Anna Semestrar!






Förlåt att jag varit frånvarande en stund men Emil tog med mig på minisemester några dagar.
Vi åkte till Västervik och sov på ett fängelse!
Vår plan var bara att åka bort och se vad som hände, det blev mer än lyckad och har varit så hiskeligt mysigt!

Spontanroadtrips med sin man är det bästa som finns!
Dessutom ryktas det om att jag är på framsidan av NWT (nya värmlands tidningen) idag, men jag har ingen tidning så jag får helt enkelt lita på ryktet!

PS: jag hittade artikeln och HÄR kan du också läsa den, om du nu är intresserad av mer Anna!

Anna får Present!


Den här minihatten fick jag i present av Stina och Alexandra!
Så himla flott!
Stina hade sett den och sagt åhhh så söt, men Alexandra hade sagt att den skulle du aldrigg använda! Men Anna skulle!
Så de köpte den till mig.
Fina fina vänner.

Nu är det bara en vecka kvar tills mitt hår blir kopparrött. Men jag börjar undra om det är en så bra idé, fast så är det väl alltid.
Jag hoppas det blir fint.
Vad tror ni?

Anna om att Ge sig Fan!


Jag har en man med en båt. Det är en mycket bra sak.
Han skaffade båten förra sommaren och jag åkte runt runt och såg honom åka wakeboard efter den där båten. Så många varv att jag blev alldeles sjösjuk.
Han tjatade och bönade och bad att jag också skulle prova att åka men eftersom båten alltid var fullproppad av unga män så kände jag inte för att ligga där iklämd i en våtdräkt och inte veta vad som var fram och bak i vattnet. Så jag avstod.

Men det blev sommar igen och sist vi var ute på sjön så sa jag helt enkelt till Emil att nu vill jag också åka.
Det fanns inga unga män i närheten, det vara bara jag och Emil och spegelblankt vatten.
Så jag klämde mig ner i våtdräkten, på med flytväst och den stora wakeboarden.
Emil slängde mig i sjön och sen var det bara att hålla i sig i det där snöret för kung och fosterland.

Jag trillade. Jag svalde halva sjön och jag trodde mina armar skulle ryckas av varje gång båten drog iväg.
Men jag bestämde mig för att jag ska fan i mig upp på den där jävla brädan!
Och på femte försöket så stod jag där på vågen!
Livrädd och lycklig och åkte inte många meter innan jag stod på huvudet men det hör inte hit.

Det jag vill ha sagt är helt enkelt att man måste bestämma sig.
För om man bara vill så kan man göra precis vad som helst.
Det gäller såklart inte bara att åka på vatten, det gäller precis allting i livet.
Och jag är inte en person som ger upp.

Anna och Illustratörsdrömmen!


För en dryg vecka sen sökte jag ett illustratörsjobb, ett riktigt fast jobb med lön och sånt där.
Med andra ord ett riktigt drömjobb för en sån som mig!
Så igår fick jag reda på att jag gått vidare så jag fick två uppgifter jag skulle lösa.
Jag satt uppe till halv tre inatt för jag tyckte det var så himlans roligt!
Förhoppningsvis tycker företaget om resultatet också.
Nu håller vi alla tummar vi äger och har! Kom igen nu, hjälp mig att hålla era tummar också!
OM jag skulle få det här jobbet så innebär det en flytt för min del. Vilket jag väntat på länge.
Nu jädrar ska jag visa dom!

Anna Testar!






Jag tänkte prova en ny grej, att jag väljer ut fem teckningar varje månad som blir lite extra billiga!
400 kronor styck och eftersom det bara finns en av varje är det först till kvarn som gäller!
Denna månaden är det de här fem som finns att välja mellan (vanligtvis kostar ett porträtt 800 kronor)
Är du intresserad är det bara att slänga iväg ett mail, så ska jag försöka hålla koll på vem som är först!

a_ileby@hotmail.com

Annas Sommar!






Ungefär såhär har vi haft det på vår enveckas semester runt om i Sverige!
Vi har haft kanonväder och kan inte klaga det minsta…..förutom att vi inte har AC i bilen då.

Nu sk ajag sätta mig och rita ikapp allt jag missat!