utan något mer tänkvärt och annorlunda.
Sen att Jojje var ett geni (trots att det var hans första porträtt) och fick det EXAKT som jag ville ha det skadade ju inte heller.

Hur reagerade hon då? Jag sa inget utan lät henne se det via bloggen först, sen såg jag hennes nummer på mobilen men vågade knappt svara. Tänkte att nu är hon säkert vansinnig över det här.
Men när jag väl svarade sa hon bara ”VAD GULLIG DU ÄR!!”
Så jag antar att det inte var någon större skada skedd.

Nu ska jag älska min arm lite till, har stått i spegeln i timmar. Den är verkligen perfekt.

Annas Bästa Dag!





På måndagar har jag bestämt att jag är ledig (tänk att man bara kan bestämma det sådär bara hur som helst!)
Då är det bara jag hemma, eftersom EMil inte lika lätt bara kan bestämma en sån sak.
Så idag är det just en sån måndag, solen lyser in i våra ruskigt smutsiga fönster som är helt täckta med små små kattrampdynsmärken.
Jag ska laga mat till EMil som kommer hem på lunchen, isterband!
Sen ska jag mest hasa runt i mjukiskläder, lukta gammal helg och teckna alldeles för mycket.
På min lediga måndag finns det nämligen ingen hejd på inspirationen!
Dock har jag en hel hög med beställningar jag måste sätta tänderna i, först ska jag bara teckna något litet litet just bara för min skull.
Bara för att det är måndag, jag är ledig och jag får göra precis vad jag vill!

Anna om Er!


Varje dag när jag vaknar kollar jag igenom era kommentarer, det finns ingen bättre känsla att läsa allt fint ni skriver till mig!
Jag är så oerhört tacksam att jag har så himla många bra läsare, jag tar åt mig så otroligt mycket av allt ni skriver och ni gör verkligen min dag!
Så tack, verkligen innerligt tack för allt ni gör för mig!

Sen svar på lite allmänna tatueringsfrågor ni haft:
– Jag finns i Värnamo, jobbar på Hell Yeah Tattoo som lärling. Man kan absolut boka tid om man vill tatuera sig hos mig, men man ska komma ihåg att jag som sagt är LÄRLING och absolut ingen specialist än! Jag törs inte ge mig på vad som helst än, men diskuterar gärna om det skulle vara något ni undrar över.
– Det kostar en del att tatuera sig såklart, men jag kan inte svara bara sådär ”såhär mycket kostar det”. Det beror helt på motiv och sånt.
– Jag kan inte flytta mig när det gäller tatuerandet så vill ni bli tatuerade av mig får ni helt enkelt komma till Värnamo.

Det var väl svar på det mesta, annars är det bara att maila eller så om ni undrar nått.

Så tack igen för att ni är VÄRLDENS bästa läsare!!