Annas Schema!


Idag ska jag teckna minst två beställningar (för att ha råd att köpa mat till nästa vecka)
Fixa färdigt den sista målningen till utställningen.
Göra klart arbetsproverna till Beckmans som ska in nästa helg.
Försöka hitta något att äta i ett extremt tomt kylskåp.
Teckna ett uppdrag till ett klädföretag.

Imorgon är det samma visa igen fast ännu mer arbetsprovsfokusering.
Sen ska jag hinna träna ett pass på gymmet och förhoppningvis svänga förbi skolan och väva lite på ett nytt projekt jag har på gång också.

Stressad? Skulle väl aldrig falla mig in!
Ehh.

(bilden har Filippa i min klass tagit)

Anna och Huset!


Vi åkte aldrig ens och tittade på huset i Gränna. Emil vägrade.
Kanske var det lika bra även om det är svårt att ge upp ett ljuvligt hus.
Men det måste kanske ändå trots allt ligga där man känner människorna.
Om jag fick välja på alla platser i världen att bo på så skulle det utan tvekan bli Värmland!
När jag får en bebis vill jag ha min mamma i närheten, inte 30 mil bort.
Ska börja kika på hus där istället.

Idag har vi kastrerat Allis. Har hemskt dåligt samvete när jag ser henne krypa runt här hemma med ett stort hemskt sår på magen. Stackars lilla skrutten.
Men det var för hennes eget bästa eftersom det är ont om kattpojkar i den här lägenheten.

Jag är klar med tre av fyra målningar till utställningen som är om ynka två veckor, ni kommer väl?
Utställningen är 10 minuters bilresa från Karlstad. Kom kom kom!

Nej nu måste jag nog ge lilla Allis en puss för att hon är så söt och ynklig.
Hon välter omkull varje gång hon försöker gå. Stackarn.

(bild tecknad av bokkei, på mig! Så himla likt så jag blir alldeles mörkrädd!)

Anna om att stå i Centrum!


Idag hade vi en övning i skolan där alla fick ställa sig på ena sidan rummet och sen skulle man, ensam, ställa sig mitt emot de andra så de kunde titta på en i 40 sekunder.
Det va hemska evighets sekunder och jag HATAR sånt mer än något annat!
Men det var nyttigt.
Men jag tror inte jag andades en enda gång under de där sekunderna.

Min pappa däremot, han älskar att stå framför folk. Jag önskar jag hade ärvt lite av det.
Han älskar också att åka snabba bilar, så när han fyllde 60 fick han köra formel 1 bil!
Sen önskade han sig en bild av mig när han körde, så varsågod kära lilla Pappa!
Här är din teckning!

Anna är Tillbaka!


Nu är jag hemkommen från Malmö och Köpenhamn, en smula sliten men väldigt nöjd!
Har haft det så himla bra och lovar lite bilder imorgon.

Möttes av en stilutmaning från Emma på Glamour, så här kommer mina svar:

Hur skulle du beskriva din stil?
– Färgstark, färgmatchad och en smula knepig

Har du någon stilikon?
– Jag gillar Agyness Deyn, speciallt från perioden då hon alltid hade hatt!

Vad influeras din stil av?
– Hattar i alla de former och kulturtanter såklart. Jag är den enda som är under 50 år som står först i kön och drar i Marimekkoklänningarna när det blir rea!

Vilken plagg är typiskt för just din stil?
– Min nya helt ljuvliga Marimekkoklänning! Den fick mitt kort att säga ”medges ej” resten av resan men det var det värt! Jag ska leva resten av mitt liv i den klänningen! Den är färgstark, skrikig och alldeles jätte kulturtantig!

Var handlar du oftast kläder?
– Det måste ju ändå bli H&M

När “uppfann” du din stil?
– Den har nog utvecklat sig själv genom åren. Det började något år innan gymnasiet med att jag ville bli en hippie och klädde mig i min fasters gamla röda hollywoodjeans och platåskor med blommor.Sen gick det över i en Ola Salo mohikan på gymnasiet som sedan blev mer normal och min stil var född! Ungefär så.

Vad har du för stilhistoria?
– Jag har gjort allt! Allt som går att ha på sig har jag haft! Jag har haft alla hårfärger som finns, jag har haft rastaflätor, skrikrött hår, rosa lugg och långt blont. You name it, I´ve done it!

Nämn en svensk person som du tycker har en snygg stil:
– Emma i min klass är alltid förträffligt tjusig! Annars lägger jag absolut min röst på UnderbaraClara, för hon har en lika färgskrikig garderob som jag!

Grattis Emil!


Idag fyller Emil 24 år! Lilla plutten!
Han fick två Mon Amie filtallrikar i present av mig. Fiffigt med presenter som man själv kan njuta av.

Idag åker vi till Danmark med vårt bästa par, Hille och Bysse!
Jag är inte alls en sån där ”par-tjej” som vill ha parmiddagar och sånt där men med dom känns det bara precis som vanligt, därför ska vi nu åka till Danmark!
Vi ska bara dricka öl, förhoppningsvis sitta i solen och inte ägna en tanke åt jobb, arbetsprover eller stressiga modevisningar.
Jag har laddat batterierna till kameran så jag lovar massa bilder när jag kommer hem!

Anna Back in the Days!





Förr i tiden målade jag alltid i tusch, alltså flytande tusch och gjorde laveringar (blanda med vatten för att få fram olika nyanser)
Sen tänkte jag försöka mig på det igen häromdagen och kunde inte för mitt liv begripa hur jag bad mig åt!
Det blev inte alls som då och jag la ner projektet tuschlavering för den här gången.
Men när jag har mer tid ska jag ge mig fasen på att lyckas!
Här är några exempel på hur jag målade back in the days, de här är från när jag gick på gymnasiet…..alltså 8-9 år sen. Skrämmande länge.