Gotland, Cykel & Camping del 2!

Om du planerar en campingsemester på Gotland kan jag rekommendera campinggotland.se det är en guide som listar de bästa campingplatserna och andra  tips inför resan. Etapp nummer två på vår Gotlandstripp började med Blå Lagunen!

IMG_2687

IMG_2692

Det var ett gammalt kalkbrott med alldeles turkost vatten.

IMG_2693

Det var iskallt!

IMG_2699

Vi cyklade vidare och kom till slut till Fåröfärjan.

IMG_2701

Efter många mil på Fårö kom vi till ett av våra mål med hela Gotlandsresan…

IMG_2702

Kutens Bensin!!

IMG_2696

IMG_2707

IMG_2708

Tyvärr hade vi precis ätit så vi var mätta, hade gärna provat deras crepes annars. Nu nöjde vi oss med en efterättscrepes, som var sisådär.

IMG_2709

IMG_2710

IMG_2711

Våra kameror gick varma.

IMG_2712

IMG_2716

IMG_2719
IMG_2724 IMG_2725


IMG_2731

Vi fortsatte ända ut till Fårös spets där vi hittade en camping (vi hade vääääldigt ömma rumpor vid det här laget) Det här var vår lyxmiddag för kvällen.

IMG_2732

Vi var rörande överens om att Fårö var överskattat, ser ut som vilken ö som helst. Men nu hade vi iallafall sett det, dagen efter fortsatte vår Fårötur.

(i samarbete med campinggotland.se)

Gotland, Cykel & Camping, del 1!

Nu kollar vi på första dagen från vår Gotlandstrip! Vi hade alltså cykelsemester, vi cyklade totalt lite över 20 mil allt som allt och trippen gick från Visby, upp till Fårö och runt ön, sen ner till Slite och sen tvärs över Gotland och tillbaka till Visby igen.
För att hitta roliga saker, boenden och annat matnyttigt, använde vi Gotlandskul.se som är en guide över Gotland i samband med semester. Såhär såg det ut på vår första etapp:

IMG_2599

Vi började starkt med punktering redan innan vi gick på färjan. Tur att vi hade med oss några som var lite mer händiga än de andra.

IMG_2602

Det blåste storm ute på havet så båten gungade fram och tillbaka i tre timmar. Helt plötsligt blev tre timmar väääldigt lång tid, jag försökte fokusera på horisonter och muttrar och alla knep jag kunde komma på. Fy.

IMG_2606

Väl framme i Visby gick vi husesyn i vår nya stad. Väldigt fint.

IMG_2608

Vi hittade en vit kompis med olikfärgade ögon, precis som vår katt där hemma har.

IMG_2611

Strosa.

IMG_2615

IMG_2616

Vi var superhungriga så vi satte oss på en restaurang och kändisspanade på Moneybrother (!)

IMG_2618

Morgonen efter var det dags för vår första cykeltur. Vi ställde in siktet på Lummelunda grottorna.

IMG_2622

IMG_2624

Mycket packning blev det!

IMG_2627

Bästis-Vestis!

IMG_2630

Väl framme åt vi ledsen falukorv och stod i kö i nästan en timme för att få reda på att alla turer var utsålda!

IMG_2632

Då blev vi sura och cyklade vidare mot Kappelhamns Camping. På vägen stannade vi här…

IMG_2660

…och spelade fotbollsgolf!

IMG_2636

Som ni ser hade jag extremt bra swing…ehum.

IMG_2638

Men jag var nöjd ändå. Man skulle igenom/över/under en massa olika hinder i form av gamla bilar, skyltar och telefonkiosker.

IMG_2643

IMG_2646

Trots stort hål var det förvånandsvärt svårt att pricka ändå.

IMG_2649

IMG_2655

Telefonkioskhindret!

IMG_2665

Vi cyklade vidare och väl framme satte vi upp tälten (4,5 mil senare)

IMG_2667

IMG_2669

Trötta i benen och köttfärsås på trangakök har aldrig varit godare!

IMG_2677

Obligatoriskt yatzy och lånat bord.

IMG_2679

IMG_2680

Vi avslutade dagen med kvällspromenad och det var vår första del av Gotlandstrippen!

(I samarbete med Gotlandskul.se)

Anna Är Tillbaka!

Jag är tillbaka!!
Sooooom jag längtat efter bloggen, mina pennor och mitt skrivbord ska ni veta! Sol och bad i all ära, men man tröttnar ju även på det.
Jag älskar den där känslan av att vara tillbaka, med nya krafter och jag riktigt längtar tills det blir höst, regnet smattrar mot rutan och man får begrava sig bland pennor och papper!
Som att börja skolan igen efter sommarlovet, när man hade nytt pennskrin och städad bänk. Åh den känslan!

Så nu är jag tillbaka igen, lovar att uppdatera bloggen som vanligt, har massor med Gotlandsbilder, teckningar och roligheter på lager! Hoppas ni fortfarande finns kvar och inte har tappat hoppet om mig helt!

elsafire

Annas Status!

Jag har semester i dess rätta bemärkelse!
Det innebär att jag åker ut med båten, ligger i solen, åker på loppisar, äter grillad korv  i gräset och inte bloggar.
Jag behöver den här semestern mer än jag någonsin behövt det tidigare. Det har varit ett minst sagt hektiskt år och ett år jag mer än gärna begraver långt ner i sanden!

Jag tänker ha semester några veckor till, bland annat på Gotland och en sväng i Köpenhamn. Jag kommer ha med mig kameran såklart, men uppdateringarna på bloggen kommer först när jag är tillbaka.
Sålänge kan ni följa med mig på instagram, annaritar heter jag där. Då kommer uppdateringarna betydligt tätare än på min semesterstängda blogg.
Hoppas ni inte glömmer bort mig helt, om några veckor är jag tillbaka med nya krafter, det lovar jag!

Tills dess, ha en fantastisk sommar!

En Dag Med Majken!

Majken är här och hälsar på hos mig och mamma (och hennes föräldrar förstås) så vi bestämde oss för att gå till Maribergsskogen och kolla på djuren!

IMG_2577
Kaninerna va bäst enligt Majken.

IMG_2579

Sen hittade vi getterna.

IMG_2583

Den lilla geten gillade Majkens vagn.

IMG_2586
Sen blev vi kompisar och tog med oss geten och gick…

IMG_2587

Annas Värmland!

IMG_2528 IMG_2526

Såhär fint är det hos min mamma, blommor överallt och små gångar och portaler.
En sak som är obligatorisk när jag är hemma är att åka till mormor i Kristinehamn och är det sommar måste man dessutom åka till skärgården, så det gjorde vi!

IMG_2532

Vi gick till Sjöjungfrun, där de har världens godaste fisk!

IMG_2535
Titta bara!

IMG_2534 IMG_2533
Mormor och mamma va fräsiga och vi kände oss ytterst somriga och semestriga.
Sen åkte vi hem och sov middag innan vi drack kaffe.
Fin sommardag i alldeles ypperligt fina Värmland!

IMG_2531