Anna Testar!



Idag har jag magsjuka, MAGSJUKA! Världens värsta sjukdom!
Än sålänge har jag sluppit spy iallafall men min mage känns som ett pågående krig.
Urk, stackars min chef som fick hoppa in för mig trots sin semester.
Hoppas det blir bättre tills imorgon, Emil har köpt glass, det ska ju vara bra för magen sägs det. Dock har han köpt lakritscitronsmak. Vad är det för smak?
Nej tacka vet jag jordgubbsrippel.

Jag har iallafall testat mina nya torrpastelkritor idag, den stunden jag kan sitta uppe utan att magen tar kål på mig.
Jag har redan ett sånt här set sen tidigare, fast med hudfärger så när jag sprang på det här gråa på panduro så slog jag till.

Torrpastel är tusen gånger ljuvligare än oljepastel om jag får bestämma.
Jag invigde kritorna med att teckna Angelica Blick, hon är ju som gjord för att bli porträtterad!

Anna och Återträffen!


Jag har fått inbjudan till återträff.
Jag har bävat för den inbjudan i över ett år.
Tyckte först att det skulle bli jätteroligt, sen tyckte jag det skulle bli hemskt och så har det fortsatt fram och tillbaka.

Jag hatade min högstadietid. Mer än allt. Får rysningar när jag tänker tillbaka.
Det var inte nödvändigtvis min klass jag hatade, bara hur jag själv mådde och hur det kändes att gå till den där jävla byggnaden varenda dag och ständigt och jämt ha ont i magen.

Då är frågan om man vill lägga 400 kronor på att återuppleva det igen?
Kanske hade jag hellre betalat dom pengarna för att slippa.
För visst är det tio år sen och visst har man släppt mycket av vad som hänt sen dess.
Men sätter man samma personer som då i ett och samma rum, så kommer det bli alldeles för påtagligt hur ont den där tiden fortfarande gör.
Oavsett om det gått en vecka, tio år eller hundra år.

Anna är Kärlekskrank!





Jag sitter ensam hemma och tittar på bröllopsbilder på folk jag inte har en aning om vilka det är, lyssnar på Utan dina Andetag med Lisa Nilsson och stortjuter.
Jag är världens blödigaste när det kommer till bröllop och kärlek i allmänhet.
Varje gång någon får en bebis på tv så sprutar tårarna och när Victoria fick Daniel så höll jag på att gråta ihjäl mig.

Så himla fånigt.
Men när man har hittat den där man vill vara med för evigt så kopplar man liksom ihop alla de där bilderna med sig själv.
Jag längtar längtar längtar tills jag får göra allt det där!

Anna Tipsar!


Några av de bästa tjejerna som finns har gått ihop och startat en blogg! Det kan ju inte bli bättre!
Den är superfin, har massa fina tankar och är fylld av egendesignade kläder!
Ni måste kolla in Storm och Klackspark!

Jag vet att bloggar går lite på lågvarv såhär under sommaren, då kan det vara skönt med något nytt att kolla på.

Anna och Magen!



Idag bestämde jag mig för att sluta bry mig om min mage hit och dit och satte på mig min ultrakorta magtröja iallafall.
Så var det med det!