Anna söker Jobb!


Jag behöver ett jobb.
Jag har luskat ut att Beckmans ringt alla som kommer på intervju nu och min telefon har inte pipit en enda gång.
Jag är uppgiven och sköljer ner min matlåda med jägermeister fast det är det absolut värsta jag vet.
Jag är trött på att utsätta mig för de här situationerna, det här var sista gången.
Man gör allt, precis allt man kan ock ändå räcker det inte. Jag kunde inte ens gjort på något annat sätt för jag är nöjd med de där proverna. Det var mitt bästa.
Någon annans var bättre.

Så nu behöver jag ett jobb. Ett roligt jobb.
Jag har evigheter med utbildning, lär mig snabbt och jobbar grymt fort när det kommer till teckningsgrejer (annars är jag väl inte lika snabb kanske)
Jag har designat skor, packat lådor, vikt kläder, stekt hamburgare, dekorerat skyltfönster och serverat alldeles för fulla människor på ett tak i Södertälje.

Jag flyttar var som helst. Bara jag får flytta härifrån.
Jag vill helst ha ett fint hus och ett roligt jobb men kan nöja mig med det mesta.
Jag gör vad som helst.

Behöver du någon? a_ileby@hotmail.com <-------maila mig!

Anna får Presenter!



Jag har bytt lite saker mot teckningar med folket i min klass.
Dels för att jag tycker dom är så roliga att teckna och dels för att det är roligt att få saker de gjort också, som minnen.
Plus att de gör vansinnigt snygga grejer!

Den här turbanen i siden har jag fått av Josefine!
Av mig fick hon den här teckningen när hon sitter i clowndräkt innan vår modevisning.
Clowndräkten har Johanna sytt och är den finaste jag sett i hela mitt liv!

Anna och Studenten!


Det är studenttider nu.
Gammal som jag är tycker jag såklart att det är en smula jobbigt med skrikande studenter, nu när man själv inte längre är där.
Men åhhhh vad roligt det var att få vara en skrikande student!
Att få springa ut genom de där dörrarna för sista gången och veta att nu blir det aldrig mer såhär!
Det kändes som man var friast i världen och att man blivit utsläppt på grönbete.
ATt åka flak ska vi inte ens prata om, det var nog den lyckligaste stunden på jorden! Att stå på flaket, med en hel trumorkester ombord och bara vara med de man tyckte om! Det var så fint.

Men sen kom allt det där andra också såklart. ATt behöva lämna Karlstad för stora läskiga STockholm. ATt behöva flytta hemifrån och inte längre ha mamma och pappa i rummet intill.
Jag grät och grät när jag skulle säga hejdå till mina föräldrar. Hela kvällen grät jag och i säkert tre månader framåt och undrade vad fan jag hade gett mig in på.
Men jag överlevde även det och man vande sig vid att gå fort, stå på rätt sida i rulltrappan och äta konstig mat.

Jag har utbildat mig i en halv evighet, har egentligen bara jobbat ett enda år sen studenten.
Jag trivs i tryggheten av att plugga och älskar att få lära mig mer och mer inom det jag tycker är roligast.
Nu hoppas jag på tre år till innan jag KANSKE kan erkänna att jag är färdig.

Grattis alla fina små studenter. Hoppas ni får lika roligt som jag!

The end of an Era!






Nu är det slut.
Skolan är över och jag grät en halv niagaraflod igår när jag skulle gå hem från vår avslutningsfest.
Att alla de man tycker mest om ska försvinna känns så himla sorgligt. Det kommer aldrig bli såhär fint igen.
Aldrig kommer vi ha så roligt som igår! Jag fick en flaska färdigblandad mojito av klassen för att jag varit lärare i fackteckning. Bästa lärarpresenten!
Jag har haft den bästa klassen, verkligen!

Nu är det dags för andra saker, nya tider och nya besked.
Men jag kommer sakna allt det här. Folkhögskoleliv är något utöver det vanliga.
Jag rekomenderar det varmt.

Anna och Sommaren!





Det är svårt att hitta motivation att sitta inne och teckna när solen skiner.
Så istället packade vi ihop filtar och vin och gick ut och satte oss på gräsmattan.
Älskade älskade sommar, jag trodde aldrig den skulle komma tillbaka!
Jag minns när jag gick på samma gräsmatta i vintras och trodde mina fingrar skulle frysa av trots dubbla vantar. Då kändes gräs mellan tåna och picknickfiltar väldigt långt bort.

Anna och Öland!






Nu är jag tillbaka i ett alldeles stekhett Värnamo igen.
Skulle stannat på Öland tills på lördag men insåg att stora grupper med människor inte är min starka sida så jag åkte hem redan igår.
Men jag har haft det så himla bra, min klass är den absolut bästa!
Strålande sol igår och vi har gjort allt det där man gör när man campar.
Dricker öl, svettas i sovsäcken, spelar brännboll, solar och åker på utflykter.
Jag älskar Öland, skulle utan svårigheter kunna bo där resten av mitt liv.