Anna och Sommaren!

Nu är jag tillbaka i civilisationen igen.
Vi har inte haft täckning på mobilen (min är för övrigt död också på samma gång), inget rinnande vatten och ingen toalett.
Men vi har å andra sidan haft volleybollturneringar, färskpotatis, spelkvällar, evighetslånga ljusa nätter och strålande sol hela tiden!

ATt vara på landet, som är så mycket landet att det inte finns någonting, är det absolut bästa!
Man känner sig så levande.
Som att det är först då man verkligen uppskattar hur det känns.
Som att kissa på natten och man får gå ut i daggen och det är helt knäpptyst ute.
När man får äta grillad lax efter en hel dag på klipporna, när man tvättar håret i en djup, kolsvart insjö och när man får klia på knottbitna ben om kvällarna.

Nu ska jag smörja in min alldeles väldigt sommarbruna rygg och sen äta lite mammamat och passa på att gå på en toalett där man kan spola.
Jag återkommer med bilder när jag hittat kameran bland alla bikinisar, handdukar och sommarklänningar.

Anna och Tidningen!


Idag har tidningen varit här. De va väldigt trevliga (vilket jag insett att de flesta värmlänningar tycks vara)
Jag fick posera på gräsmattan och imorgon kommer förhoppningsvis resultatet.
Ska bli väldigt spännande.

Annars är det som vanligt här, strålande sol och vi ligger mest på gräsmattan och lapar sol.
På en skala mellan 1 och 10 så längtar jag hem -5 till Värnamo.
Det är här man ska vara när det är sommar!

Ack Värmeland du sköna.

Anna på Semester!

Jag och Emil är på sommarroadtrip, därför blir dte lite klent mellan uppdateringarna!
Hittills har vi varit i Stockholm, Gustavsberg sen åkte vi vidare till Uppsala och träffade min storebror och Matilda.
Vi smällde i oss en hel hög med sushi vid ån och hade det väldigt fint och somrigt.
Igårkväll åkte vi vidare till Karlstad där vi drack öl i solen med Lidberg.
Idag ska vi grilla åt mina föräldrar och på fredag bär det av mot Töcksfors och midsommar a´la Värmland!
På måndag ska vi till Liseberg med Malin!
Här är lite bilder så länge, uppdaterar så fort jag kan.
Har nämligen köpt nya kritor som jag måste prova, den lovar jag att visa senare idag eller imorgon!

Annas Klocka!


Det här är min nya klocka! Jag är alldeles kär!
Känner mig som en stekare som spelar tennis och har en fem kilos mobiltelefon, år 1985!

Bästa Dagen!






Vi åkte till Ullared tidigt så vi blev färdiga snabbt. Eftersom vädret var strålande hemma i Värnamo så åkte vi hem och la oss på stranden.
Sen kom Emil och hämtade oss och vi åkte ut med båten.
Hittade en egen ö där vi grillade korv och drack rosévin direkt ur flaskan (vi glömde packa ner glas)
Vi låg ute tills solen gick ner och sen gick vi till gästgivargården och drack vin.
Världens bästa dag med andra ord!

Jag hoppas att hela den här sommaren kommer spenderas på Emils båt. Den, och han med för den delen, är fantastisk!

Annas Dag!


Jag gick upp tidigt som attan för idag började MQ´s rea och jag hade spanat in ett par tights och en tröja jag ville ha. Så jag stod klistrad mot dörren imorse klockan sju.
Jag fick tag i både tightsen och tröjan, plus en scarf och ett par tights till. Jag ska ju nämligen jobba på MQ i sommar, så jag behövde lite uppfräschning i garderoben.

Sen har jag gjort beställningar med solen i ögonen och snart kommer Emil och hämtar mig för idag är det båtpremiär!
Det innebär också baddräktspremiär (även om Emil sagt att inga baddräkter få gå ombord på båten)

Jag tror bestämt det är sommar nu!

Mitt schema är ganska fullspäckat framöver:
Imorgon: Ullared!! Fast ska mest köpa tråkiga saker, som tvättmedel å sånt. Men jag ska göra det fort som attan så jag och Hille kan åka till Varberg och ligga på klipporna resten av dagen!
Söndag: Då åker jag och Emil till Stockholm! Vi ska till mina kompisar i Gustavsberg, bada i poolen och dricke öl på gräsmattan!
Måndag: Gå på stan i Stockholm, sen åka till Uppsala och storebror och Matilda på kvällen!
Tisdag: Gå på stan i Uppsala, träffa Emma och Vera och fika. Sen åka till Karlstad och älskade Värmland!
Torsdag: Intervju med tidningen
Fredag: Midsommar i Töcksfors med världens bästa Ribb!

Åhhh det här kommer bli den bästa veckan ever! Bara roliga saker framöver!